• luthiengirl

ååå, jag längtar.

Snacka om svårt :) Ännu 7 långa månader tills vi får älska... :)

Jag och min pojkvän är kristna vi har varit ett par i 2,5 år nu, och vi vill vänta med sex tills vi är gifta. Tyvärr har ju inte det här lyckats helt, förlorade min oskuld efter ca 4 månader tillsammans. Klart att vi hade kunnat vänta, men attraktionen mellan oss har varit helt bedövande redan från första stunden vi sågs. Det är underbart hur Gud har välsignat oss människor med en sexlust.. :) Nåja iallafall. Vill bara skriva av mej. Är så pirrig.

Det var i somras när vi bestämde oss för att lägga av och hålla oss ifrån varandra tills bröllopet. Det gick bra ända tills november, då hade vi sex en gång. Längtan blev för stor helt enkelt. Men nu går det bra, och jag tror vi kommer att klara av det den här gången. Nu vill jag inte att ni ska tro att vi på något sätt är slavar under någon allmän regel, eller att någon predikant tvingat oss att leva i celibat, det är helt enkelt vårt eget beslut. Vi vill utveckla vårt förhållande på andra punkter nu, och vi vill spara samboendet och sexlivet till äktenskapet. Dessutom är vi båda övertygade om att det är vad Gud menat helt enkelt.

Men just nu är jag så glad för jag börjar känna mej helt ny på något sätt. Helt orörd, fast jag inte alls är det egentligen. Och vårt förhållande har absolut inte påverkats negativt av vårt beslut, tvärtom. Jag känner mig mycket oftare nyförälskad och det finns en helt otrolig spänning mellan oss. Varenda gång vi kysser och smeker varann med lite passion inblandat så slår det sådana gnistor att jag knappt kan stå på benen.

Önskar förstås att jag vore oskuld ännu, det vore det bästa.. men det här är ändå the next best thing. Och jag är glad att min första gång blev med honom som jag ska spendera resten av mitt liv med. Jag är glad att jag höll på mig.

På det här sättet blir vårt bröllop en sån avgörande och stor dag, när vi verkligen sparat de intimaste delarna tills just den dagen.

Vår bröllopsnatt kommer att bli helt oslagbar... ;)

Iaf. Ursäkta mitt svammel. Nu är jag nyfiken på vad ni har för tankar och åsikter om sex, avhållsamhet och kristna par som sparar sig till bröllopsnatten. Jag är ett levande exempel.

Ha det så gott. God bless u.

• Svar på tråden ååå, jag längtar.
  • lyckligt gift!

abnocto

Är det verkligen så att man inte passar ihop med alla? Jag tycker att det låter lite märkligt!! Om man älskar någon så mycket så att man vill leva ihop hela livet vill man ju inget hellre än att bara vara nära den personen (och även ha sex!). Och då är man väl förhoppningsvis beredd att anpassa sig och ta hänsyn till den andra för att få det att fungera så bra som möjligt!?

Men vad vet jag, har ju inte så många erfarenheter ;)

luthiengirl - Förstår verkligen hur mycket du längtar, men håll ut!

• abnocto

Man kan säkert få bra sexliv utan att vad jag kallar "passar ihop". Men om man dessutom passar ihop tror jag att man inte behöver anstränga sig lika mycket för att det ska bli skönt. Man är liksom gjutna för varandra och det är skönt fast man inte gör något. Svårt att beskriva men så upplever jag saken.
    Ett extremt exempel: Jag har levt med en karl som var sjuk och inte kunde få upp den så mycket. Vad vi än gjorde så kändes det knappt (nu överdriver jag för att kunna förklara), trots att jag verkligen älskade honom. Nu bröt vi av andra skäl men jag inser idag att jag hade nog inte klarat av att leva ihop med honom resten av livet då sexet blev så "simpelt", det liksom fattades något (och det vet jag ju tack vare att jag varit med andra)
    Kanske är det inte så om man bara haft en karl, att man är nöjd, för då vet man inte hur det kan vara. Jag vet faktiskt inte. Men jag kritiserar ingen som väljer det, så länge alla är lyckliga.

• pickolina

lyckligt gift!

"Är det verkligen så att man inte passar ihop med alla? Jag tycker att det låter lite märkligt!! Om man älskar någon så mycket så att man vill leva ihop hela livet vill man ju inget hellre än att bara vara nära den personen (och även ha sex!). Och då är man väl förhoppningsvis beredd att anpassa sig och ta hänsyn till den andra för att få det att fungera så bra som möjligt!?"

Visst är det så, att man inte passar ihop med alla. Så bra som möjligt skriver du, ja men när det inte räcker till då???

Mina föräldrar är ett bra exempel på det och de är inte unika på något sätt. De har aldrig haft särskilt mycket sex och slutade ha sex helt för mååånga år sedan.

Så vill jag inte ha det och risken är ju mindre om jag är med någon som jag verkligen passar sexuellt med.

• pickolina

Det här kanske inte du tycker är så viktigt men jag tycker det är oerhört viktigt...

Ex. Min väninna varken gillar att ge eller få oralsex och hon gillar mjuksex i missionären osv.

Nu har hon hittat en kille som är lika dan och de är superlyckliga ihop.

Men hade jag träffat en sådan kille hade jag fått spader. Hur kär jag än varit så hade jag ledsnat på sexet, så är det bara.

Så vill inte jag leva.

• lyckligt gift!

Det känns som vi inte kommer så mycket längre i den här diskussionen...
    Vill bara förtydliga: Jag tycker att det är viktigt med sex, VERKLIGEN!
    MEN jag tror att det är något som hör hemma inom äktenskapet, jag tror helt enkelt att människan mår bäst av att ha det så. Och i äktenskapet måste man ge och ta och vara lyhörda för varandras behov på ALLA plan. Jag vidhåller fortfarande att jag tycker att det är sundare att utgå från sig själv och sin man och göra något bra av det man har, istället för att hela tiden fundera över att det kanske hade kunnat vara bättre med någon annan om man hade provat några till!
    Abnocto, du som har hittat en perfekt som du säger. Är du helt säker på att det inte finns någon som är ännu mer perfekt? (Ironi...)

Vad jag menar är att jag inte tycker att man behöver ha sex före man gifter sig på grund av rädsla att man inte skulle passa ihop på det sexuella planet. Visst, har ingen av de båda några erfarengeter sedan innan kanske det inte blir perfekt från början, MEN jag tror verkligen att det kan bli det, och som sagt, handlar det om äktenskapet har man ju hela livet på sig. Det man bygger upp tillsammans då tror jag blir svårt att slå hur bra man än skulle "passa" med ett one night stand!!

• pickolina

lyckligt gift!

Jag säger absolut inte att det är fel att välja som du gjort och jag tycker att det är beundransvärt.. Är även glad att ni verkar ha det så bra tillsammans och har samma inställning om att göra det så bra ni kan och utvecklas tillsammans osv. Det är ju helt underbart!

Men alla är inte lika lyckligt lottade och man kan hamna i en situation som kanske inte är vad man hoppats på.

Det finns ju som sagt positiva och negativa sidor både med att hålla på sig och leka av sig, självklart.

Jag har dock hört många som varit olyckliga pga ett icke fungerande sexliv. Både där parterna varit oskulder innan de träffats och där båda haft andra innan..

Skillnaden är att om man har lite erfarenhet så vet man om sexet är bra och behöver inte fastna i ett sådant förhållande om man inte vill. Om man väntar med sex efter giftemålet och märker det efterhand, ja då är det ju redan försent och svårt att göra något åt.

Kanske därför många som väljer att vänta med sex säger att sexet inte är så viktigt för en relation?!

För de som väntat och som är lyckliga med det, TOPPEN! Finns inget fel alls med det.

Vill bara påpeka vilken risk det KAN vara och hur illa det KAN bli. Vilket inte alls betyder att det blir så för alla, gudskelov! :)

• lyckligt gift!

"Vill bara påpeka vilken risk det KAN vara och hur illa det KAN bli."

Självklart kan det säkert gå fel för människor ibland! Men jag tror att detta mest handlar om fel inställning och att man inte delar samma värderingar och livssyn, det har INTE med själva sexet att göra.

Hittar man någon som står för det man själv står för och har samma syn på relationen och man är beredd att jobba på äktenskapet tror jag att det går väldigt RÄTT!

• lyckligt gift!

Förresten Pickolina, väldigt roligt att diskutera med dig tycker jag! Du har en väldigt tolerant och förstående attityd! Det kan annars bli motsatsen när man ska diskutera sånt här med någon... Jag hoppas verkligen att du hittar någon som du kan få leva lycklig med i alla dina dagar!!

• pickolina

"Självklart kan det säkert gå fel för människor ibland! Men jag tror att detta mest handlar om fel inställning och att man inte delar samma värderingar och livssyn, det har INTE med själva sexet att göra."

Hmm, ja kanske du har rätt.
    Jag både håller med dig och inte.. *haha*
    Jag tror det du säger är väldigt sant och väldigt viktigt för ett fungerande och bra förhållande men jag vet även av erfarenhet att människor passar mer eller mindre bra ihop sexuellt.

Kanske kan man överkomma allt sådant med rätt inställning som du säger, kanske är det som är felet för många som haft flera partners. Vi kanske är för bortskämda och inte villiga att jobba för det utan tycker att det ska fungera naturligt. Hmm? *funderar*

Intressant att vända och vrida lite på det faktiskt.. :)

Dito, väldigt kul och intressant att diskutera med dig oxå. Du står för vad du tror på och är bra på att förklara din syn på saken utan att för den delen döma andras åsikter, det gillar jag. Håller med om att sådana här diskutioner ofta kan vara hårda och fulla av oförståelse för varandras synpunkter och val. Synd tycker jag för jag tror att det finns bra saker med båda alternativen. Huvudsaken är ju dock att man själv är lycklig och trivs med sitt val. :)

Starkt av dig att vänta med sex i dagens samhälle och även att prata öppet om det på ett forum så här.

Tack.. :) Ja jag hoppas oxå att jag får uppleva sagan...att träffa den rätte och leva lyckliga i alla våra dagar... *hihi*

• drömbrud

LUTHIENGIRL

Hej jag ar inte läst hela tråden men lägger ändå in ett ord..

Jag och min pojkvän är också kristna, vi vill verkligen vänta tills bröllopsnatten. Vi har vart tillsamans i 4 månader och har hållt oss så gott det går. Ska inte gifta oss förens om 2år.
    Men, jag vet att de här är fel men de e ju tufft. Vi har inte haft sex, men vi har "tillfredställt varann" på andra sätt. han har fått orgasm jag vet inte hur många gångeer o massa sånt. De e ju så underbart, varför måste ja vänta? Det e vårat egna beslut, men väldigt svårt att tygla sig själv. Tänkte bara fråga, e jag fortfarande oskuld? Han har inte varit "inne" i mig eller så...
    Hur gör ni? Känner du dig ren igen i Gudsögon, jag känner mig lite nere som om jag har svikit Gud...

Svar på tråden ååå, jag längtar.