Inlägg från: Julibrud - 06 |Visa alla inlägg
  • Julibrud - 06

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Puh76
    Jag ska åka in till frissan /sminkösen och ta ett snack med dem för det hade ju varit kanon om man hade hunnit med fotografen innan (för gästernas skull)

Idag har jag varit och köpt underkläder! Blev kanonbra! En axelbandslös bh och en kroppsstrumpa, huh den var verkligen svår att få på! *svettigt värre* trosor och stay ups.
    Sedan var jag hos floristen med det sista och jag har gjort färdigt vigselprogrammen! HURRA! Äntligen!! nu har jag bara festprogrammen och placeringskorten kvar.
    Var förresten och skaffade ett stort plakat där man kan skriva var gästerna ska sitta.

• Julibrud - 06

Puh76

Jag åkte faktiskt ut till Åkarp, kvinnligt under eller vad det heter. Jättebra service och jättebra saker! Fick bh, kroppsstrumpa ( vilket ord), stayups och trosa för 1182 kr. Mycket pengar men riktiga saker kostar ju tyvärr! Det var iallafall jättebra att få sådan hjälp!

Plakatet köpte jag ute på OBS i Arlöv på Gallerix. Jättebra för där fanns två hängen baktill så man kan hänga den på upprätt eller liggande! Fick dessutom en sommarbag på köpet! Tror jag gav 65 kr för plakatet

lite tråkigt med din ring!

• Julibrud - 06

Tjohoo idag kom vigselintyget och hindersprövningen...*pustar ut*

• Julibrud - 06

hjartat73
    Kul och se att en till ska ha det!
    Visst var den svår att få på? Jag blev helt svettig och fick knappt den på mig! Vilken syn min tärna kommer att få som får hjälpa mig!

Min går också ända upp under bh:n, guud det har jag inte tänkt på! Toalettbesök?? hur ska man kunna det!? och jag som springer sjuttioelva gånger på toa!! Ouups! Det blir lite problem....

Jag har ingen snörning så jag får det nog lite lättare än dig! men dock helklänning. Man kan ju inte heller klippa upp den i grenen precis!

Jag får nog återkomma när jag har tänkt ut något...*hihi* men visst är den effektiv? när man väl fått den på sig men dock inte så snygg, min blivande får ju absolut inte se mig i den

• Julibrud - 06

Bettan, Skåne

Kul att se dig här igen! Ja det verkar lite lång tid. De var lite svåra över telefon att prata med så jag får nog åka dit en dag och kolla upp det. Kanske kan man få fotografen innan. Bäst för alla parter tror jag

• Julibrud - 06

hjartat73 jag vet inte vad uppsättningen heter men det är nog en massa korkskruva? som man fäster uppe i nacken och sedan kan man även sätta dit lite blommor. Sedan får de nog slänga i lite löshår och lite lösslingor
    Såg på lappen att de har beräknat smink i 1 1/2 timme.

• Julibrud - 06

Idag har vi träffat prästen och han godkände mitt vigselpogram! Och sedan övade vi att gå och säga löftena. Jag var så nervös så jag tappade min mobil rätt i golvet och gick i ett antal delar.

Sedan ringde de och berättade att min Klänning har kommit!!!! TJOHOO!!!! nu vill man ju bara dit och pröva den så den verkligen passar då jag inte har provat den i min egentliga storlek. Men jag får dock vänta ett par dagar.

Imorgon ska vi träffa cateringsfirman och gå igenom menyerna! Ska bli så kul!

Hur går det för er tjejer!!??

• Julibrud - 06

Puh76
    Jag har inte varit inne i stan ännu och pratat med frissan, tänkte ta det i samband med min klänning imorron.
    Kul att valsen är bestämd! Själv ska vi ha Tulpaner ifrån Amsterdam med en klassisk orkester.

Jag måste bara fråga! Vår präst säger att vi ska hålla varandra i handen när vi går in, under vigseln och när vi går ut, gör man det? Håller man inte sin respektive under armen?

Svemerikanskt bröllop
    Låter kul med nytt jobb! Stort Lycka Till!

Lemice
    Hur ska dina skor se ut? Jag hittade mina ute på Borgeby skor du kan se dem här:
    groups.msn.com/Julibrud2006/shoebox.msnw

• Julibrud - 06

KRIS!! Snälla någon som vet var man kan köpa bröllopstårta Malmö/Lund med omnejd??

Vi skulle beställa genom vår festarrangör men det bageriet har semesterstängt!! och nu står man här utan tårta!

Annars idag har jag varit och bokat det sista hos frisören och YIPPEEE vi blir färdiga till 12 vilket innebär att vi hinner med fotograferingen kl 13.

Jag har även bokat det sista med floristen idag och provat min klänning!! TJOHOO Vad jag är glad den passade! Ska sys in något upp till och släppas ut lite kring midjan! Kanon!

Men som sagt tårta??
    Hur går det för er alla?
    ~emma~ snart dax ju!! Nervös?

• Julibrud - 06

Bettan, Skåne *hihi* javisst gör det! Alltså går bra att gå till vilket bageri som helst...nja inte vilket som helst kanske då vissa är bättre än andra! Bor utanför Malmö så därför behöver jag lite tips! Men det får bli tårtesset i Staffanstorp! Tack Puh76 för tipset!

Jo jag är gärna intresserade av ett litet paraply. Var var det någonstans man köpte det?

• Julibrud - 06

Sådär nu var tårtan fixad och fotograferingen före vigseln! Tårtan blev en vit draperad i tre våningar med färgade rosor i rött och rosa.

Det jag har kvar nu är:
    sånghäftena
    bordsplaceringarna
    inhandla paraply
    Få min klänning uppsydd
    Provkonsultation på uppsättning+smink

Idag råkade jag få reda på när min blivande blir kidnappad!! Nu gäller det att vara tyst! Men hur vanligt är det att tjejen också blir kidnappad samtidigt för det brukar man väl ta en annan dag!?

Jaa nu går man nog inte säkert...
    Vad har ni andra kvar att göra?

• Julibrud - 06

Kikar in...
    Idag håller jag på med lite bordsplaceringar och sånghäften i regnet. Finns inte så mycket mer att göra. Ser att det går framåt för er tjejer också! KUL!! Fika kan jag tyvärr inte då jag ska iväg på lite andra äventyr.
    Tänker även på fredag och jag blir hippad då! Hmm...

• Julibrud - 06

Oooj verkar som jag blev den tusende..

• Julibrud - 06

Äntligen har jag fått ihop min bordsplacering, och nu hoppas jag att ingen ringer återbud!

Jag har äntligen blivit klar med sånghäftet också! Nu ska det bara inhandlas bläckpatroner.

Jag höll min deadline iallafall! Den 1 Juli ska allting vara färdigt så man bara kan ta det lugnt i 14 dagar! Tänk på lördag är det BARA 2 veckor kvar!

Hoppas att Ni får en trevlig fika idag!

• Julibrud - 06

Puh76

*håller tummarna* att du blir färdig i tid och att du också får några "slappedagar" före bröllopet!

• Julibrud - 06

Svemerikanskt bröllop

Det låter inte roligt. Nonchalant av tårtbageriet tycker jag för är man kund så vill man ju absolut inte höra att vi har inte tid etc. utan att de ska lyssna på en! Jag hade defintivt bytat! då de kommer med dåliga förslag dessutom. Det är viktigt att man är nöjd!

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3