• hjartat73

Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3

Eftersom den gamla tråden har stängts av startas här en ny!

Här samlas vi som ska gifta oss 2006 & 2007 och som bor i Malmö-Lund-området. Vi träffas och fikar ganska ofta, alla är välkomna

• Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3
  • Puh76

Nu har jag bokat frissan...puh!!

Nu är det bara make-up kvar..nån som vet nån bra?

• Svemerikanskt bröllop

Så bra julibruden. Men gör något speciellt för dig själv, det kanske kan hjälpa lite på vägen.

Vissa av konflikterna kanske du kan be din man ta. Som t.ex. all kommunikation med hans familj. Du kan ju stötta honom i bakgrunden men han känner dem bäst och kan kanske nå fram på ett annat sätt.

Det är din dag och den kommer att bli bra. När dagen väl kommer så har nog även dina svärföräldrar accepterat läget.

• Svemerikanskt bröllop

Phu 76, jag har faktiskt börja fundera på att göra min make-up själv. En dam från Mary Kay var hos mig och gick igenom brudmake-up och jag tyckte att det blev jättebra. Fast jag är lite osäker ännu, ska prata med min frissa (min plastsyster) som har sagt att hon kan göra sminket också och hon kanske bara kan vara backup.

• Svemerikanskt bröllop

Det jag tänkte säga var att varför inte testa själv? Men då skulle jag nog boka in en rådgivning först. Det är dessutom kul att kunan sedan.

• Puh76

Sveamerikanskt bröllop: Jag har en väninna som säljer Mary Kay och hon har visat mig men jag är så osäker så jag vill nog ha nån professionell som gör det.

• ~emma~

Julibrud - 06 - du fixar det säkert! et låter som en bra idé att låta din blivande sköta kontakterna med svärmor. Jag känner igen mig lite, med svärmor kan man aldrig vinna... Det är synd att inte alla kan vara glada för en, men det är väl till att försöka strunta i dem och köra sitt eget race. Tänk vad mycket energi det måste gå åt till att gå och vara sur jämt...

• Puh76

Lemica: Här går det framåt..nåt nytt som händer varje dag.

Idag har jag bokat frissan..igår bokade jag fotografen (Har två stycken nu)

Hur går det själv?

• Svemerikanskt bröllop

Jag har läget under kontroll tror jag. Det enda vi saknar helt är dekorationsidéer och att min m2b tyckte att det tar för lång tid att åka med häst och vagn och att den finaste limousinen i Umeå var för liten så där är vi inte riktigt nöjda, men båda är bokade så vi behöver inte promenera i alla fall... Vi har mycket ogjort men vet hur, när och var i alla fall.

Tänkte börja göra program och menyer snart, åtminstonde layouten.

Jag har kännt mig superstressad förut men nu börjar bitarna falla på plats och det är skönt. Så just nu kan jag försöka bidra lugnande och med positivt tänkande till er andra.

• Lemice

Puh76

Var ska du fixa håret??
    Var ska du ha festen??

Jag har inte hunnit gøra så mkt sen jag kom hem från Egypten..
    Men jag fick en hel del gjort precis innan vi åkte...
    Har bokat lokal - ska prova menyn(buffén) næsta vecka...
    Bestællt brudklænningen som inte kommer førræn i Juni....
    Skickat alla inbjudningskort...
    Bestællt Tårta hos Shelley på Ultimatecake..(god men vældigt dyr nu nær jag ser vad andra fått betala)...
    Bokat frisør
    Bokat makeup artist...
    Bokat hotell...

Har stora problem med att hitta ett par skor..

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006 nr3