• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • jajj@

Måste fråga en sak bara, jag hittade de här ringarna jättebilligt på guldgruvan, är det något "fel" att köpa ringar från internet. Vad jag menar är, kan det gå fel på något sätt? De är ju jättemycket billigare där.

• jajj@

~emma~så det tog ett halvår att bestämma sig? Jag lär väl ångra mig 1000 gånger innan allt är klart.

• ~emma~

jajj@ - nej, det kan bli billigare. Vi fick ett pris på ca 270 kr/gram på vitguldsringar. Jag provade att räkna på de förlovningsringarna du nämnde, och då skulle det bli lite billigare att göra egna. Men det är ju inte mycket som skiljer!

• hjartat73

jajj@ jag tar gärna emot förslag *ler*!!

Jag tror inte Alaska (Mobilia) där jag ska köpa min ring är så jättedyra om man jämför med vissa andra och min förlovningsring kommer ifrån Alaska.

Har du sett hur min förlovningsring ser ut förresten??

• ~emma~

Nej det är inte fel att beställa över nätet, var bara noga med att kolla deras policys. Det kan ju vara tryggt att veta att du kan byta ringar om du inte blir nöjd.

• jajj@

Jasså! Jag trodde att det blev mycket dyrare. Konstigt!

• jajj@

Ja, jag är lite skeptisk mot att handla allt annat än böcker på internet, men det kankse beror på att jag har blivit gammal och konservativ

• ~emma~

Ja det trodde jag också förut.

• jajj@

hjärtat73, jag menade snarare att jag funderar på hur din förlovningsring kan se ut om du inte kan hitta någonvigselring till, utom en som du inte tycker är fin. Jag fick en konstig bild i huvudet.

• hjartat73

jajj@ hur gammal/ung är du??

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2