• luthiengirl

ååå, jag längtar.

Snacka om svårt :) Ännu 7 långa månader tills vi får älska... :)

Jag och min pojkvän är kristna vi har varit ett par i 2,5 år nu, och vi vill vänta med sex tills vi är gifta. Tyvärr har ju inte det här lyckats helt, förlorade min oskuld efter ca 4 månader tillsammans. Klart att vi hade kunnat vänta, men attraktionen mellan oss har varit helt bedövande redan från första stunden vi sågs. Det är underbart hur Gud har välsignat oss människor med en sexlust.. :) Nåja iallafall. Vill bara skriva av mej. Är så pirrig.

Det var i somras när vi bestämde oss för att lägga av och hålla oss ifrån varandra tills bröllopet. Det gick bra ända tills november, då hade vi sex en gång. Längtan blev för stor helt enkelt. Men nu går det bra, och jag tror vi kommer att klara av det den här gången. Nu vill jag inte att ni ska tro att vi på något sätt är slavar under någon allmän regel, eller att någon predikant tvingat oss att leva i celibat, det är helt enkelt vårt eget beslut. Vi vill utveckla vårt förhållande på andra punkter nu, och vi vill spara samboendet och sexlivet till äktenskapet. Dessutom är vi båda övertygade om att det är vad Gud menat helt enkelt.

Men just nu är jag så glad för jag börjar känna mej helt ny på något sätt. Helt orörd, fast jag inte alls är det egentligen. Och vårt förhållande har absolut inte påverkats negativt av vårt beslut, tvärtom. Jag känner mig mycket oftare nyförälskad och det finns en helt otrolig spänning mellan oss. Varenda gång vi kysser och smeker varann med lite passion inblandat så slår det sådana gnistor att jag knappt kan stå på benen.

Önskar förstås att jag vore oskuld ännu, det vore det bästa.. men det här är ändå the next best thing. Och jag är glad att min första gång blev med honom som jag ska spendera resten av mitt liv med. Jag är glad att jag höll på mig.

På det här sättet blir vårt bröllop en sån avgörande och stor dag, när vi verkligen sparat de intimaste delarna tills just den dagen.

Vår bröllopsnatt kommer att bli helt oslagbar... ;)

Iaf. Ursäkta mitt svammel. Nu är jag nyfiken på vad ni har för tankar och åsikter om sex, avhållsamhet och kristna par som sparar sig till bröllopsnatten. Jag är ett levande exempel.

Ha det så gott. God bless u.

• Svar på tråden ååå, jag längtar.
  • Malin22

Öh... har någon hört gud prata? för hur kan man annars veta vad som är han/hennes ord? Bibeln skrevs ju av människor (män) och inte av "gud". Dessutom, om det fanns en gud som hade gett oss vår sexlust så borde väl meningen vara att vi ska bejaka den? eller är gud bara en elak unge som lovar runt och håller tunt? Nej just det, det senaste är väl att gud är "allt". Är inte det samma sak som att säga att han inte finns alls?

Nu har vi förstås vår sexlust pga vi ska vara intresserade av sex som leder till fortplantning. Sex är alltså bara våra geners sätt att försöka sprida sig via vår avkomma.
    Så det så!

• Blivande Fru Stålhandske

Malin22:

Mitt tips till dig efter det inlägget är följande:

DUCKA.

Men jag håller ju med såklart.

• Wife to be

För det första att höra att jag inte är ödmjuk gör mig mycket lessen... vill hellre inget annat än att gå ner på knä och gråta med den som är modig och bekänner sin synd...
    Jag har aldrig påstått att jag är en felfri människa. " alla har syndat och gårr miste om härligheten från Gud "
    Annzis pratar om till vilket pris. I min bibel står det att vi räknas som slaktfår varje dag för Hans skull, att vi varje dag ska bära korset. Vi lever inte får våran egen skull. Jag har så många fel och brister, alla har det, men jag vet att jag varje dag ber: Gud låt mig dö ifrån mig själv. jag bestämde mig när jag gick på Bibelskola att antingen så lever jag för Jesus med allt var det innebär. "Han måste bli större och jag mindre" som Johannes döparen sa. Eller så lägger vi ner allt. Jag gav mitt liv, jag dog bort från mig. Mitt pris är mitt liv... Döden från mitt egna.. Vilket är ditt???
    Jag dömer ingen, jag ber för den som har fastnat i synden. En gång, två gånger eller i flera år. Gud är miraklernas Gud, och vad du har för tankar om honom återspelgas i dina bönesvar! Systrar vi kämpar tillsammans

Jolien, tack för ditt stöd!

• loppi

Wife to be-
    Jag tycker att du verkar vara en ödmjuk och snäll person som vill alla väl =)
    Nu lägger jag ner denna diskution, tack för mig syster :)
    PS: kommer dock att glida runt på tråden, men vill inte längre snacka om detta, det gör inte saken bättre att "bråka" om det...
    Like you all girls!

• Annzis

Jag är ledsen att jag sa att du inte var ödmjuk. Det vet jag inget om, men jag fick den uppfattningen av dig bara. Förlåt!

Jag har oxå gått på bibelskola! Jag lägger ner denna diskussionen med dig, för dne leder ingen vart och jag blir bara lessen när du skriver till mig!

Kram

• loppi

Annzis-
    Jag har oxå gått bibelskola, vilken gick du? Eller det kanske e dumt att skriva här om man vill va anonym

• Annzis

Loppi: Jag behöver inte vara anonym...hehe... Jag gick på Hjälmareds Folkhögskola...och du?? Ett helt underbart år fullt med underbara människor, sena nätter och mycket tro-frågor och samtal. Den kristna gemenskapen var jättefin! Och lärarna var toppen.

Vart gick du då Loppi??

• loppi

Jag gick en missions bibelskola i Stockholm...hur bra som helst

• Wife to be

loppi -
    menar du den i märsta? för den gick jag!

• Annzis

Aha, vad hette den skolan då? Var det två terminer?

• Freddans fröken

luthiengirl

Jag har inte läst mer än börja på tråden, men jag tycker att du och din blivande verkar ha lyckats förena det bästa av två världar. Dels har ni sparat er till endast varandra, dels har ni 'provat' att det funkar tillsammans innan ni gifter er. Det tar ju förmodligen bort lit eav den negativa stressen inför bröllopsnatten (om man är nervös, känner prestationsångest...) och istället kan man bara njuta...

Kul att höra att ni är så lyckliga!

• Annzis

Freddans fröken: Ja, jag måste nog hålla med dej. För man har ju ändå sparat sig till sin blivande. Och om man ändå vet att man ska leva livet ut med varann varför inte ha sex innan? inte för att testa...men mer för att man kanske inte kan hålla emot...

• annaglitter

Det här är så främmande för mig. Tänk att vi läser samma Bibel, tror på samma Kristus men tolkar orden så annorlunda.

• loppi

Wife to be-
    Yes box... Tänkte en tanke att du kanske gått i Märsta =) Det bästa jag gjort i hela mitt liv... När gick du??

• Annzis

annaglitter: javisst är det skumt, vi tror på samma gud, samme Jesus, men ändå tycker vi så olika. Vi har så olika synsätt. Vi kristna borde egentligen kunna vara ett samlat o enat folk.

Kram

• annaglitter

Annzis
    Ja, visst är det ledsamt att vi dömer varandra hit och dit hela tiden. Jag vet ju med mig att min "liberalteologi" inte går hem överallt men det är ok, om det inte blir till bedömning. "Är jag mer kristen? Är du mest kristen" märkligt!
    Tänk om vi ändå kunde enas kring att Gud menat att vi ska leva i kärlek till varandra. Kärleken är inte kravlös men inte heller dömande.

• Annzis

Humm, håller med dej!

Och många definerar kristna så konstigt...."min kompis är JÄTTEkrsiten" eller "min kom pis är ganska krsiten". hur är man krsiten jättemycket, lite eller ganska?? hehe....

Vad menar du med din "liberalteologi"? Vad tycker du i olika frågor?

• dark_eyez

Jo...kärlek är viktigt, men man får inte ha kärleken som ursäkt för att göra fel eller strunta i att fråga efter vad Gud egentligen tycker. Bibeln är ju det som vi kristna står på, och om nu kyrkan börjar strunta i Bibeln eller tolka den som det är bekvämast för samhället, (detta tänker jag på då jag hör liberalteologi).. vad tror vi då på egentligen? Oss själva och vårt eget omdöme?

Svar på tråden ååå, jag längtar.