• The Runaway Bride

19 augusti - ny tråd

Vår gamla tråd är avstängd så jag öppnar en ny! Nu är det knappt två månader kvar...

• Svar på tråden 19 augusti - ny tråd
  • Bröllopstokiig

eccisen;
    Vi börjar inte våran brunsch förrän 14:00, då jag först o främst ville ligga med min nyblivne make i hotellsängen lite länge, och sedan hoppades jag att de som ska tillbaka lång resväg, kanske ville komma iväg = mindre folk, hemska mig
    Låter supergott med hamburgare! Jag tror dock att det inte är så lätt eftersom vi ska vara i mitt föräldrarhem och inte på restaurangen där festen är. Men jag funderade på potatis sallad och typ kassler och sallad, och kanske en pasta sallad med kyckling, så det blir lite "fettigt", sen baugetter med ost. Vad tror ni? Jag tror/hoppas att det bara är max 50 pers som kommer dagen efter.

• eccisen

Fett och salt är toppen for att bota bakfylla så det blir nog bra

• becciz

CicciL
    Det låter jättefint, jag skulle också vilja ha den klädkoden men det finns en risk att ingen skulle komma då hihi...det är inte riktigt min familj jag har problem att få folk att ha kostym bara. Det låter roligt med brunsch efteråt men det känns som jag har tillräckligt att planera ändå.
    Vi tänkte stanna på hotellet en extra dag så vi får vara själva och mysa.

• becciz

Jag jobbar som kock och min absoluta sommar favorit är en kladdig pastasallad.
    Som bas har man
    yoghurt lite tjockare
    dijon honungssenap och
    majonnäs
    salt peppar och aromat
    sen tar man vad man gillar tex.
    gurka,tomat salladslök,paprika i alla färger och kall avrunnen pasta
    blanda och sätt i kylen blir bara bättre dagen efter.
    Det är svalkande och gått till allt grillat kasler kyckling,ja ni fattar jag gillar den.
    Det kan kanske vara ett tips.

Själv har vi Mat Tinas mamma som lagar vår bröllopsmiddag så det blir säkert "Jättegott"

• The Runaway Bride

Har alla kollapsat idag?
    Själv känner jag mig jättehängig, kanske nerverna!!

Är det någon som har bra tips på tärnpresenter förresten?

• becciz

Hej på dig The Runaway Bride. Man ska ju inte klaga på väder men fy!! I Helsingborg är det så fruktansvärt kvavt och regningt men ändå varmt. Hade nog 35 grader i sovrummet inatt. vilket gjorde att jag låg och tänkte bröllop hela natten.
    Till mina tärnor köpte jag öronhänge och halsband. en liten baktanke att dom skulle kunna ha på bröllopet.

• Ancher

*Ancher ramlar in i tråden efter ett långt uppehåll*

eccisen
    Du anar inte hur skönt det var att läsa hur mycket ni hade kvar att göra inför bröllopet. Det har vi med!

Min klänning blev iaf klar igår. Min m2b fick sy upp den, då sömmerskan ville ha 1500 för jobbet. Alldeles för dyrt för oss.

Dock har jag fått en fläck på klänningen!! Fram på livet... Har någon nåt tips på fläckborttagnings medel som man inte sköljer ur? Har en hel del tyg att testa på innan jag ger mig på fläcken.

• angelici_81

hej

jag tog bort fläckarna på min kläning med operfymerade våtsärvetter som man har till barn...

fungerade..men vi hade bara fått en sandfläk...

• angelici_81

oj jag har inget kvar att göra..
    jo blommorna måste fixas..annars är allt klar..
    solisten, prästen, kantorn, kläderna, maten, tårtan, kocken, servetriserna, alla pappersarbeten, bröllopsresan, hårsalongen, lokalen..

jag har värdens bästa kock..han vill att allt ska vara på hans viss..så han ska duka upp allt och ställa allt till rätta..så han får det som han vill...bra då slipper jag..

(vi känner honnom och jag har sagt hur jag vill ha det.)

det är mindre än 1 månad kvar..så jag hoppas värkligen inte att jag har missat något.

kram på er all

• Hoppas på ett ja

angelici_81 : Oj vad skönt att ha allt klart, skulle jag också vilja ha. Men vi har MASSOR kvar att göra. Men det kanske är bra då jag jobbar bäst under lite press .
    Hoppas att ha allt klart ca en vecka innan bröllopet så man kan kopla av lite. Det kommer nog dock bli ganska svårt eftersom bröllopet inte kommer att äga rum på hemmaplanutan 30 mil från vår hemort, så det kommer nog vara en del att trixa men på plats så att säga.

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd