Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

ja och inte fel att få billiga priser och gott kvalitetsvin för 40kr /flaska..

• Fru The

Har provat, men inte köpt av just den anledningen att vikten kan förändras eller att kroppen blir mer tränad.

Däremot så behöver man beställa klänningen senast 4 månader innan i de flesta fall för att man ska vara säker på att få den och för att de ska hinna lägga upp och ändra.

De flesta klänningar går dock att ta in eller lägga ut en storlek...

Många som vet med sig att de kommer gå ner lite till tar en storlek som sitter lite tajt från början. För då hinner man på de månaderna som är kvar att fixa de sista kilona. Motivationen på topp så att säga.

• Fru The

kolla med butiken! Vet att Nixa bl.a. är det 4-5 månaders leveranstid om man vill vara helt säker på att få den!

• Fru The

oj.. vad jag verkade arg.. inte alls min mening.. Fick reda på det när jag provade min klänning att jag fick beställa den minst 4 månader i förväg... Det kan vara olika hos olika leverantörer, men hör dig alltid för. Inget kul när klänningen inte har kommit när det är två veckor kvar till bröllopet. Det är ju då ändringarna görs. Men fråga personalen. De vet och kan bedömma det mesta..

• Fru The

Som sagt beror det ju på leverantör naturligtvis. Men ta till en månad mot vad de säger i alla fall. I fall den blir lite försenad eller om du behöver ändra längd eller så på den så tar det ju nån vecka och hellre en månad förtidigt än försent..

Har läst många trådar här under våren då de ännu inte fått sina beställda klänningar 2 veckor före sitt bröllop! Då får man ju panik...

Men alla har ju lite olika leverasntid. Så kolla den! Och ta till lite extra så du är på den säkra sidan. Det kan ju alltid bli försenat.. :-/

• Fru The

Ja, det värsta man kan uppleva är väl att stå där utan sin klänning och akut i panik leta efter en ny passande i närmsta butik och hoppas att de har den inne i sin storlek. Det hade varit en mardröm för mig i alla fall.. Usch!

• Fru The

Kolla deras leveranstid och lägg till en månad. Står det 1 månads leverans, så ta 2. Då är du på den säkra sidan.

Kolla även med andra som har beställt därifrån vad de tycker om produkten och hur leveranserna har varit. Då får du lite mer fakta..

Lycka till!

• Fru The

jo, det har jag hört. Men har förälskat mig mig i Nixa 458 och den kostar bara 2700kr där jag kikade på den. Jag höll på att köpa den på direkten och hade förmodligen gjort det om inte jag ringde mamma som sa att jag kunde kanske gå ner lite i vikt eller så innan..

Men fick reda på att det var ordinarie pris och att jag kunde beställa den, bara jag gjorde det minst 4 månader innan och det har jag ju tänkt! Min ljuva klänning!

• Fru The

Jättesnygg din med om man vill ha medeltid, vilket vi inte vill ha.. Men tror att den kommer passa dig perfekt!

• Fru The

Eller billiga.. då hade de ju kunnat massproducera klänningen i alla storlekarna.. Men ja, mycket trist och enformigt! Då hade jag hellre gift mig i fin sommarklänning bara för att inte vara lik alla andra.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3