19 augusti - ny tråd
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...
Känner en svag känsla av panik...kommer allt bli klart i tid? Har hållit på med bordsplaceringen i en vecka nu men det känns alldeles hopplöst att få det "perfekt", så alla kan sitta med någon de kan trivas med... Det är ju lite skillnad mot när man bara bjuder sina vänner, nu är det ju även kusiner och fastrar och sånt som ska passas in.
Ska träffa vårt liveband ikväll och prata musik...känns så skönt att få det på plats.
Ska ni ha en sådan här "bröllopsbok", typ gästbok som gästerna kan skriva trevliga saker i?
En annan sak jag funderar på...hur länge tycker ni att festen bör vara? Egentligen stänger lokalen 01, men man kan förlänga till 02 om man betalar extra. Kan det vara värt det? 01 känns så himla tidigt?
Jag ordnade bil igår så nu tror jag också att det mesta är under kontroll. Ska bara skriva ut programmen och sätt ihop dom också och göra en stor skylt över bordsplaceringen, men när det är gjort så är det klart. Vi ska ha planerings middag den 5 så att alla vet vad dom ska göra så att jag kan slappna av sen.
Mamma börjar bli regält nervös nu och pappa också han är orolig för talet han ska hålla. Stackare!!
ååå becciz, vad välorganiserat det låter!! Jag har ju överlämnat allt pappersjobb till M2B, ett ödestigert beslut verkar det som...inte minsta papper på plats.
Har dessutom lagt en del uppgifter på min bror på själva bröllopsdagen och han är ganska disträ om man så säger...
Jag har också funderat på det med tiden, jag tycker också det känns tidigt. Har kollat runt lite och de flesta säger att det är ganska lagom att sluta vid ett. När brudparet väl har åkt så brukar festen upplösas och man har ju hållt på ganska länge.
Sen vill man ju gärna få lite tid men sin man på natten också. Man vill ju se till att komma iväg först.
Det lät nog lite bättre än vad det är då är jag rädd för.
Det är även här så att min M2b ska skriva ut alla papper sen ska jag binda ihop allt så det är lite.... tjat att han ska få tummarna loss och göra det
Planerings middagen är ett måste för min pappa driver mig till vansinne annars med frågor hela tiden , så jag vill att alla ska veta vad alla ska göra. Men jag har haft ont i magen nu i två dagar så nu smyger väl sig nerverna på.
Nääähää, nu vill inte jag vänta längre! Jag vill ha 19 augusti idaaag!!!
henrics tjej
Är du redan klar??
Nej, verkligen inte... Det är bara det att jag är så himla otålig nu...
Faktiskt så är det rätt mycket kvar att fixa: gästpresentationer, hårsmycke, klänningen är inte färdigsydd, musikmixen inte gjord, blommorna ska definitivbestämmas, sjalar till tärnorna ska ordnas... ojoj - det är massor kvar att fixa! Men jag LÄNGTAR så förbaskat nu ju!
Ja, det kan jag förstå. Jag var i kyrkan igår och tränade men det tyckte jag bara kändes löjligt. det känns inte verkligt idag det är svårt att ta in det är mycket kännslor nu.
Tänkte bara lätta era samveten med att berätta hur mycket jag har kvar...
Kantor, vet ej vem som skall spela i kyrkan.
Prästen, har inte hört av sig
Brudnäbbklänningen skall jag sy
Slöjan skall jag sy fast i kronan och kanske fålla också...
Festprogrammet kvar, liksom bordsplaceringen.
Göra egna bordsdekorationer dagen innan, bör övas.
Bestämma menyn slutgiltigt hos krogen.
Bestämma tårtutseende.
Vet ej vad jag skall göra med mina hopplösa naglar - gör ni manikyr?
Måste packa till bröllopsresan...
Tja, allt annat är klart, så det ordnar väl sig?!