• meb

Missöden på bröllop

Alla verkar ha fantastiska bröllop vilket är roligt. Jag och en kompis funderade dock på att det är ju jättemycket saker som kan hända. Att man vaknar med magsjuka, dödsfall i släkten, att klänningen blir förstörd vid fotograferingen.... Detta är en tråd för alla som vill dela med sig av oväntade händelser som inträffat på bröllop och hur det gick. Kanske kan den stilla nerverna på oss som inte ännu gift sig. För vet man att ibland går det fel men det kan bli bra i slutändan ändå så tror jag man släpper kontrollen lite.

• Svar på tråden Missöden på bröllop
  • madelyn

Usch, det har jag funderat på oxå! Vad händer om man blir tex magsjuk på bröllopsdagen?! Eller tex får supermigränanfall?! Usch, såna grejer är jag lite nervös över faktiskt..
    Sen tänker jag på mindre saker som tex att få värsta munsåret eller typ massa finnar etc!

• Afrodite_Aug-07

Inte bröllop, men ändå missöden. Själv håller jag på att planerar 3e dopet för min 7månaders son.
    första dopet sattes effektivt stop av pga två dödsfall i nära familjen inom loppet av en månad, höll på att bli ett tredje, som tack o lova "bara" resulterade i ambulansfärd och sjukhusvistelse en tid. tack o lov. skulle inte vilja gifta mig utan min far.
    det andra dopet planerades när vi hade varit på begravningarna och min far återhämtat sig. men bara två dagar innan så får barnen vattkoppor. jo tjena. bara ringar runt o avboka alltihop igen. och då hade jag ändå släktingar som flygit hit från luxenburg för att närvara vid dopet. Så nu är vi på försök nr 3. Hoppas verkligen det går vägen den här gången.

• meb

Lycka till med tredje försöket! Puffar lite för fler berättelser.

• Vicky83

Vi hade några missöden hos oss, och visst var det lite tråkigt, men vi blev ju faktiskt gifta och det var det som var viktigast!!!

Det började med att prästen blandade ihop vigselordningen, som inte var standard. (Prästen hade godkänt ordningen tidigare, men blandat ihop det.)

När vi kom till festlokalen så fick vi inte igång ljudet i ljudanläggningen.

Och sen på kvällen dog 2 nära vänners far så 3 personer, som vi hade sett fram emot att dela vår dag med, fick snabbt ge sig iväg.

Men som sagt. Trots allt fick vi ju ändå som vi ville. VI BLEV GIFTA! =)

• fine

Gifte mig för 2 veckor sen - underbart!
    Pappa skulle gå in med mig i kyrkan och vi åkte tillsammans lite efter de andra från herrgården till kyrkan. Tog ett glas vin för att lugna nerverna medan jag väntade. Pappa var så söt och gjorde extra mycket plats i baksätet för mig och min vackra champagne-färgade klänning och lade ut en duk att sitta på aå att inte minsta smuts skulle komma på klänningen.
    (O)turligt nog hade mamma lämnat sin brunskimmrande hudkräm i baksätet i en påse. Toppen - jag hade glömt att smörja in de nakna armarna och ville få lite extra skimmer!
    Satt där bak i bilen, öppnade tuben och ut flög en stor blaffa röd-brun kräm och landade mitt i knät! SHIT! Pappa blev väldigt nervös i framsätet men vid det laget var jag så uppskruvad så någon slags mekanism tog över och jag blev helt cool (inga hysteriska tårar!)och började systematiskt att rengöra klänningen, 3 min från kyrkan, med lite toapapper pappa skickade från framsätet....
    Resultatet blev helt ok och hela cermonin höll jag min vackra brudbukett framför den ljusare fläcken mitt fram!

Sen var det lite annat som inte gick helt enligt planerna heller men dagen var fantastisk - ett minne för livet!

• Glader34

Ooops, av denna tråd kan man nog lära sig att undvika en del, fler tips mottages tacksamt.

• lill

Jag fick ank-bajs på klänningsfållen...

• yrvädret

Vad jag har lärt mig genom olika bröllop genom åren.

* Att alltid se till att de som lagar maten har koll på vad de gör. På ett bröllop jag var på så skulle brudparets vänner göra maten (som bröllops present). Vännerna kunde inte hålla sams sinsemellan och låter gärna brudparet höra all skit. Två veckor innan bröllopet är inte glassen till efterrätten beställd, inget är planerat och brudparet får själva gripa in och säga till sina vänner att det kanske är dags att sätta igång nu. Potatisgratängerna står en av deras vänner och gör natten innan i sitt pyttelilla skitiga kök. Han glömmer salta och för att kompensera slänger han på extra salt på oxfilén. Dessutom har han inne gratängerna i ugnen för kort tid så när de väl skulle ätas var potatisen rå och hård och smakade ingenting. Köttet däremot var segt och på tok för salt.
    Jag som tycker att maten är en av de viktigaste sakerna på en bröllopsfest tyckte det var katastrof.
    Behöver jag säga att vi valt professionell catering?

* En annan grej jag har varit med om är att brudparet velat ha en lyxig känsla över bröllopet med servitörer men inte tagit sig råd att anställa professionella sådana. Istället har de frågat ungdomar i 16-års åldern som sagt sig vara villiga att ställa upp för 500 kr, en hel kväll. Det hela har resulterat i att bara hälften av servitörsungdomarna har dykt upp och allt har bara blivit kaotiskt.
    Vi har ordnat med servitörer via catering kan tilläggas

• fine

puff puff för dessa rödbetor i bröllopstappning!

• LisenL

Jag har varit på ett där prästen var full, han raglade i kyrkan, sa fel namn på brudparet och skämtade på ett opassande sätt. Trots detta blev de lyckligt gifta

Svar på tråden Missöden på bröllop