• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • förhoppningsis

Tycker att kornblå sjal låter jättefint till en ljusare blå klänning. Annars blir det nog lätt att tärnan försvinner i klänningen om hon inte är en väldigt färgstark person... har hon kornblå sjal kanske hon kan ha kornblå ridekyll eller hur nu påsväska stavas med ett finare ord oxå. kanske limegrön handlesblomma eller nått då?

Om ni inte har bestämt vad ni vill att hon ska ha så ta med hennes mått och välj tyg när ni är där borta och så skickar ni senare en bild på klänningen ni vill ha.

• förhoppningsis

Gerda

kanske bra att skruva alla möbler nu när det ännu är lite tid kvar, kan inte vara lätt att krypa på golvet senare + att det kan bli ordentligt mycket jobbigare om skruvar/hål inte funkar och man måste byta när barnet redan kommit. har en känlsa av att det är ett större projekt att överhuvudtaget ta sig utanför dörren när barnet väl kommit.

• förhoppningsis

Har fått en gästbok till bröllopet, fick den i present och den passar perfekt till våra färger - vilken tur!

Ansiktsbehandling och massage är bra, ska vi oxå ha innan. Gäller att lägga det ca 1.5 vecka innan så ev röda blemmmor försvinner bara. Var på Yasuragi (www.yasuragi.se) söndag måndag vilket var precis vad vi behövde.

• Gerda

førhoppningsis

Ja :) Vi ska ha allt klart innan barnet kommer hade vi tänkt. Så vi kan ägna oss fullt åt bebis, hoppas också att iaf trycksaker ska vara bestämda till november...!

Førstår att det var häligt med yasurgi! Har bokat en klassiskansiktsbehandling på 90min till sambon nu, till hans fødelsedag eftersom vi är i Sv. Tänkte att det blir den, en korg med espressokaffe och mørkchoklad från kaffebutiken vi älskar och sedan lunch på vårt favvställe - før resten av den dagen blir mkt stress och "måsten".

• Fru The

Gerda

Varken jag eller sambon har barn. Hon vill inte heller föda. Så det blir väl insimination av mig så småningom skulle jag tro.

Addoption i sig är väl inte fel, men jag missar ju den runda magen då... ;)

• Fru The

förhoppningsis

Tror inte att jag hittar mina riddarsporrar. Har varit i kontakt med Nordens största leverantör av konstgjorda snittblommor och de hade den inte. Jag blir nog nöjd med de andra blommorna när jag väl har fått hem dem!

På tal om tärnan. Hon älskar svart, så färg är nog inte problem. Men ljusare blå klänning med kornblå sjal låter perfekt. Påsen bör vara i samma färg som klänning. Vill inte att den ska läggas märke till.

Och bukett får hon och i den är det ju samma blommor som min så där kommer lite kornblått in i bilden också.

Lime har jag bara som servettringar i dukningen och till näsdukarna. Kommer inte bli mycket limegrönt alls, men lite som bryter av.

Kan kanske bli något silversmycke med just limegrönt eller blått i också. Men det är ju smådetaljer!

Handledsblomma låter fint också. Jag undrar just hur jag ska göra. Hanledsblomma eller bukett??

Det var ju någon här på BT som föreslog att man skulle stå mitt emot varandra hela tiden i kyrkan. Men man lämnar väl inte bort buketten direkt för det? Måste även fråga tärnan vad hon vill ha kanske? Hmm.. svårt val ju!

• Gerda

The

Då får du turen att vara gravid! :) Det är otroligt mkt mer än jag nånsin tänkt mig - fast jag har aldrig drömt riktigt om moderskap så som jag gör nu. Fast det är lite skrämmande - tanken på att föda... :)

Handledsblomma tycker jag är fint! Kan jag själv tänka mig - men A tycker klassisk bukett så vi får se.

• Fru The

Gerda

Så småningom i alla fall. Skulle önska bättre ekonomi innan i och för sig. Just nu är jag ju den som är försörjande..

Ja, handledsblommor är vackra, men jag undrar just hur snyggt det blir med fake i. Tror att jag håller mig till buketten som jag tänkte och så får även hon lite hårblommor. *ler*

Om en vecka drygt kommer tärnan från sin semester så då får jag prata med henne i alla fall och se. Fram till dess händer ju andra saker.

Nepp frukost innan jobbet vore fint. Hörs!

• Gerda

Du är verkligen tidigt uppe!

Ja, det är i nte billigt med barn! Pengarna rinner iväg men å andra sidan är det førsta barnet, kanske det enda - så självklart kommer dennes behov långt føre brøllopets.

Men jag tror ändå att vi klarar det - tack vare mkt generösa föräldrar - fast de absolut inte behövt. Vi skulle klara oss ändå så vi är lyckligt lottade här.

• förhoppningsis

Gerda

Låter som en mysig födelsedagspresent, väldigt personlig!

The
    vad praktiskt! Jag menar att hon inte vill bära barnet men du vill. Får jag fråga om det blir insemination i Sverige eller om ni åker till Danmark?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3