Jag tror att varje person som utbildat sig länge och sedan inte direkt får ett jobb har känt som du känner. Det är inte i sig de fyra veckor som gått utan snarare att man ser tendensen till hur svårt det är att få jobb och det kan göra vem som helst jäkligt nervös och få en att börja tvivla på allt från utbildningsval till om det var "värt" att plugga över huvud taget.
Jag tror fortfarande att det är bra att utbilda sig, och i ditt fall TS är jag övertygad om att det kommer att lossna. Men det är svårt att ha is i magen och man blir riktigt desperat när man blir erbjuden det som AMS verkar erbjuda.
Jag själv har haft "tur", jag är samhällsvetare och precis börjat jobba. Men jag tycker ibland att människor inte har så stort förståelse för att det kan vara en jättejobbig situation att inte själv veta om man kommer att få ett kvalificerat arbete, och framför allt hur länge man ska "behöva" vänta.
Slutligen är det jättelätt att säga att "en utbildning behöver inte betyda jobb" eftersom det dels aldrig inom själva utbildningen talas om svårigheten att få jobb, och dels är en mycket föränderlig arbetsmarknad vilket gör att det behov som finns när man påbörjar utbildningen kan vara mättat när man kommer ut.
Långt inlägg - men slutligen till TS- håll ut, det löser sig till slut!