• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Fru The

Lollo070707

Tiden låter helt okej.. Förberedelserna brukar ju ta lång tid i alla fall och så vill man hinna ta det lite lugnt. Ska ni fotas innan? För då är tiden perfekt!

Vad betyder addicted?

Finns ingen bild på mina näsdukar ännu och jag vill inte lägga ut dem på min sida. Nån hemlighet måste ju finnas kvar till själva bröllopet. Men ge mig mailen så ska jag ta fram digitalkameran och fota och maila över.. eller maila mig på the-star@telia.com Gjorde mig min egna variant. Lite knepigt men billigt och kul att jobba i silkespapper. Använd bara dubbelhäftande tape och en stor skopa tålamod också..

• Lollo070707

The

Jag vet inte riktigt hur vi ska göra med fotograferingen om den blir innan eller efter. Skulle ju helst vilja ha den efter, Vill helst inte att min m2b ska se mig innan bröllopet men vi får väl se. Åh andra sidan så kan det ju vara bra för då bör väl sminket sitta där det ska :)

addicted = beroende :D

har lite svårt att maila från min mail måste då gå in via webmailen, fast jag alltid använder outlooken. Strular lite med inställningarna men maila mig gärna på lollo80@home.se

Tack! Skulle vara jättekul att se vad du/ni har kokat ihop!

• Fru The

Lollo070707

Jag föreslår fotograferingen innan då er vigsel sker lite sent. Annars får gästerna vänta på maten.. Men jag förstår om du inte vill att din blivande ska se dig innan kyrkan.

Det är mest jag som pysslar.. Har du sett mina placeringskort? De finns på pg.photos.yahoo.com/ph/thess_brollop/my_photos

Ska försöka fota ikväll och maila över bilderna. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Tack för förklaringen!

• Lollo070707

The

Ja jag ska fundera lite på det och se om jag kan kompromissa. ;)
    Åh andra sidan var jag på ett bröllop i somras där vigseln var kl 14 och sedan åkte brudparet iväg och sedan möttes alla upp vid resturangen för mat vid kl 18. Alla tyckte det var lite knepigt, man visste ju inte riktigt vad man skulle göra emellan. Så vill ju dock jag inte ha det... (Ska dock tilläggas att bruden är från kina och vi fick reda på att dom hade lite traditioner som genomfördes med närmaste familjen på den kinesiska sidan)
    Så om man fotograferas efteråt så borde man ju kunna hinna till 18 om man nu ska gå efter tiden. Vet inte hur lång tid det tar så lång tid borde det väl inte ta va? Kanske kan få gästerna underhållna av någon tipspromenad så länge eller något annat kul...

Jag har allt varit inne och kikat på din sida... ;) Dom är jättesöta. Har du stämplat hjärtat? Här är det oxå jag som pysslar. (men det är väl så, man får göra dom saker man är bäst på, min m2b har så länge bara som uppdrag att fixa musiken, det är det han är bäst på) Har så mycket nu att det börjar bli lite rörig. Håller på med tändsticksaskar och glasunderlägg för tillfället förutom inbjudan då... Ska väl bli askar till favors med. Men dom har jag bara provat litegrann än så länge...

Som sagt lite rörigt! :D

• Fru The

Lollo070707

Stansade ut hjärtan så att det blev som fönster och limmade sedan blått halvgenomskinligt papper på baksidan. Blir som små fönster. De är lika dana på båda sidorna. Tänkte även skriva namnen på bägge sider, så vet även personen mitt emot vad den andra heter. För det är hemskt lätt att glömma bort namn som man hört en gång.

Dessa hjärtan som jag stansade ut från placeringskorten har jag nu börjat återanvända till näsduksettuierna.. Du ska snart få se..

• Lollo070707

The

Kanonbra! Då går ju temat igen och man kan ha användning för allting :)

• Fru The

fort..

Ja, det är bra att tänka på att fixa något för gästerna medan man fotar annars. Beroende på fotograf så tar en fotning ca 1 h + resor m.m.

• Lollo070707

The

oki... ja då kan det ju ta sin lilla tid iaf. Blir väl förmodligen resa oxå då vet ju inte riktigt något riktigt fint inärheten eller kanske...

Kanske det skulle vara fint nere vid hamnen någonstans. Är ju inte så långt... Får spåna lite på detta du ... :D

• Fru The

Lollo070707

Temat skapade sig själv.. ska göra kornblå paket också. Hälften av varje färg är det tänkt med fyra näsdukar i varje paket. Funderar på att lägga några paket på toaletterna sen också i nån korg eller om jag ska strunta i det eller bara göra en korg och ställa utanför toa med plåster m.m.

• Lollo070707

The

Tänkte oxå ha en "akut"-korg vid eller på toaletterna. Fast om man ska ha näsdukar kanske det inte är där man behöver dom?? Funderar själv på detta. Men det är kanske vid bords och till kyrkan man behöver det... Kommer iaf håg på min systers bröllop då min far hade svårt att få ut sitt tal vid middagen (min far är lite blödig av sig :)) och det är oftast när det blir lite sentimentalt som vid tal och i kyrkan dom behövs... :)

Har ni något klart angående musiken?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3