Inlägg från: Julibrud - 06 |Visa alla inlägg
  • Julibrud - 06

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Svemerikanskt bröllop Jag håller med dig!! Det finns inget värre än när de gör orättvisor vid matbordet. Våra små barn kan ju inte hävda sig heller utan står helt förvånade! Visst det är säkert inte lätt att vara dagisfröken men de måste ju tänka på att de lär barnen att det är okej att vara orättvis och att det är okej att "skuffa" undan vissa.

• Julibrud - 06

Kikar in för att se hur ni har det. Igår handlade vi min vigselring! Svävar på moln! Nu ska vi bara handla hans ring för vi valde en billigare variant på förlovningsringen så han vill ha en riktig nu annars kan det va så som han säger! Och gissa? jo jag får en ny på köpet! hihi...

Annars sitter jag och plåtar med framsidan till festprogrammet och placeringskorten samtidigt med vigselprogrammen. Guud vilken tid det tar men snart kan man bocka av det också.

Avbeställde min brudbukett förresten! Tar det hos en blomsteraffär i Hjärup istället! då jag inte fick några fina blommor när jag skulle på konfirmation i söndags. Och då vill man ju verkligen inte beställa sin brudbukett där heller.

Annars lunkar det på med lite bordsplacerings tänkande och allt känns som det går i en rasande takt alltså dagarna till bröllopet!

Så vad hittar ni på tjejer??

• Julibrud - 06

Ocikatten Lycka Till!!!! Håller tummarna för fint väder med mycket sol!

• Julibrud - 06

Gomorron Tjejer! Jag vill inte sprida några neg vibbar härinne men jag känner ändå att jag måste få skriva av mig.

Det är som så att här känns det som om himlen har TRILLAT ner! Jag är en mycket positiv och glad tjej men just nu känns det bittert.

Häromdagen fick jag ett samtal ifrån min läkare ang mina röntgenbilder. Så säger han ja det såg ju fint ut" (Yippe tänkte jag och pustade ut) MEN vi har hittat en förändring, en KNUTA i underlivet! Har du inte kännt den innan? Nä det enda jag känner är smärtan i magen som jag har gått med i ett år och bollats fram och tillbaka mellan läkarna för de har inte vetat vad det är. Läkaren kunde inte heller säga vad det är för någon knuta.

Hur kan man ringa och säga så? Vad innebär detta? Precis detta behöver jag inte just nu. Två små barn på 15 mån och 3.5 år. Just nu när man planerar bröllop och allt. Jag vet att man inte ska måla allt nattsvart men just nu är det svårt!

Det tar ett par veckor innan jag får komma till KK och gå igenom undersökningen och det känns som en evighet!

En stor kram till er alla och hoppas att ni får en bra dag!!

• Julibrud - 06

*Smurfen* onsdag i oktober

Tack för er omtanke och kram det värmer.

Nä jag tycker inte heller att man tar något sådant per telefon. Man blev ju helt chockad för det var ju två budskap han gav.

Jag ringde KK igår och jag ska ringa dit igen i slutet på nästa vecka för då har de handlagt remissen och eventuellt kan man komma dit och prata med dem så att de kan förklara för en vad som har hänt och händer framöver.

*kram*

• Julibrud - 06

*Smurfen* och Ocikatten

LYCKA TILL idag på er STORA dag! Solen skiner och jag hoppas att ni får en underbar dag!

• Julibrud - 06

onsdag i oktober

Vad snällt av dig att sända mig en tanke! Tack!!! Det värmer gott i hjärtat. Jag ringde till sjukhuset och läkaren vill helst inte prata med mig förrän de har gjort undersökningen.

Denna och nästa vecka går jag på kurs med mitt arbete och det känns skönt att kunna tänka på något annat. Jag förtränger det hela och fick ett brev ifrån KK att jag ska försöka få en tid om EN månad.

Tänkte ringt dit i torsdags men gjorde det aldrig då jag ändå inte kommer att få prata med en läkare. Så tänkte jag att då kan jag lika gärna förtränga det och försöka gå vidare tills den otäcka dagen kommer.

Just nu känns det som om man är över positiv och glad för den minsta grej i livet. Kanske är det så man laddar? Vet inte om jag kanske fortfarande befinner mig i något konstigt chocktillstånd? Men jag försöker även tänka som så att de verkar ju inte ha bråttom och då kan det ju inte vara så akut??

Jag hoppas att jag kan behålla mitt glada humör och positiva tänkande veckorna fram till besöket. Jag har fått något konstigt fighter tänkande att det här ska jag minsann klara. Någon otrolig stark känsla som jag absolut inte vet var den kommer ifrån.

Lite tråkigt att det blir en månad innan bröllopet bara. När jag vet vad det är för något och allting är över ska jag ta itu med läkaren som ringde till mig, han ska minsann få en prick för han har ju handlat helt totalt fel.

Tusen kramar till dig /er för att ni finns här!

• Julibrud - 06

hjartat73 onsdag i oktober

Tack tack tack ni kan inte ana hur mycket er support betyder för mig!

Jag tror att jag ringer KK i veckan som kommer och klagar på smärtor för det är något som jag HAR! Så då får man kanske en tid innan. Skönt om man inte får det ihop med bröllopsklänning och allt annat som kommer den sista månaden.

Annars så knåpar jag fortfarande på vigselprogrammen och festprogrammen samt placeringskorten. Det är ju inte bara ett man ska göra...puh!

hjartat73 Av foundation så använder jag Max Factor Colour Adapt. Den är jättebra men dyr! Mascara använder jag Isadora Build up, den är också bra.

*Kram*

• Julibrud - 06

lillabunny Grattis så här i efterskott!

• Julibrud - 06

Gomorron på Er!
    Här kommer lite uppdatering ifrån mig.
    Jag letar fortfarande transport bil och det känns som det är kaos!
    Jag håller också på att göra vigselprogram, festprogram och placeringskort och det känns som det ALDRIG tar slut!
    Men det är väl så det ska vara lite framgång och lite kaos...

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3