MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Vi kommer att göra ett vigselprogram till varje gäst. Jag gör dem själv så det är ingen kostnad i alla fall.
mia_maj2006: Gör du några extra då, ifall det kommer folk till bara vigseln?
Vi är riktigt sent ute med fotografen, men har man en blivande som inte kan bestämma sig så har man... Får se det som att finns den vi vill ha i slutändan och är ledig vårt datum så är det meningen, annars inte! Hade först tänkt att vi kan be en nära bekant att ta bilderna (eftersom jag själv tycker om att fota har jag all utrustning som behövs), men har nog ångrat oss och ska boka en utbildad fotograf istället. Vore sån besvikelse om inte bilderna blev som man önskade...
Lapinette: Vart har ni köpt pärlemoetiketter? Det lät jättefint! Vi ska ha ett lite tjockare papper till själva inbjudan, men sedan kommer vi att klistra fast ett tunnare papper inuti som är ett transparant papper med pärlemo. Då hade ju såna etiketter passat fint till!
Vigselprogram kommer vi också att göra till varje gäst (ett fint minne att ta med sig hem) + att vi räknar med att ganska många fler kommer till kyrkan. Alla mina arbetskamrater m.m. Så ca 100 st kommer vi att trycka (varav 60 st till bjudna gäster).
FiaMia - det är faktiskt ett papper i pärlemo som jag printar adresserna på och sen har vi sån där "pappersklyvmaskin" på jobbet.
Vi räknar med ca 80 personer till kyrkan och då hade jag önskat att bara göra 40 vigselprogram (ca 60 gäster till middagen). Så himla mycket papper och jobb!
Telan: Vi ska ju inte vara i kyrkan (offentlig lokal) utan på Skansen där man måste förbi entrén för att kunna gå på viseln så jag tror inte att det kommer några andra än gästerna på vigseln. Kommer det nyfikna Skansenbesökare på vårt bröllop så får de inget program
Lapinette: Smart Då kanske jag lånar din idé och använder samma papper som vi ska ha inuti!!
Det blir en hel del papper... Svårt att beräkna hur många fler som kommer också, förutom bjudna gäster. Men bättre med några för många än för få!
Kan tipsa om pärlemoballonger i bl.a. vitt och rosa (för oss som är pärlemofreaks ). Finns på denna sida:
www.kortdesign.se/default.aspx&action=ShowCards&command=Ballonger&type=
FiaMia - tack för tipset. De var billigare än de jag har hittat i Gamla Stan men jag är lite så där att jag vill klämma och känna så det blir nog de något dyrare papprena i alla fall.
Tror jag riktar in mig på pappren till inbjudan nu och tar vigselprogram och meny lite längre fram i vår ...fast jag redan bestämt vad jag ska ha.
mia_maj2006: Nä, visst nej, så var det ju.
Jag tycker det är så roligt att fixa och trixa så det är svårt att inte påbörja nästa projekt, som tex festprogrammen. Dessutom är jag helt säker på att det kommer att vara fullt upp framåt våren ändå, men andra saker också inte bara bröllopsfix, så det känns bra att åtminstone ha kommit så långt som det är möjligt.
En kompis berättade om en annan kompis till henne som gifte sig för ett par somrar sen. Då satt de natten innan bröllopet och gjorde klart festprogrammen, så vill jag INTE ha det.
Själv har jag köpt en ny skrivare så att jag ska kunna få ut riktigt fina utskrifter av inbjudan, program, meny och vinetiketter.
Bröllopsplanering ger helt oväntade kostnader.
Jag har frågat min chef och får printa allt på jobbet. Har jättebra färgskrivare. Frågade faktiskt om jag fick betala men han tyckte det var löjligt...har bara lovat att göra detta när ingen annan är där.
Satt i somras och plitade på ett festprogram så jag har ett som nästan är klart på svenska men när jag då började fundera på att översätta allt till engelska och sen till franska så la jag ned det projektet. Våra gäster lär nog ha fullt upp med olia hyss och knåp under middagen så vi skippar det där med festprogram. Ska bara ha en meny på varje bord (6 runda bor).