Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
oj sorry såg nu att alla gifter sig samma dag som mig den 7/7
ViSt
Alla på denna tråden gifter väl sig 070707?? Det fick jag för mig i alla fall.
Vi har kommit långt.. inte mycket kvar egentligen. Provade klänningar i helgen och konstaterade att den som jag fastnade för i februari är den som jag ska ha.
Det är helt otroligt. För exakt samma klänning skillde det sig 2200kr mellan att köpa den i Göteborg och Gävle! Hutlöst!
Hallå tjejer!
Massor på jobbet såklart nu när jag ska lämna över till näste man. Var i helgen i Örebro och igår träffade vi kocken som äger festlokalen och som arrangerar brøllopet!
Han motsvarade ALLA våra (mina ;)) förväntningar på god service, proffsighet, erfarenhet etc etc... Det kommer att bli super!
Nu blev vi rikigt sålda på en lyxig grillbuffe - där gästerna serveras direkt från grillen.
Då ser upplägget lite ut så här - cirkus-cirkus! :
16:00 Mini-vigselceromoni med närmaste familjen - borgligt, snabbt och en stund med familjen.
16:30/16:45 Gästerna anländer - brudskål och tapasbord (motsvarar lite førrättsordningen)
18:00-20:30/21:00 Middag - Grillbuffen och efterrätt --- Jag är sugen på tiramisu som kocken är känd för ;D
21:30 Bröllopstårta
Därefter dans etc.
Vi räknar med vackert väder så kommer vi att ha middagen på den stora vackra altanen, kocken grillar i ena änden. Blir det dåligt väder så sitter vi inomhus som också är fint, men det var verkligen vackert på altanen igår trots øsregn och blåst så var det vindstilla och otroligt mysigt med infravärmen. Det är utsikt øver ån och den jätte fina trädgården så jag bara längtar nu!
Nu kan jag också sitta med detaljplanering av dukning och bordsplacering när jag vet att de har runda bord som vi helst ville ha... SÅ KUL! Nu kan allt i skallen börja planeras på allvar... när jag nu orkar efter jobbet vill säga... ;)
Hur kan en kyrka vara preliminär bokad för konfirmation den 7/7 :( ??? Suck vad jobbigt! Får försöka hitta en annan fin kyrka, tror jag...
Lollo
Tja.. jag var sommarkonfirmand och då konfirmerades jag runt den tiden, så ja, det är nog inte jättevanligt, men inte heller omöjligt. Synd för er förstås. Hoppas att ni hittar en fin kyrka!
The
Jo det är klart att det inte är omöjligt. Känns bara som om det är ett rätt populärt datum för vigsel, särskilt om man kollar härinne... Kan kännas lite konstigt. Men det kan ju åh andra sidan vara för att jag hade ställt in mig på detta och för att det är vårt datum hehe :D
Lollo
Så är det ju ibland.. Synd att de tog just ert datum bara! Fanns det ingen möjlighet att få efter konfirmationen då?
Hur långt har ni kommit annars då?
The
Hur var blommorna? Funkade de? *håller tummarna*
Får oss går det inte så bra nu, alla fotografer vi vill ha är redan bokade =((
HAr sjukt mycket att göra i skolan och om ett par timmar åker jag till Tyskland för 3 dagars vinprovning...
har fått en gästbok iaf + boken "i värsta fall - en överlevnadshandbok för bröllop"
förhoppningsis
Fick inga blommor idag Problem med säljaren.. Vår företagare fick inte köpa på mässan, men hon skulle göra ett nytt försök imorgon så håll tummarna för mig!
Hoppas verkligen att ni får tag på en bra fotograf!
Vinprovning låter jättetrevligt.. Vart bor du förresten?
Var och provade klänningar i Göteborg i lördags och insåg att den klänning som jag har fallit för är den klänningen som jag skall ha, samt att den var 2200kr (!) billigare i Gävle...
The
Ja det var synd, kvinnan som satt på pastorsexpeditionen sa i och för sig att kyrkan var bokad preliminärt två helger i rad och en av helgerna var vår helg. Och då blir det en av dom helgerna men hon visste inte riktigt ännu vilken det är som konfirmationen ska vara på... Hon sa att jag kunde ringa senare och kolla när det var klart. Men jag vet inte om jag vågar vänta. Tänker att då är andra alternativen kanske redan fullbokade ifall det nu skulle vara så att det blir våran helg...
Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu, mycket ännu på planeringsstadiet så att säga. Lokal är iaf fixad. Börjar få ett litet hum om hur jag vill ha inbjudningarna och lite smådetaljer runt omkring (älskar smådetaljerna:D) Band till festen har vi ett prel. och florist håller på att ordna sig med... Maten vet jag inte riktigt hur det ska bli håller på med lite alternativ, funderar på att göra det kalla rätterna själv (ska ha buffé) och catera varmrätterna...
Det är väl ungefär vad vi (mest jag) har hunnit med... :D