• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • MissTess

TomKat:

Ja, jag såg klänningen på en gång jag klev in i butiken, och tänkte bara DEN ska jag ha! Brydde mig inte ens i att titta på dom andra
    Jag ska hyra, kostar 4.500 kr + underkjol 350 kr.
    Inte så farligt tyckte jag...
    Ok, då måste jag leta på eran sida också

• Gerda

ojojoj... vad ni skriver! ska läsa lite nu under lunchen :D

• TomKat

MissTess:

Va kul att redan ha hittat sin drömklänning! Jag ska nog köpa en begagnad - man kan ju alltid sälja den sen igen om man vill och orkar. :)

jag önskar jag hade mer tid så jag kunde planera bröllopet. Nu går all tid till jobbet. Stressigt som fasen. .:(

Planerar ni ihop eller är det mest bruden som lägger ner tid och kommer med idéer? Hos oss är vi nog rätt lika exalterade och har bokat allt tillsammans - fast jag är nog snäppet mer planeringstokig. Vill ha allt klart nu! Skönt att vi bara har lite småpyssel kvar. :)

• l i s a

Tjustigt MissTess!!!

Jag behöver lite råd av alla fiffiga planerare här! Fick just ett mailsvar av fotografen om tidsbokning för fotografering! Vi vet bara inte riktigt hur vi ska tänka. Vigseln ska vara kl. 15.00. Tid för transport mellan fotograf och vigselplats är max 20 min (om det inte är eldsvåda, krig eller dyligt i staden! ) Valet står mellan 12.15 - 13.15 för att ha marginal för vigsel, och 13.30 och 14.30 för att ha marginal för "fix" innan! Huur ska vi göra? Vad är smartast?

Tider att välja mellan från fotografen:
    11.00-12.00
    12.15-13.15
    13.30-14.30

• Gerda

l i s a

Jag hade valt tiden 12.15-13.15

Så har ni gott om tid att andas ut efteråt och i lugn o ro ta er till vigseln. Man vet ju aldrig... tänk om allt är försenat på förmiddagen? eller att fotograferingen drar ut på tiden?

• l i s a

Gerda... jo, det är nog rätt och riktigt att tänka så! men herre jösses! Hår, smink och allt ska alltså hålla sig snyggt och "nygjort" från typ 11.30 till 15 i så fall! Vill till att frissan är morgonpigg och gör ett bra jobb i så fall!

• förhoppningsis

l i s a
    ja men se det som att det är gott om tid för lunch, glöm inte att linda in dig i past bara när du äter...

The
    Jo det är tidigt, men så glad att jag gjorde det. Kommer ta en till en mån innan och då med hela håret oxå med slöja å tiara osv. Nu vet jag att jag å smink/hår tjejen kan kommunicera och att det blir som jag vill ha det. Vi höll på 3-4 timmar bara med sminket innan det blev som jag ville. så fotade vi det så hon har en "minnes uppfrächare" när det närmar sig den andra provsminkningen då vi ska se hur mycket tid det tar mm så att allt blir tiptop på bröllopsdagen och jag har en sak mindre att oroa mig för.
    Hade det inte kännts rätt med henne hade jag haft gott om tid att hitta nån annan.

• förhoppningsis

oj vad det skrivs här på dagarna, är tillbaka på Universitetet nu och det var massor att läsa ikapp här

• MissTess

TomKat:

Vi hjälps åt lika mycket.
    Vi delar upp, han är tex väldigt kreativ och har stor fantasi, så han skulle göra inbjudningskort i dag på jobbet, så får han ta hem sen och jag får godkänna

• Fru The

MissTess

Låter som om ni har mycket bra kontakter att få hjälp genom. Det kan ni skatta er lyckliga över.

Stugbyn låter underbar och jag hoppas bara att din dag blir så perfekt som du bara önskar!

Önskelistan.. Tja har inte tänkt så jättemycket på den. Men har skrivit in ett fotoalbum, presentkort på IKEA och pengar än så länge.. Tänkte nämligen byta ut våra soffer som inte ens är lika varandra. Det är det enda i hemmet som vi inte har hunnit byta ut ännu till något gemensamt och soffer är dyra! Fast vi har hittat de vi vill ha på Ikea nu.. Men sådär 10-11000kr är ganska mycket pengar.

Vi kommer naturligtvis även skriva mindre kostsamma saker på listan när vi kommer på något också. Lite i alla prisklasser.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3