• ~emma~

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna :)

Detta är vårt år tjejer, wiiiiiii :D

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2
  • ~emma~

Det ska bli spännande att se hjartat73! Har tittat lite på skorna redan, de ser jättefina ut.

Idag har vi beställt ringarna, var ju tvungna att vara lite snabba så att vi hinner få ringarna till vår omförlovning :) Det gick bra, han är så trevlig, och jag tror att vi var övertydliga med vad vi ville :D

• hjartat73

Så roligt att ni beställt ringarna....det skulle jag också vilja göra.
    Nu ligger det bilder på mina skor och frockcoat. Frockcoaten ligger i albumet brudklänning och frockcoat.

• ~emma~

Jättesnygga skor, önskar att min fötter också kunde tåla sådana "spetsiga" skor. Är de sköna från början eller får du gå in dem mycket tror du? Din blivande och hans bestman var jättefina, och såg så högtidliga ut :D. Vilken färg ska din blivande ha på kravatten?

• hjartat73

Nästan samma färg som frockcoaten så det blir endast coursagen som blir i lila toner.

Jag skulle nog kunna gå en hel kväll direkt utan att få ont av de skorna. Men för säkerhets skulle ska jag ändå gå in skorna. De klämmer inte mer än de ska då de är i siden (heter det eller?). Formar sig liksom efter tårna.
    Jag har grymma problem när jag köper skor normalt så därför chansar jag inte utan väljer ett par utan häl så jag slipper skav.

• hjartat73

Alltså skorna är sköna redan nu....

• ~emma~

Det låter ju bra. Härligt att du hittade ett bra par skor som också är så snygga! Jag ska också leta lite snart. Hade de bra sortiment och bra priser på Fasion city? Jag skulle vilja ha ett par med rundad tå, såg du några sådana?

• lillabunny

Vad ni har shoppat loss idag tjejer! Kul!

Vad blev det för ringar ~emma~?

hjartat73, kan du inte länka hemsidan igen? Skulle så gärna vilja se skorna o frockcoaten... *nyfiken*

• ~emma~

lillabunny - det blev två släta, raka vitguldsringar 1,8 mm höga, 7 mm bred till honom, 5 mm bred till mig. Och så en vigselring till mig, ca 2,5 mm bred. Den har 17*0,02 diamanter som sitter väldigt tätt ihop. Jag skulle rekommendera att köpa en sådan diamantring hos honom istället för schalins, eftersom man får mer dubbelt så mycket diamant (av bättre kvalitet) för nästan samma pris. Eller få samma ring (passion menar jag då) till ett lägre pris. Vi ska hämta dem på fredag nästa vecka, ska bli spännande! (Sorry för den utförliga beskrivningen, är ringinsnöad ;)).

• lillabunny

Låter kanonfint! Ringarna blir säkert super!

Har redan köpt min ring från en butik i Ängelholm via nätet. Men det känns kanon med det valet! :)

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr2