Las Vegas
Någon som har gift sig i Vegas??
Berätta gärna om det. Vi ska åka dit om tre månader för att bli man och fru.
Någon som har gift sig i Vegas??
Berätta gärna om det. Vi ska åka dit om tre månader för att bli man och fru.
Hej!
Lite info/tips om vigsel i Vegas, det var tredje gången vi var dit och det är en lika stor upplevelse varje gång!
Vi gifte oss där nu den 24 Mars i ett kapell som heter Garden of Love och ligger på strippen mellan Downtown och nya delen där finns det många små kapell.
Vi började med att beställa tid och bröllopspaket på internet, sedan fixade vi fram alla papper från skattemyndigheterna,personbevis och äktenskapscertifikat allt översatt på engelska. Vi bodde på Circus Circus denna gång, eftersom vi har att jämföra med så känns det som ett 2 klassens hotell men är mycket lämpligt för barnfamiljer. Vi rekomenderar Hilton som ligger en liten bit bakom strippen direkt mittemot circus circus (finns "tågförbindelser" lätt åtkommligt, fram till strippen och längst med.
Hilton är nyrenoverat och deras buffé går inte att jämföra alls med Circus Circus. Ett mycket trevligt hotell.
Ett tips, åk till Tingshuset
Marriage Bureau 201 Clark Avenue,(Downtown)
(åk taxi,) dagen före vigseln och ordna med papperet marrige licence
(kostar 55 dollar),det kan vara en enorm kö. Kopia på licencen ska ni inte behöva köpa (de tjatar om att man ska det)skattemyndigheterna tog kopia på orginalet, (ta med Marriage certifacate, kvittot på att det är betalt och ett papper som heter Affidativ of Application for marrige licence som ni får efter vigseln till skattemyndigheterna.)
Alla papper från sverige var onödiga, men ta med de ändå för säkerhets skull,
En halvtimme före vigseln kom en limo och hämtade oss vid hotellet,lyxigt.
I kapellet var det kö, stressigt och roligt. det fanns 5 rum i olika stilar som vi fick välja mellan,köp egna blommor, annars får ni låna en bukett i tyg!
och eftersom vi inte hade några vittnen med så var deras fotograf det, akten var över på 10 minuter och sedan lite fotografering,blixten var aldeleles för stark så jag blundade på de flesta bilder,inte kul. För våran del var inte akten viktig, det var inte första gången för någon av oss, utan det vikta är att vi är lagligt förenade och hör ihop.
Kom ihåg att betal tip till alla inblandade,präst, fotograf chaufför m m. eftersom de som jobbar inte har några löner från sina arbetsgivare så lever de på tip, allt från 40 dollar och uppåt. Jag tror nu att jag har fått med det viktigaste men fråga gärna!
lycka till med era vigslar.
moniqa
Tack för alla tipsen !!
Det är så kul att höra från andra som har gift sig i Vegas.
Låter jättebra att du som har varit där flera gången fortfarande tycker att det är en upplevelse.
moniqa
Kul att höra att ni varit så nöjda med Vegas.
Nu är det bara två veckor kvar till vi åker. Det ska bli så spännande.
/Stina27
stina27
Nu är det bara en vecka kvar tills ni åker - måste vara pirrigt nu !!
Känner själv att det är lite fjärlilar i magen nu:)
Har ni kikat på något speciellt chapel nu eller tar ni det som det kommer ?
Nu är det verkligen pirrigt. Vi har tagit fram resväskorna och resevagnen till vår dotter. Idag växlade jag pengar, så nu har jag dollar i plånboken :)
Jag har även börjat att packa lite, mest för att det är kul. Det är mycket att tänka på som man måste ha med. (till bröllopet och till dottern.)
Jag har kollat på nätet på olika chapels, men tror att det är lättare att bestämma på plats när vi sett hur det ser ut.
/Stina27
stina27:
Åh va kuuuul, jag LÄNGTAR såå tillbaka..
jag o min man pratade häromdagen om vi ska åka tillbaka till Vegas o sen åka runt i USA.
Har du fixat klänning o så?
När ska ni gifta er vilket datum? Tänkte på att det är bra om ni bokar en chapel så att ni får gifta er den dan ni har bestämt.
När vi gifte oss var det kö.. hehe... :)
Lycka till :)
Stina27
Förstår hur du känner med att boka chapel. Vi har också irrat runt på nätet och försökt att hitta något bra men det är svårt. Vi har fastnat för det här stället www.aspecialmemory.com/Gazebo%20Package.htm Vi kommer antagligen att boka ganska snart för vi ska gifta oss 060606, ett datum som kanske är populärt... :)
Antigen blir det i Gazebon eller så tycker vi att det skulle vara roligt att gifta oss vid "Welcome to Las Vegas" skylten, typ bredvid limon. Är inte så kyrkliga av oss så tyckte det kunde bli snygga bröllopskort :)
vittguld :
Jag o min man gifte oss i a special memory, kan verkligen rekommenderas :)
Alla fär var verkligen SUPERGULLIGA :)
Glam - några frågor om det är ok :)
Vilket paket hade ni och vad betalade ni allt som allt inkl dricks till "prällen" och limo chauffören?!? Var du nöjd med det, fick du video på din cermoni, tror du det går att få på dvd istället?
vittguld:
Kommer ej exakt ihåg priserna i huvet, men jag vet att hela resan(shopping, bröllopet, mat,hotell, hyrabil osv osv)gick på ca 80.000:-
Dricks ska man ge i stort sett till allt, helt sjukt egentligen men sant.
Jag var verkligen så nöjd med vigselceremonin dtevar väldigt vackert o otroligt glamouröst, vigselförättaren var otroligt trevlig likaså limousinchauffören som fick hjälpa mig o andas eftersom jag var nära o svimma hehe.. Personalen på a special meory chapel var supergulliga :) Tyckte bra om allting. Vi har våran vigsel på både dvd o vhs.
Min upplevelse var bara bra :)
Vart skulle ni bo?