• Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.

• Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...
  • Telan

msbine: Det är nog ungefär samma ring på alla bilderna, lite olika vinklar och olika sten bara. Får du inte upp en större bild om du klickar på en av dem?

• Lapinette

msbine - det låter som din florist ligger i samma prisklass som min dock så ska vi ha lite annat upplägg men räknar jag ihop det ni har beställt med våra priser så hamnar vi på samma summa. Våra blommor kommer att gå på ca 2 500 kronor (maxpris) och då är det min brudbukett, blommor till flickorna, corsage och blomdekorationerna på restaurangen.

Jag har bara börjat tveka lite om min bukett passar till klänningen som jag nu äntligen har valt...men äsch, det får gå då jag har lagt upp hela temat kring den här brudbuketten som jag bestämde mig bums för!

Tror att en "sval" och enkel bukett hade passats bäst och nu kommer min färgbomb i rosa och lime! Hi, hi...visar två olika sidor av mig...elegant och sober och sen kommer den där djävulen ur mig.

Har nu ringt kyrkan och fått veta att vi får den manliga prästen (hade hoppats på kvinnan). Ska kolla hur länge han har tjänstgjort för jag har varit på en midnattsmässa i Mariefred och den prästen tyckte jag inte alls om!

• msbine

Lapinette: Kan ni inte begära att få den kvinnliga prästen då? Jag fick välja vilken präst jag ville ha, men vi valde att ta en från en annan församling/stad som vi kände istället.

• msbine

Telan: Kollade lite närmre nu, var jättefin ring! Och väldigt annorlunda, men ändå inte för mycket tyckte jag. Helt klart en ring man utan problem kan bära resten av livet.

• Telan

msbine: Visst är den lite rolig? Den är ganska diskret ändå för att vara så stor och man ser först när man tittar lite närmare att det är människor som håller i stenen. Jag använder den så ofta jag kan.

Vet inte om jag var otydlig men det är alltså INTE den tänkta vigselringen, bara en annan ring jag redan har.

• fine

FiaMia - You've got mail! *ring*

• Lapinette

msbine - ska först kolla upp om det kan vara samma präst innan jag gör något. Jag hade lagt in önskemål om den kvinnliga men jag vet inte om det var något man brydde sig om. En kvinnlig präst hade varit trevligt och lite ovanligt för fransmännen (katoliker - bara manliga präster).

• fine

FiaMia - gillar ditt ringförslag skarpt, föredrar '4 claw' fattning (vad det nu heter på svenska) framför '6 claw'...

• lillabunny

Blomstervalet låter underbart msbine! Det blir säkert kanon. Jag har fått superpris i Malmö, 400 kr för brudbuketten (rundbunden i lime och vitt; hortensia, vita och limefärgade rosor, lite brudslöja, grässtrån över) och 25 kr för corsagen. Supernöjd!

Festprogrammet låter jättebra! Håller med på att fixa med vårt festprogram. Har inte kommit så långt dock. Det som ännu finns med är:
    Ordningsregler för kvällen och barns tankar om giftermål... Har inte hunnit så mycket längre... :)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...