Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
Jag hittade hit, Hoppas att Ni har haft en fin påsk! För tillfället så letar jag musik till kyrkan..hm det är inte lätt då det finns såå mycket!
Jag hittade hit, Hoppas att Ni har haft en fin påsk! För tillfället så letar jag musik till kyrkan..hm det är inte lätt då det finns såå mycket!
Tjingeling på Er! kikar in för att se hur ni har det! Jag har hamnat i ett dilemma. Kan inte bestämma mig med låtarna i kyrkan. Ju mer jag söker runt desto fler fina hittar jag. Åhh!
Idag har jag varit flitig kan ni tro! Jag har gjort färdigt framsidan till vårt vigselprogram. Så fint! Guldtext med två guldringar, datum och Våra Namn. Sedan satte jag ett vinrött band i sidan och ett guldband! Sååå Nöjd! Nu vet jag hur det ska se ut så nu går det stadigt framåt! Hur går det för er?
~emma~ Ja musiken vi väljer mellan är:
Det vackraste Som vi bara måste ha för sambon har tjatat ihjäl sig i flera år att han ska ha den när han gifter sig.
Annars:
Love is a splendored thing - Grease
Kärleken förde oss samman
You raise me up
eller på svensk version
Annies song
ingångsmarsch är inte heller klar väljer mellan:
Tema Forest Gump eller Only Love
Utgångsmarsch blir Mendelsohn.
Det är såå svårt!
Puh 76 ah så fina! Sambon bestämde ikväll att det blir Only Love som ingångsmarsch. Sedan blir det Det vackraste och Annies Song. Den tredje är ännu inte bestämd! Så är man en liten bit på vägen.
Jag behöver Er hjälp! Jag har äntligen hittat den tredje solosången men vilken är finast? (Sambon har förvisso inte hört mitt förslag ännu..)
* Up Where We Belong, Celine Dion & Kenny Rodgers.
ELLER:
* Islands in the stream, Kenny Rodgers & Dolly Parton
Isa, såhär låter Sanna Nielsens låt:
När skymning sjunger i de vilda skuggor,
sin vaggsång tyst för himlens röda sky.
När natten svävar bort på fågelvingar,
över de trolska skär då dagen gryr.
Rör vid min själ mitt frusna hjärta ropar,
av längtan till en lust som föder liv.
Rör min själ jag väntar i den tystnad,
som tusen läten gömmer sig uti.
Då kvällen djupnar allt är lugnt och stilla,
en vind sig rör i fjärran ensamhet.
När morgonrodnaden sig strör och virvlar,
och ljuvlig svalka andas salighet.
Rör vid min själ min lust som föder liv
Rör vid min själ min lust som föder liv.
Nu blir jag helt snurrig på min sambo. När vi skulle välja tredje solosången så kommer han med ytterligare två låtar så nu har jag så många så jag blir helt förvirrad. Nu ville han ha I´m sailing, kan man ha den på ett bröllop??? Förvisso är hela hans släkt inkl han båtfolk. Annars kom han med Chicago You´re the inspiration. Fast blir det inte en svår sång att sjunga för solosångaren?
Puh76 Vad kul att du har färdigt med solisten! Någon som du har erfarenhet av tidigare? *nyfiken*
Idag har jag beställt min brudbukett! Det var spännande eftersom man har en bild framför sig hur den kommer att se ut men man kan ändå inte se den..hihi
En droppformad bukett med röda rosor, vit fresia och inslag av rosa rosor. Brudslöja och grönt. Tärnan får en likadan fast mindre och näbbtösen får en minimini. Sambon och näbbpågen får en rödros med en vit fresia i. Det blir säkert jättebra. Ska passa på att beställa brudbåge över bordet och blomster arrangemang till borden också men de har jag ännu inte bestämt vad jag ska ha för blommor. Om de ska gå igen med min bukett eller inte. Men det känns skönt att det är beställt! Det händer något varje dag känns det som.