Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Oj vad kul men den billigare klänningen då blir både ni och budgeten glada, det lönar sig verkligen att göra prisjämförelser!
Jag bor i Sthlm, mitt i smeten
Ja fotografbrist är jobbigt, börjar bli lite hysterisk över det nu...
HUr gjorde ni med tärnklänningen? 500 för skräddarsyddklänning är så superbilligt! Kanske betala ½ var? Grattis till fyndet av tärnpresent! Alltid trevligt att kunna kryssa av på listan.
Vi försöker bestämma oss för vart vi ska åka på bröllopsresa, velar nu mellan 2 alternativ. Tur att vi inte behöver bestämma oss idag =)
Lollo070707
prelboka en annan kyrka som nödlösning då...
förhoppningsis
Ja jag ska göra det... får ta tag i detta imorgon, jobbigt när man inte har så mycket tid över på eftermiddagarna när man kommer hem bara, dom stänger ju rätt tidigt på att pastorsexpeditioner och har lite svårt att ringa från jobbet... Men det löser sig. :D I värsta fall får det väl bli rådhuset! Vill ju ha min dag... :)
förstår det, men kan inte den andra halvan ringa då?
Lol. Ja ska jag vänta på att han får arslet ur får jag nog ställa mig in på rådhuset... :D
förhoppningsis
Det skrämmande är att det var exakt samma klänning Nixa 458 och skillde så mycket! Så kolla verkligen upp priserna. Det kan ju vara värt att göra en längre resa om man vet att det finns samma sak betydligt billigare.
Det ordnar sig säkert med fotograf. Ibland kan ju ena fotografen rekomendera någon annan osv. Ge inte upp!
Pratade med tärnan igår. Måste iväg och prova ut en modell i veckan för vi åker ju på tisdag. Vet inte hur den betalas ännu. Vi pratade om alla olika alternativ och egentligen är det väl inga pengar att tjafsa om. Men hon kan i alla fall få vara med att betala delvis. Sedan är det inte säkert att hon vill behålla den. Blir ju svårt för oss att göra något beslut då. Får ju se vad den kostar att sy upp också.
Grejen är väl att vi inte har någon som helst lust att behålla den själva och vet inte hur pass lättsåld den är heller.
Är däremot mycket nöjd med tärnpresenten. Nu ska vi bara lösa tidsmässigt med smink och uppsättning för tärnan. Men det hade vi inte tänkt att erbjuda, utan det är hon som vill få det gjort av proffs.
Bröllopsresa?! Trevligt. Själva blir det väl att vi åker iväg ett par nätter till något spa eller så. Bara lite avkoppling i vår närhet räcker långt.
Just nu är ekonomin usel. Går sjukskriven + har en hel del karensdagar denna månad sedan innan.. Hoppas att det snart kommer i rätt spår igen.
Lollo070707
Följ förhoppningsis råd! Prel. en annan kyrka och hör sedan efter om er blir ledig eller ej. Präst och så bestäms oftast inte så tidigt i alla fall.
Låter som du har en del roligt framför dig. Pyssel är alltid kul. Ska väl själv fortsätta med näsdukspaketen när jag får tillbaka lust och ork...
Typiskt!
Nu när man försöker göra allt för att hålla i pengarna och spara undan så mycket som möjligt så blir cykeln stulen. Nån som vart in på gården i natt och snott den.
Räknar knappast med att få tillbaka den, så blir väl illa tvungen att köpa en ny. Jobbigt när man får oväntade utgifter!!!
MissTess
Ja verkligen! Kan du inte hitta någon begagnad eller på rea? Så blir det något billigare..
Själv har jag problemet med lägre inkomst. Är sjukskriven och det känns direkt i kassan. *suckar lite*
Nu har jag prel. bokat en annan kyrka vet inte ens om jag vill byta... Denna är nog finare. Hoppas bara att det håller i sig nu. Kvinnan som håller i bokningarna i denna församlingen var inte där nu, men hennes kollega skrev upp oss iaf. Hoppas att det inte blir några komplicationer bara :) Får väl ta och maila henne kanske så jag dubbelkollar... Fick i och för sig en lite senare tid kl 16:00 men det är väl rätt ok ändå eller?
The
Ja pyssel kan man inte få för lite av endast tid... :) Börjar nog bli lite addicted nu med, särskilt efter mässan i helgen. Har du någon bild på din sida med "näsdukshållaren", har du gjort typ en sådan som Martha Stewart eller en annan variant? Funderar själv på det där eller om man skulle ha någon näsduk i vigselprog.