• meb

Missöden på bröllop

Alla verkar ha fantastiska bröllop vilket är roligt. Jag och en kompis funderade dock på att det är ju jättemycket saker som kan hända. Att man vaknar med magsjuka, dödsfall i släkten, att klänningen blir förstörd vid fotograferingen.... Detta är en tråd för alla som vill dela med sig av oväntade händelser som inträffat på bröllop och hur det gick. Kanske kan den stilla nerverna på oss som inte ännu gift sig. För vet man att ibland går det fel men det kan bli bra i slutändan ändå så tror jag man släpper kontrollen lite.

• Svar på tråden Missöden på bröllop
  • her majesty

hej!

jag såg på tv nån gång, en brud som skulle lyfta upp näbben som var ledsen just innan de skulle in i kyrkan. Så när hon lyft upp honom ja då är han lös i magen och bajsar ner hennes klänning!!!!
    Det vore ju mindre lyckat!

• mammaK

madelyn!
    Jag oroar mig för precis samma sak som du...

• Burro

Jag är rädd för att min förkylning inte ska ge med sig eller bli värre. Jag måste bara kunna ha linser på lördag...

• Glader34

Burro, du ska se att det ordnar sig!!
    Lycka till på lördag!

• atenea

Madelyn
    Lite tips för din m2b från någon som har lidit av migrän i 20 år
    +ingen alkohol (främför allt rött vin) närmaste dagarna innan bröllopet
    +sova gott
    +inte sola sig för mycket
    +undvik stress(om man bara kunde...)
    +ha gott om migrän medicin till hands och ta tabletterna så fort man tror att ett anfall är på gång

• madelyn

atenea,
    Tack för tipsen
    Min m2b har lidit av migrän jättelänge så han har koll på vad som ska undvikas etc för att slippa migrän men ibland får han det liksom bara ändå...
    Jaja, vi ska iaf försöka slippa så mkt stress som möjligt sista veckan innan bröllopet, ska se till att göra klart så mkt som möjligt innan den veckan.

• atenea

Kanske en skönt ryggmassage dagen innan ?
    Inte dum att ha en avslappnad ny make på bröllopsdagen/natten ! (je je)

• madelyn

atenea,
    Ja det låter bra

• yrvädret

Min värsta fasa är att jag just får migrän på bröllopsdagen. Och på mig kommer det utan förvarning alls. Desstom får jag alltid synbortfall - huvudvärken kan jag hantera, men vad sjutton gör jag om om jag står mitt i kyrkan och inser att jag inte ser min brudgum?! Lagom roligt. Så det enda jag kan göra är att inte stressa, eller hoppas att migränen kommer på fredagen (får aldrig migrän två dagar i rad...)

Svar på tråden Missöden på bröllop