Las Vegas
Någon som har gift sig i Vegas??
Berätta gärna om det. Vi ska åka dit om tre månader för att bli man och fru.
Någon som har gift sig i Vegas??
Berätta gärna om det. Vi ska åka dit om tre månader för att bli man och fru.
vittguld
Vi ska oxå gifta oss borgerligt. Efter vad vi läst ska det inte vara några problem.
/Stina
Glam
Tack för att du letade upp den andra tråden. Jag har läst massor nu.
Alla
Ang de papper som ska med..
Räcker det att ta med hindersprövningen?
Vi har pratat med skatteverket flera gånger, men får till svar att vi måste ta reda på det själva. Citat: "vi kan ju inte hålla reda på hur det är i alla länder".
/Stina
Stina27
Ja då ses vi kanske när ni ska åka hem:)
Jag får kika efter nån som ser nygift ut:)
Den info jag har fått är att man endast behöver ha med sitt pass för att gifta sig i Las Vegas.
Skatteverket sa till mig när jag ringde att man inte behöver någon hindersprövning innan man ska gifta sig utomlands eftersom man gifter sig enligt deras regler.
Sedan skulle vi bara skicka in vårt "marriage certificate" och så skulle det vara klart.
Det börjar närma sig nu för oss !!
Stina 27
Har ni bokat erat kapell? Var har ni tänkt gifta er, anlita för företag?! Vore kul med tips. Vi har inte bokat något än utan tänkt göra det som traditionen bjuder, slinka in på första bästa kapell ;) Fast nu blir jag lite nervös, vore skönt att ha allt klart också! 060504, roligt datum, planerat!?! ;) Vi har väl planerat det lite, eller iaf sett till att befinna oss i Vegas 0606060, vi lämnar Sverige 060524 och kommer hem igen 11 juni, ska en sväng till LA och San Fransisco också!
Ang. papper så har jag beställt hem hela köret, personbevis, hindersprövning m.m. Bättre för mycket papper än för lite...har läst så olika bud överallt, anar dock att det räcker med pass.
Alla:
Vill supergärna höra allas berättelser hur det var, vad ni gjorde m.m. när ni kommer hem!
Det finns massor med fina klänningar i San Fransisco, varje varuhus har ett otroligt stort utbud så det behöver du nog inte oroa dig för.
Vi gifte oss i Las Vegas och det enda som behövdes var pass och sen skickade vi in en kopia på vigselbeviset till skatteverket.
Vi ska oxå åka till San Francisco först, sen vidare till Las Vegas för att avsluta semestern i San Diego.
Det är ingen mer som ska resa med barn? Vi har med oss vår dotter som då är 23 mån. (Vi har passat in det så vi åker precis innan hon blir 2 år, det blir ju så mycket dyrare sen..)
Ang vårt datum så har vi inte tänkt på att det blir 060504. Anledningen till att vi just valt den 4 maj är att det är vår förlovningsdag.
/Stina
Vi har inte bokat kapell än, vi har inte bestämt om vi ska göra det eller hitta ngt när vi kommer dit.
Var ska ni bo?
Vi ska bo på circus circus, mest för att det verkar vara barnanpassat. det är oxå väldigt billigt.
/Stina
Hur ska ni göra med hår och makeup?
Har ni kollat med ngn frisör där eller ska ni göra det själva?
/Stina
Jag har bokat tid med ett företag som heter Glamsquad för hår och make up - dom kommer till mitt hotellrum och fixar till mig:)
www.glamsquad702.com/index2.html
puffar lite...