Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Gerda
Ja, och en fast inkomst vore väl bra. Sambons a-kassa är inte mycket att hänga i granen så att säga.
Barn blir det, men jag är ju ändå bara 26år än så länge, så tid finns.
förhoppningsis
Japp precis så. Jag vill bli mamma och för henne räcker det att vara medmamma. Tur för mig. Fast hon tjatar ibland på att vi ska ha smått.
Vet inte ännu hur vi ska lösa inseminationen. Närstående, Sverige eller Danmark. Usch vad svårt det är, för att inte säga dyrt!
Och ja, jag menade att man står vänd mot varandra och inte brevid varandra. Så får andra ser mer än ryggen. Lite praktiskt. Men fundera allvarligt på att behålla buketten ändå.. Får väl prata med prästen och se hur vi gör där. Men en rar idé är det ju.
Tärnan får sin bukett om hon inget annat önskar.
The
då är vi lika gamla/unga
har precis varit på IKEA tillsammans med resten av Stockholm... hittade inget av det jag skulle ha så jag "råkade" köpa 10 liter Häägendazglass istället
Gerda
Jo, uppe med tuppen får man vara när man jobbar.. Kommer börja kl 6 på morgonen senare och då är det bara att vänja sig... Är å andra sidan morgonpigg, så hellre morgonen än kvällen..
förhoppningsis
Glass?? Oj då..
Ni har verkligen snackat idag. Numera kan man bara snacka hemma och jag är på väg till simhallen. Har beodrat mig dit varje onsdagskväll nu. Måste träna inför bröllopet om inte annat.
uch vad jobbigt att gå upp så tidigt, jag brukar tycka synd om mig själv när kl ringer 7.
förhoppningsis
Inte mycket att välja på när man är städerska. Antingen det eller jobba till kl. 20-21 nångång. Vilket inte passar med övriga fritidsgrejer (psykolog, folkdans, slöjd, simning m.m.)
sambon är på svensexa för en kompis så jag tyckte att jag förtjänade lite glass.... eller ok att 5 liter kostade 69 kr kan ha något med saken att göra när det kostar 40 kr/halvlitern i vanliga fall.
Jo det går i vågor för mig nu, förut på sommarjobbet satt jag 8 timmar per dag och hade tråkigt. Sen blev det resttenta = inget BT och nu är jag ledig till på onsdag då skolan drar igång igen så tills dess är jag här lite hipp som happ.
Får man välja mellan de tiderna skulle jag oxå ta morgonpasset och kunna ha ett liv på em + kvällar med familj och vänner.
förhoppningsis
Sååååå avis nu! Fick bara en kvarts liter förra veckan å bara för att jag gick förbi en butik som sålde häägendaz.... guuud så gott! NJUT!
The
Ja, det finns mkt tid kvar än för barn för er! Men jag förstår att suget kan finnas där likaväl!
förhoppningsis
Ja, i mitt fall är inte valet svårt alls. Vill ju umgås med andra och de lär inte gå upp kl 7 på morgonen för att jag ska hinna träffa dem innan jobbet. Och förresten jobbar de ju själva också.
Gerda
Barn. Ja, tid finns och det kommer säkert en lösning på det också. Får se vad framtiden erbjuder.
Har just varit och simmat. Nu blir det varje vecka igen som gäller. Mår ju så mycket bättre av att vara lite trött i musklerna och fått sträcka ut mig. Då kanske jag kan sova gott i natt för en gång skull. Det är så jobbigt att vakna varje natt... *suck*
Senast om 1,5 veckor kommer tärnan hem. Jag längtar!