MAJ 2006 tråd 4...
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Då var det dags att öppna tråd 4 för oss majbrudar. Bra att ni har hittat hit så vi kan fortsätta att dela idéer, stötta, få råd och höra hur det går inför den stora dagen i maj.
Schalinringen passion 237-2,51.15 finns med två olika varianter på stenar den med 0,15ct kostar på Vigselbutiken 3 920 och den med 0,28 ct kostar 4 550.
lillabunny - antar att du köpte den för 3 920 och sen tillkom gravyr. Du måste berätta om du är nöjd efter att ha hämtat din ring. Då jag överväger (om vi köper Schalins) att köpa via Vigselbutiken.
Så tjejer röstar ni för Schalins eller dyrt franskt bling-bling?!
Kan tillägga att det man inte ser på bild är den otroliga lystern på stenarna. Den ringen jag provade igår glittrade något otroligt så det gick inte ens att räkna hur många diamanter som var på ringen...och jag med min dåliga franska...det var 7 inte 17 som jag skrev.
Jag röstar på Schalins ;)
Lapinette: Tycker att båda ringarna var jättefina. Inte lätt det där med ring! Men samtidigt får man ju tänka som så att man ska ha den och trivas med den resten utav livet.
Om jag hade haft 30000 att lägga på en ring utan att behöva dra in på nåt annat i budgeten så hade jag nog valt den dyra! Den var riktigt snygg och då vet du också att det inte är så många som har en likadan. Men som sagt, det är ju väldigt mycket pengar!
Lapinette - tänk på att de har värsta ljus-och färgsättningen i lyxbutikerna för att man ska falla pladask för glittret... ;)
Vi var inne på DeBeers exklusiva huvudbutik i London www.debeers.com/obs_store.php (looki looki only...) och där var ringarna HELT fantastiska. När man provade hade de tom en speciell spegel med ljussättning som motsvarade en 'candle lit dinner' som man kunde gå fram och titta i... och guuuuu vad vackert det blev!!! Jag kom ut därifrån med glitter i ögonen och min M2B hade fullt sjå att få ner mina förväntningar till mer normala nivåer... :)
angående ringvalet.....
båda är fantastiskt fina och bra val (helt överens med min smak!)
Lapnette, jag köpte den för 3920 med vitgulstillägg, det är 10% dyrare eller någöt sådant... Sen tillkom frakten. Gravyren var gratis!
Tycker som fine! Båda ringarna är bra val! De är vackra var och en på sitt sätt.
oh lillabunny, du måste berätta om ringen du hämtat - är den vacker?!?
men om båda är lika fina så borde ju Schalins vinna angående priset...?!
lillabunny - hur var din ring?!
Personligen gillar jag "saker som inte alla andra har". Därför röstar jag i första hand på den dyra. Det är nog en alldeles speciell känsla att bära något som man vet är dyrbart. Och då menar jag inte på ett skrytigt sätt.
I andra hand röstar jag på den första av de två Schalinerna du nämnde. Om man ändå känner att man vill lägga mer pengar på ringen så kan man ju alltid välja till större stenar. Men det är ju bara min lilla åsikt.