• luthiengirl

ååå, jag längtar.

Snacka om svårt :) Ännu 7 långa månader tills vi får älska... :)

Jag och min pojkvän är kristna vi har varit ett par i 2,5 år nu, och vi vill vänta med sex tills vi är gifta. Tyvärr har ju inte det här lyckats helt, förlorade min oskuld efter ca 4 månader tillsammans. Klart att vi hade kunnat vänta, men attraktionen mellan oss har varit helt bedövande redan från första stunden vi sågs. Det är underbart hur Gud har välsignat oss människor med en sexlust.. :) Nåja iallafall. Vill bara skriva av mej. Är så pirrig.

Det var i somras när vi bestämde oss för att lägga av och hålla oss ifrån varandra tills bröllopet. Det gick bra ända tills november, då hade vi sex en gång. Längtan blev för stor helt enkelt. Men nu går det bra, och jag tror vi kommer att klara av det den här gången. Nu vill jag inte att ni ska tro att vi på något sätt är slavar under någon allmän regel, eller att någon predikant tvingat oss att leva i celibat, det är helt enkelt vårt eget beslut. Vi vill utveckla vårt förhållande på andra punkter nu, och vi vill spara samboendet och sexlivet till äktenskapet. Dessutom är vi båda övertygade om att det är vad Gud menat helt enkelt.

Men just nu är jag så glad för jag börjar känna mej helt ny på något sätt. Helt orörd, fast jag inte alls är det egentligen. Och vårt förhållande har absolut inte påverkats negativt av vårt beslut, tvärtom. Jag känner mig mycket oftare nyförälskad och det finns en helt otrolig spänning mellan oss. Varenda gång vi kysser och smeker varann med lite passion inblandat så slår det sådana gnistor att jag knappt kan stå på benen.

Önskar förstås att jag vore oskuld ännu, det vore det bästa.. men det här är ändå the next best thing. Och jag är glad att min första gång blev med honom som jag ska spendera resten av mitt liv med. Jag är glad att jag höll på mig.

På det här sättet blir vårt bröllop en sån avgörande och stor dag, när vi verkligen sparat de intimaste delarna tills just den dagen.

Vår bröllopsnatt kommer att bli helt oslagbar... ;)

Iaf. Ursäkta mitt svammel. Nu är jag nyfiken på vad ni har för tankar och åsikter om sex, avhållsamhet och kristna par som sparar sig till bröllopsnatten. Jag är ett levande exempel.

Ha det så gott. God bless u.

• Svar på tråden ååå, jag längtar.
  • Nonika

Jag blir däremot mörkrädd av att läsa era inlägg. Tycker det är fruktansvärt hur man kan ha såna regler och bestämmelser i sitt egna liv. Ungefär som man inte skulle få dricka vatten när man är törstig. Eller ge någon en kram som man tycker om.
    Kan absolut inte förstå hur det kan vara fult och smutsigt att älska med någon som man tycker om...helt galet.

Men, men, det är ju inte mitt bekymmer. Själv tänker jag fortsätta trampa på i mitt liv, och jag har redan träffat människor från den "andra sidan", så jag är inte orolig för vad som väntar mig efter döden

• Wife to be

Alla ni som berört mitt inlägg...

Jag vill verkligen inte fördömma er eller klaga på er! det enda jag vill göra är att påminna er... Jesus först!
    Sex före äktenskapet är inte förenligt med Guds ord, så är det. Förlåtelse och nåd däremot är det! Men vi måste akta oss för att inte utnyttja nåden. Tankar som: "äh, vi blir ju ändå förlåtna efteråt" eller "vi lever ju i nåden så vi kan göra vad vi vill" är det värsta tänkbara tankarna i Gud ögon. jämför att falla i synd med otrohet. det är så gud ser det. tack och lov har han lovat att förlåta oss om och om igen, men han kan inte göra det om vi kommer med en baktanke. I Rom 7:5-25 skriver Paulus att vi har blivit befriade från syndens natur! Vi lever under livets andes lag istället!!! Ingen frälst har mörkrets natur i sig utan Kristi natur! det är underbart! Och vi måste låta detta spegla vardagen!

Nonika skriver att hon blir mörkrädd när hon läser vilka "regler" eller bestämmelser vi har i våra liv. Det är inte regler eller bestämmelser för mig. Enligt Nya testamentet har vi inte längre lagen skrivna på stentavlor, dvs regler utifrån. Nu när vi lever i Kristus lever vi efter en längtan som kommer inifrån våra hjärtan, dvs den att leva ett rent och heligt liv. det är då som omvärlden tror att vi lever efter yttre regler för att det ter sig omöjligt för dem.

Till alla er som kämpar där ute!
    Jag vill inte döma er. Se inte allt som yttre lagar som fördömer. Se på Jesus som bor i ert hjärta. Där kommer ni finna svaret på hur ni ska ta er ur detta.
    Jesus säger som "paret" citerade: "Inte heller jag dömer dig. Gå nu, och synda inte mer." Joh. 8:11 Anamma hela versen inte bara första delen...
    Jag har själv kämpat, ibland varit på randen.. men hela tiden i bakhuvidet fanns versen att Herren inte frestar oss över vår förmåga.. Faller vi är det vi själva som frestat oss!
    God bless alla kämpande systrar!

• Fröken Malm

Pastorn i Knutby borde tagit fasta på det du skriver.....

Uttrycket "Sköt dig själv och skit i andra" passar bra i detta sammanhanget tycker jag!! Vare sig man valt att vänta eller inte....

• Annzis

Hejhej...!!

Det finns mycket bra som ni har skrivit här. Jag och min fästman har varit ihop i 3 år nu. Vi kunde inte hålla emot och vi hade sex efter ca 9 månder. Jag tror inte vi skulle klara av eller vilja vara utan sex idag bara för att bröllopsnatten ska bli mer "speciell"... Har man haft sex ett bra tag med sin kille så varför göra ett uppehåll? Det känns för mig inte så bra...

Men min tanke var i alla fall att jag skulle vara okuld när jag gifte mej, tyvärr blev det inte så!

min kille har haft sex innan mig med andra. Och dte är något jag får acceptera. Men helst hade vi velat att jag var den enda... Men livet är inte alltid så lätt. Och folk kanske inte ens var kristna när de var tonåringar och hade en massa sex.... Jag har vart en del avundsjuk men det har vuxit bort ganska mycket. Man får tänka att dte är vi två JNU, och det kommer det att vara resten av livet !! =)

Som någon annan skrev, så är sex ingen större synd än någon annan. SEX INNAN ÄKTENSKAP, HOMOSEXUALITET, och ALKOHOL är tre frågor som är väldigt heta just nu, och har varit ett bra tag. Alla de tre sakerna diskuteras väldigt mycket och det känns som om alla tror att det är de tre synderna som är de allra allra värsta. Jag tror inte att våran Gud tycker att sex innan äktenskapet är en större synd än att ljuga... eller att ljuga är en större synd än att stjäla....

Jag tror att Gud ser till våra hjärtan!!! Han ser våran kamp, och våran LÄNGTAN och våra tappra FÖRSÖK till att leva utan sex..... jag tror inte att han dömmer utan ser att vi försöker. Jesus om någon vet hur det är att vara människa och hur SVÅRT det är att leva i denna värld.

Jag ÄR oxå SALT och jag ÄR oxå LJUS i denna världen, trots att jag har sex, så det så!!!

Kommentarer på detta???

Varma Kramar//Annzis

• Wife to be

Annzis
    Tyvärr tror jag inte att du har rätt i att du tror att det räcker med att "försöka". För Gud är allt svart eller vitt. Antingen lever man i synd eller så gör man inte det. Det går inte att ha två herrar. Jesus levde på denna jord med allt var det innebar och han levde här UTAN synd. Det betyder att han vet vad det är att frestas även i sexuell synd, men det vikiga är att han vet hur man övervinner det!

För övrigt blir jag lite lessen när man försöker rättfärdiggöra sitt beteende som flera av er gör i denna tråd. Min fråga är vad tänker ni? Tänker ni på er själva? Eller tänker ni på dem som ännu inte tagit emot det glada budskapet om Jesus? Vi lever inte här för vår egen skull utan för andras. Det sista Jesus vädjade om var att vi skulle gå ut och sprida det glada budskapet om riket. Kan ni som lever frimodigt predika om Jesus, kärleken nåden och omvändelse från synd?

• creative

Jag har läst lite snabbt igenom vad ni andra har skrivit och det är ganska intressant vad olika livssyner och tankar man har.

Jag tillhör inte någon kyrka, men har ändå en grundtro som jag kanske har valt att tolka på mitt sätt.
    För mig är Gud den som leder mig genom livet, han är kärleken och det goda.
    Min Gud är inte fördömmande, men han ser vad som är rätt och fel för mig och hjälper mig att fatta de rätta besluten.

För mig har aldrig tanken att vänta med sex till äktenskapet funnits. Däremot väntade jag tills jag hittade honom som jag senare skulle ingå äktenskap med.

För mig handlar det mer om att sex är en gåva att dela med sin livspartner, att vänta tills man hittat rätt.

• loppi

Wife to be-
    Jag har bara väntat på att komentaren "För övrigt blir jag lite lessen när man försöker rättfärdiggöra sitt beteende som flera av er gör" Jag rättfärdigar INGENTING, jag vet mycket väl att sex före äktenskapet är synd! Jag rättfärdigör ingenting som har med synd att göra. Men tänk dig in i situationen! Ett par som inte är gifta , har haft sex i ett år och vet att det är fel men faller om och om igen... jag vet att igenom Jesus är ALLT möjligt, men sitter man i detta klister så är det faktiskt svårt!!
    Jag lever frimodigt, detta är mellan mig Gud och min pojkvän, ingen har med det att göra, jag ber varje dag "Jesus visa mig den väg du har tänkt för mig!" och det gör Han! Okej, lever man i synd så kan inte Gud verka i ens liv till 100% det är jag mycket medveten om.
    Men jag tänker inte låta synden styra mitt liv.
    Jag predikar frimodigt om Jesus om Hans kärlek och om ett liv i Hans enorma kärlek...
    Jag förstår vad du menar och hur du tänker, det gör jag oxå och kommer att fortsätta upppmuntra andra till att vänta med sex tills dom har gift sig, ingen ska få göra om mitt misstag.
    Men snälla, om du är ute efter att hacka på oss så lägg ner, vi har antagligen nog med oss själva iaf

• drömbrud

Jaghåller med Wife to be, hon har ju rätt....Så ska det vara...Gud är sådan...Jupp, vill ju inte hacka ner på andra, bara berätta hur det påriktigt står till, och vad bibeln och Gud på riktigt säger om det här.

• Annzis

Loppi.... tack!!! =)

Jag håller mycket med dig!! Jag kan leva fullt ut med Gud och gå hans väg och leva frimodigt även fast jag har sex med min fästamn/pojkvän....

Wife to be: du är bara här för att hacka ner på oss andra. Det var inte det som var meningen när luthiengirl startade denna tråden. Jag skulle oxå vilja vara så stark som du, men till vilken pris? Du är verkligen inte en ödmjuk människa. Hellre är jag ödmjuk och har sex än avstår från sex och är dömmande. Visst jag kan oxå vara dömande...men det evrkar som om du påstår att du lever utan synd...haha, INGEN lever utan synd....

Kram!

Svar på tråden ååå, jag längtar.