• sweet saint

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

nu kom jag rätt...

• Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.
  • solstickan

Jessie76
    Va underbart! Hoppas det blir superhärligt!

• solstickan

Jag blir så trött... Igår var jag helt deperimerad. Vägde och mätte mig, vikten var samma och måtten hade ÖKAT!
    Kändes skit rent ut sagt.

Sen idag vägde och mätte jag igen, vet inte varför. Då vägde jag ett kilo mindre och hade minskat 2 cm både i midjan och runt höfterna. Fattar inget....

Verkar inte spela nån roll vad jag gör....

• Miafina

Solstickan...

Det är väl risken med att väga sig "ofta"....
    Det tar ju tyvärr lite tid innan resultatet av ansträngningarna syns ibland...

Men eftersom det iaf verkar fungera även om det blir "en dag i efterskott" så får du väl försöka stå ut....

Jag är lika otålig själv, så jag vet att det inte är lätt... tyvärr...

• solstickan

Jo, men det är inte det. Jag går upp och ner som en jojo med mått och vikt. Spelar ingen roll vad jag gör...

• Miafina

Nä då är det ju svårt.....

Enda jag kan sägaär att minsta lilla som jag äter mer än "vanligt" nu.. alltså mot vad jag äter de flesta dagar... ger utslag... Därför äter jag precis lika dant alla dagar... Så kan jag byta med veckorna... Trist men effektivt iaf... Så har jag iaf stabil vecka i maten... Men olika hur mkt man går ner såklart..

Nä ingen aning om varför det är så.. så kan tyvärr itne råda...

• solstickan

Vad menar du med att du äter samma? Exakt samma? Likadan frukost, lunch och middag varje dag?

• Miafina

Japps... trist men sant...

Eller nej nu ljuger jag.. byte ut middagssalladen mot soppa en dag....

Och det är "bara" 4 dagar hittils som jag har gjort så.. så har inte blivit ngn vecka.. men jag tänkte försöka göra så.. om jag hittar ngt som funkar för mig.. varför inte köra på det.... Och om det blir tråkigt får jag väl variera mig då.. men då vet jag ju inte riktigt hur kroppen reagerar på det.. men såhär ser jag ju om jag går ner någotsånär konstant.. dvs att det är maten som gör det, eller om det är ngt annat....

Säkert ingen "bra" metod... MEn som sagt då ser jag troligen om det tycks vara maten eller annat som påverkar uppgångarna...

• Drakdal

Ost och grädde först... Ost är helt ok fetaost tex har ca 0,5g kolhydrater/100g dvs knappt något, grädde har lite mer och där ska man kanske inte äta obehindrat.

Sen till min vägning idag!! Var helt säker på att vågen skulle visa på plus, men icke!!!! MINUS 0.5kg trots att jag inte körde stenhårt i veckan. Kunde inte bli bättre!

Atkins verkar vara ganska likt GI-rivstart, förutom att man får äta obehindrat med grön sallad och vissa andra grönsaker med GI.

Miafina, kul att det går bra, jag sa ju det;) Fortsätt i samma stil så kommer du helt säkert vara nöjd på bilderna på bröllopet. Själv börjar jag känna mig mer självsäker för varje kilo som försvinner.

• Miafina

Drakdal - Javisst tusan känns det bättre för varje kilo som försvinner =)

Låter bra att du itne gått upp trots att du "legat lite lågt" - Grattis =)

Idag (fast inte förrns ikväll) kommer mor...
    Lite pirrigt......
    Jag bara hoppas att hennes buffel till man klarar av att inte säga något elakt/dumt/störigt.... *hold my thumbs*

Kör hårt tjejer, vi är bäst =)
    (eller ngt sånt)

• Jessie76

Jaaahapp, då var det vägning och mätning idag:
    -1 kg
    -2,4 cm i midjan!

Coolt

Tack för tipsen om grädde och ost!
    Ha en bäst dag, lycka till Mia med din mor och buffeln

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.