• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • eccisen

God Morgon på er! Jag måste bara berätta att jag vaknade i morse kallsvettig..
    Mardrömmar om bröllopet! Gaaah... Nu är det nog bara en tidsfråga innan jag börjar drömma att jag går ner för altargången naken..

• The Runaway Bride

Ja, nu tänker man vekligen BARA på bröllopet. Jag och sambon övade på valsen igår och försökte få till bordsplaceringen... Ursvårt! Det är ju ändå en viss blandning av åldrar och så i och med att det både är släkt och vänner...

• eccisen

Vi ska göra bordsplacering i kväll och förhoppningsvis öva på valsen. Förutsatt att jag kan slita gubben min från datorn då han väl har satt sig..

• Bröllopstokiig

Vi har redan börjat på bordsplaceringen och igår ringer sambons mamma och säger att en av barndomsvännerna till min m2b har lämnat återbud. Han var den som svarade JA först, så vi blev jätte jätte ledsna Så himla trist, man vill ju att alla ska vara där!
    Handlade vinglas i plast i går, så nu kan jag äntligen bocka av en grej till, vi ska ha rosé vin på en båt tur för alla gästerna innan bröllopet.... Fler som har haft otur med att gästerna inte kommer? Är det inte det ena är det det andra, alla "kalvar" nu med så ingen vet exakt om de kan komma eller ej. Och vi har varit "dumma" att låta dem vänta in i det sista, vilket betyder att vi inte ens har börjat skriva om personerna i festprogrammet. De som är "osäkra" inför själva festen har vi placerat på sk. hörnen, så man lätt kan ta bort de kuverten, men vad ska man göra, låta bli att skriva om de andra som inte har sagt ja ännu i festprogrammet??

• Nasse7

Det var 4 st som ringde och tackade nej igår. Tråkigt eftersom det var m2b farmor och farfar samt ytterligare 2 nära släktingar till honom. De tyckte det var för långt att åka, trots att vi har fixat allt så de inte behöver tänka på någonting. Tråkigt att de inte kan sätta till två ynkliga dagar i sitt liv. De är ju ändå pensionärer och gör ingenting annat än bara sitter och dricker kaffe...

• Bröllopstokiig

Nasse7, har haft samma problem, farmor och andra släktingar har tackat nej, men när kompisar tackar nej 4 veckor innan. Gr Men som min m2b sa, vi får glädjas med dem som kommer, men jag kan inte rå för att jag bliiiiiir sååååååå besviken! Hoppas han har en väldigt bra anledning, men antaligen har det väl hänt något, så jag ska inte vara egoistisk innan jag vet....

Vad har ni kvar att göra?? Jag drömmer varje natt nu om det o det andra som har med bröllopet att göra, tror jag har missat en massa...

• Nasse7

Hm.
    Jag ska försöka få tag i underkläder idag. Ska kolla i Lkpg först och om det inte finns där, blir det att dra iväg till Estocolmo på semestern.
    Annars tror jag ta i trä att jag har koll på de flesta praktiska sakerna, men det dyker säkert upp nånting som vi totalt har glömt bort. Det brukar vara så.

• Bröllopstokiig

Visst brukar det vara så! Alltid är det något, satt och lyssnade på ingångsoch utgångsmusik här nu på morgonen och blev helt plötsligt sugen på något annat, livsfarligt, ska nog hålla mig borta från alla liknande länkar som har att göra med det man redan har bestämmt. Får nöja mig med chatten här på BT så man i allafall får lite stöd och tips nu in i det sista! Nästa helg gifter sig min kompis lillebror, så jag ska kolla i kyrkan, kanske kan vara bra med lite generalrepitition - så man verkligen känner att man inte har missat ngt.

Underkläder JUST DET, jag förtränger det hela tiden, men jag måsta ut och leta det nu. De har en superbra HM butik med lyxigare underkläder i estocholmo så om jag inte hittar på annats ställe vet jag iaf att det finns helt ok grejor där!
    Jag hade inte tänkt ha ngt speciellt men min m2b har sagt vid 2 tillfällen att det ska bli spännande att se mig i fina underkläder...oupppsss, så nu får jag försöka hitta på något extra roligt som även passar till klänningen (som är relativt slät i livet, så man kan inte ha såååå mycket spets för det kommer se bubbligt ut på utsidan då)....

Om du kommer till estocholmo, så hör av dig, kanske vi 19/8 brudar har möjlighet att ses? Vet iofs att det inte är mycket tid kvar....

• eccisen

Jag ska försöka skapa en toppgrej till tårtan.. söker här efter inspriration. Jag vill inte ha ett "vanligt" brudpar i plast utan något roligare och lite annorlunda. Har ni några tips?

• Bröllopstokiig

Det ska finnas en tråd här på BT om just olika gulliga "tårttoppar", ska se om jag hittar den och lägga in länken här.

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd