• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Fru The

förhoppningsis

Kul att din sminkning gick bra! Själv känns det mycket tidigt ännu. Det är ju massa med månader kvar. Dessutom kan vi inte ens boka sminkös innan årskiftet.

Håruppsättningen ska vi kolla närmare på när Singapore-resan är gjord. Liksom klänning åt mig.

Min tärna kommer hem på söndag så nästa vecka så måste vi ses och prata om klädseln. Undrar just hur vi ska göra med kostnaderna för tärnklänningen. Men framför allt vilken blå färg och modell hon passar i och vill ha!

Vad har ni för tankar? Klänningen kommer kosta max 500kr och då är den skräddarsydd. Kan vi be henne betala den helt eller delvis? Hon får naturligtvis behålla den i så fall.

Tror ändå inte det är så lätt att sälja en skräddarsydd klänning! Och mig passar den definitivt inte. Så att stå för den helt och sälja den efteråt känns inte som nån lösning.

Hur hade ni gjort och tänkt? Kom gärna med tips och råd!

• MissTess

The:

Tycker absolut ni kan be eran tärna betala klänningen själv.
    Det hade varit självklar för mig om jag skulle vara tärna på min väns bröllop.
    Inget snack om saken, när den är skräddarsydd och kommer kosta max 500 kr.

Tycker jag i alla fall...

• Fru The

MissTess

Hmm.. får i alla fall snacka om det med henne. Hon kanske erbjuder sig självmant?! En förhoppning i alla fall. Men sedan är hon student och det brukar ju innebära lite brist på pengar i många fall. Men man kanske kan erbjuda delbetalning. Vi kan ju alltid ligga ute med pengarna under några månader..

• Fru The

Schyy!! Måste bara viska.. Lite hemligt sådär. Köpt tärnpresent som jag tror kommer bli jättebra! *pratar tyst*

Det blev ett silverhalsband med ett hjärta i limegrön halvädelsten av något slag (tror jag). Vacker var den och den passar färgtemat...

• Dalabrud-07

Åh, jag är så glad! Idag tackade våran toastmadame JA till uppdraget! Jag frågade henne för ganska länge sen, utan att få något riktigt svar, bara något som vi tolkade som ett nja.... Men idag så tackade hon ja! Åh, så skönt! Ännu ett kryss att sätta på listan!
    Nu är det bara sambons tur att komma med hans del av toastparet.....

• Fru The

Dalabrud-07

Låter underbart för er! Hoppas att allt blir så bra som ni tror och hoppas!

• Fru The

Hallå.. Vad har ni gjort senaste tiden eftersom tråden är så tyst??

• Dalabrud-07

Vi var iallafall på bröllopsmässa i lördags, så jag går omkring som i ett "rus" och planerar än mer än tidigare

• Fru The

Dalabrud-07

Låter fantastiskt.. Vad har du för planer för dagen? Själv ska vi nog hämta våra sidenblommor som vi har beställt. De bör ha kommit idag.

• ViSt

Hur långt har ni kommit i er planering? När gifter ni er?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3