• meb

Missöden på bröllop

Alla verkar ha fantastiska bröllop vilket är roligt. Jag och en kompis funderade dock på att det är ju jättemycket saker som kan hända. Att man vaknar med magsjuka, dödsfall i släkten, att klänningen blir förstörd vid fotograferingen.... Detta är en tråd för alla som vill dela med sig av oväntade händelser som inträffat på bröllop och hur det gick. Kanske kan den stilla nerverna på oss som inte ännu gift sig. För vet man att ibland går det fel men det kan bli bra i slutändan ändå så tror jag man släpper kontrollen lite.

• Svar på tråden Missöden på bröllop
  • meb

oops, den om huset och kläder och mat som flöt iväg får mig att inse att det mesta går att fixa. Verkar inte vara någon som fått magsjuka heller..., eller?

• ice13

Inget missöde egentligen, mest en kul grej, men jag fick panik när det hände. Vi står framför prästen, när hon frågar min man "tar du denna.." och han ska säga ja så är han helt knäpptyst i vad som känns som en eeeevighet, jag tror till och med att jag nöp honom i handen innan han sa ja. Efteråt fick jag veta att hans två bestmens hade lovat honom 100 dollar för varje sekund han höll inne med svaret.. Såg på videon senare hur alla skrattade, men det fattade jag inte då.. Nu är det ju jättekul, men jag fick lite panik därframme då. Men vi blev 700 dollar rikare! ;)

• Lapinette

Vi hade ett fantastiskt bröllop men ändå blev det några missöden.

1.) min pappa kunde inte komma pga en olika (han bor i Japan)
    2.) min mans kusin missade planet från Luxembourg och således även vårt bröllop
    4.) Prästen läster löftet (på franska) i en annan ordning än vad jag hade övat in det på...vilket gjorde mig helt ställd så hon fick repetera ett par gånger innan jag kunde säga den första meningen högt...sen var det helt ok.
    3.) det fullkomligen vräkte ned när gästerna skulle gå från kyrkan till brudskålen och samtidigt svara på ett Weddinquiz
    4.) vid fotograferingen utanför kyrkan så trampade jag igenom underkjolen så det blev ett stort hål...van dansare som man är så bad jag sonika mamma klippa av den biten av kjolen.
    5.) vårt rödvin räckte inte hela middagen (bara en sista skål som krävde ett annat vin) då restaurangen aldrig varit maken om så törstiga gäster
    6.) min precis dumpade kusin blev överförfriskad och pussade en av mina kompisar på munnen...fast hon inte alls ville

Säger bara till alla er som har er bröllopsdagen. Det kommer att hända saker man inte har räknat med men det gör inget! Njut, njut, njut av dagen!!!

• Lapinette

Oj, hur räknar jag egentligen!

• bröllop2006

yrvädret

vi har lite samma problem som kan dyka upp.. inte migrän dock men min m2b får hemsk huvudvärk då & då efter en skallskada för några år sedan.. han har tabletter han kan ta mot värken men dem blir han dåsig av.. så det är pest eller kolera.. huvudvärk eller dåsighet isåfall:(

hoppas han slipper sin hemska huvudvärk på våran dag!

• yrvädret

bröllop2006

Vi får hålla tummarna för varandra!
    Jag klarade iallafall min möhippa utan problem

• Junibruden82

ice 13
    Din historia har jag hört av flera stycken,
    så du är kanske inte ensam om att ha varit med om det.

Men det var ju bra för er, kan ju behövas lite extra pengar efter bröllopet.

• meb

Puffar lite för fler missöden.

• GrisRosa

kolla på femman nu klockan 12. "Wacked Weddings". Hur kul som helst!!

Det är olika par från USA som skickat in missöden från sina bröllop. Igår bla så var det folk som svimmade, fnittrig brud, gäst(brudgummens ex) som protesterade när prästen kom till den frågan, hagel och orkan på bröllopsdagen etc...

• Skivbaren.nu

Nu har vi gift oss oxå.
    och de mesta gick bra förutom att vår lilla tjej 11mån vaknade med hög feber på vår dag.
    febern gick inte ner med alvedon utan blev snarare högre. hon skrek och var hur mammig som helst.
    Men de går att gifta sig med ett barn på höften med :)
    Hon var först hos min tärna som sedan lämnade henne till min mamma men eftersom hon mest skrek och var så hemskt missnöjd så hämtade jag henne med.
    sedan bar jag henne i stort sett hela kvällen.
    Tanken hade varit att hon skulle fått följa med storasyster 2½år hem när hon gick hem med barnvakt på kvällen, men eftersom de inte funkade gick hon från famn till famn på festen när jag dansade, annars bar jag henne...
    Men vi hade en jättemysig dag trotts allt.

Svar på tråden Missöden på bröllop