• meb

Missöden på bröllop

Alla verkar ha fantastiska bröllop vilket är roligt. Jag och en kompis funderade dock på att det är ju jättemycket saker som kan hända. Att man vaknar med magsjuka, dödsfall i släkten, att klänningen blir förstörd vid fotograferingen.... Detta är en tråd för alla som vill dela med sig av oväntade händelser som inträffat på bröllop och hur det gick. Kanske kan den stilla nerverna på oss som inte ännu gift sig. För vet man att ibland går det fel men det kan bli bra i slutändan ändå så tror jag man släpper kontrollen lite.

• Svar på tråden Missöden på bröllop
  • brun ögd

Jag kan nog bara komma på några små saker men som egentligen inte spelar någon roll

Dagen innan ska vi hämta ut dukarna och servetterna vi hyrt från ett tvätteri, först har vi fel adress vilket vi märker när vi sitter i bilen, men hittar ganska snabbt den rätta tack vare några taxi chaufförer. När vi väl kommer fram har vi fått 11 dukar men bara 7st servetter (ska vara 70)
    Lagret låg några mil bort så det tog bara någon timme innan problemet var åtgärdat.

Sen ringer bageriet, dagen innan, och säger att det har blivit fel på leveransen av glasyr. Vi får helt enkelt ta en tårta med marsipan (vilket vi hade sett en bild på och tyckte var tråkig)
    Men det ordnade sig för På bröllopsdagen kommer iaf en jätte fin tårta in, och såg inte alls ut som vi hade trott. Den var till och med bättre än den första vi beställt.

Sen under bröllopsdagen ska jag och min nyblivna man börja ta mat från buffebordet och min make råkar stänka upp någon röd tomatsås av något slag på min klänning. Som tur var var det väldigt små fläckar och det rann bara nerför paljetterna vilket gav dem en guldig ton. Det var bara några få som märkte...Och utan fläckar har man inte haft ett ordentligt kul bröllop!

• Trollsländan

Mitt värsta scenarie om vad som kan hända är att kyrkovaktmästaren avbryter vigseln för att vi valt en låt som hon inte godkänner eller för att vi tänder ljus i en ljuscermonie. Det skulle vara så hemskt. Vi gifter oss i en kyrka med tråkiga obegripliga regler...

• Sweety

gijo10: Jag tycker du förstorar det för mycket. Men jag är också duktig på att hänga upp mig på småsaker. Var glad istället att ni hade en bra dag förutom det. Jag har också en sak jag hakar upp mig på från vårt bröllop och det var att efter valsandet och tårtan började jag må dåligt. Troligtvis en kombination av värmeslag, för lite vatten och en del stressande innan bröllopet. Detta ledde till att inte orka dansa lika mycket "disco" som tänkt och att jag fick vila mest. Jag som hade tänkt att röja loss! Sedan åkte vi tidigare än planerat till hotellrummet pga det, så då blev det ännu mindre tid med våra gäster. Vi åkte iofs ca kl. 1 och många gäster hade åkt då. Jag försöker vara glad åt allt som gick bra, men har svårt att släppa det som hände. Vi kanske kan stödja varann!

• Maria

Jag skrev förut om olika saker jag varit med om på andras bröllop, som när en flodvåg sopade bort huset. Vid våra egna bröllop (vi hade två, först ett i Sverige och sedan ett i mitt hemland) hände inget katastrofalt, men en viss chock fick vi vid vårt andra bröllop när ett antal män i kamoflageuniform och med automatvapen rusade in mitt under festen - jag trodde först det var antingen rånare eller gerilla, men dessbättre visade det sig vara en polispatrull som var på jakt efter en man från vår by och tydligen hade fått för sig att han skulle finnas på vår fest. Det fanns han nu inte och när de konstaterat detta så gav de sig snabbt av. Men en liten chock blev det ju.

• E-tuna

...ja, vad säger man???
    Prästen kallade mig för fel namn större delen av vigseln (heter visserligen det i mellan-förnamn, men ändå...???)
    Jag har kollat vigselbeviset och där står det rätt i alla fall
    Mest snopet var det för dom som inte hade en aning om att jag hade fler namn än mitt tilltalsnamn...det gick ett sus genom gästerna...

• picachu

"...ett antal män i kamoflageuniform och med automatvapen rusade in mitt under festen - jag trodde först det var antingen rånare eller gerilla..."

Wow! Jag tror att den känslan ni måste haft i just den stunden knäcker försenade brorsor-paniken och förstörda fötter-smärtan!
    Tur att det inte var nåt, utan ni bara fick en "tuff" historia att berätta för barnbarnen!

• Victory

Jag har hört om ett bröllop i sommar med 80-talet gäster där bruden blev magsjuk på bröllopsdagen. De genomförde vigseln med brudparet _sittande_ framför altaret med en hink vid bruden. De skippade inmarsch och psalmer, hela vigseln var över på 13 minuter! Sedan orkade bruden inte ens vara med på sin egen bröllopsmiddag! Snacka om mardröm! Jag lider sååå med henne!

• Amazonas

Jag tycker denna tråden är rätt bra, så jag puffar lite...

• drömbrud

Önskar jag hade något att tillägga...Men det har jag inte, tyvärr

Svar på tråden Missöden på bröllop