• Skilla

Juni 2007

Kunde inte hitta någon tråd för oss som har satt datum i juni 2007. För jag och min m2b är väl inte ensamma om det...? Välkomna att dela stort och smått!

• Svar på tråden Juni 2007
  • HarElis

Hej hopp! ja ska oxå gifta mig i juni 07 30/6 för å vara exakt :) bokat kyrka lokal

• Clobberella

HarElis: Kul! Välkommen!

Hur går det för alla junibrudar?
    Här händer inte så mycket, funderar på att kanske skippa tärna och marskalk, men vi väntar och ser lite. Har nämligen bara en tänkbar tärna, och det känns som att vi håller på att glida ifrån varandra.... men det kan ju förädras på ett år!

• Skilla

Här kommer det inte att hända speciellt mycket förrän vi meddelar våra föräldrar i juni. Har visserligen kollat lite på klänningar men det seriösa letandet och provandet har inte kommit igång ännu. Jag vet vem jag vill ha till tärna men hon är inte tillfrågad ännu. Min M2B vill ha en marskalk, men har några tänkbara kandidater. Vi har också tänkt ha en toastmadame och en toastmaster. Kruxet är att det är samma kandidater till marskalk som till toastmaster... Han får klura lite till...

• Honungsbubblan

clobberella: Jo det är ju helt sant.
    man får välja en modell att utgå ifrån och sen fixa resten med fantasin kanske.
    Det kommer nog bli super bara jag vet vad jag ska ha som grund.
    Ska nog ta oss iväg till en butik o prova lite olika modeller för att se vad som sitter bra. så man får ett hum iaf.

• Honungsbubblan

händer inte så mycket här heller. Mest i huvudet kanske.
    Får ångest redan innan det satt igång.
    Vet inte hur vi ska lösa ekonomiskt och vad vi väljer. vi är fattiga studenter så alternativen är inte särskilt många.

• Clobberella

Vi kör ett relativt billigt bröllop och kommer att få en del sponsring från våra föräldrar. Just nu ligger vår planerade budget på ca 35000, men vi räknar med att det kan landa på 40-45000, och vi kommer nog att betala ungefär hälften själva.

• Honungsbubblan

hur många är ni då ungefär? och har ni catering, restaurang eller egen mat?

vi kanske får bidrag med tiotusen sammanlagt. om vi har tur. inte så rika förldrar heller.
    försöker ha en budget på 30 000 själva och sen bidrag ev.

att göra mat själv är ju ett billigare alternativ. problemet är att då måste man gifta sig utanför umeå så vitt jag vet. för att hitta en lokal som man kan ha egen mat. och det var vi inte så pigga på.

så vet inte hur vi ska lösa det. har försökt se över gästlistan flera gånger om. men det är svårt att välja bort släkt och vänner.

det dyra är ju trots allt festen.

• Bröllopstokiig

Vi kommer att vara 40-45 personer och maten är det som kostar: ca 25000 räknar vi med.
    Resten blir billigare eftersom vi gör det mesta själva såsom kläder, blommor, hår och smink.
    En diskusion vi har just nu är om vi ska ha en "riktig" fotograf eller en duktig kompis.... det är ju många som ångrar sig när de inte har en riktig fotograf, men å andra sidan kan vi ju få alla bilder i bra format på cd om vi utnytjar vår kompis... tråkigt att bara få ett visst antal papperskopior och inget mer....

• Honungsbubblan

vet inte om jag vågar dra ned på fotografen.
    vi ska höra med en som vi känner som är jääätte duktig om han vill annars blir det nog en riktig. det är ju inte precis bilder man kan ta om.
    sen kommer vi att be o få allas digitalbilder på cd. så då får man ju kort från hela festen o min systers pojkvän filmar nog vigseln.
    men det är ju upp till var och en.

• Tumse

Hej igen junibrudar!
    Vi har kommit så långt att vi bokat lokal. Sen ska vi kolla kyrkan nästa vecka. Ska iväg till Köpenhamn om ett par veckor och prova Rembo Styling klänningar. Men efter det så kommer vi nog ligga lågt ett tag. Vi har inte ens berättat för mer än en person än så vi har fått göra saker lite i smyg. Jag är så nära att försäga mig många gånger!

Svar på tråden Juni 2007