Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Tja.. de får ju i kyrkan och jag förmodar att 4 st inte används där utan att de tas med till festen och att det sedan finns extra vid toan för sånna som behöver dem mer än till tårarna..
Vi kommer ha folkmusik. Min käresta är folkmusiker och det ska väl synas! Solosången är bestämd, marscherna har vi lyssnat på några, men är inte eniga. Vals och så är beställt som presenter.
Ni då?
The
Tack för mailet! Fina dom blev, förstår att det var lite pilligt med att göra dom :D Förmodligen är det som du säger att alla används inte och om det är någon som behöver fler så finns det säkert såna som har över. :D
Vi har väl inte bestämt musik direkt. Min m2b håller i musik till festen, eftersom han spelar själv har han en del kontakter och har en bra vän som har sagt att han kan plocka ihop några bra musiker och spela, förhoppningsvis blir det en bra blandning av all sorts musik... Min m2b är väl mest för punkrock men det kanske inte är så lyckat på en bröllopsfest (någon låt blir det säkert iofs) men annars är jag allätare och vill ha en blandning som passar alla. Musik till kyrkan har vi inte kommit så långt med och kan tänka mig att vi kommer ha svårt att komma överens om det i första taget hehe :D
Lollo070707
Pyssel är kul och särskilt om det vara länge för knappt 15kr. Då blir det inte dyrt heller, fast man slår på stort och gör lite extra.
Något annat kul som händer?
The
Ännu roligare om man kan få bra resultat för en billig peng... :D
Nja sitter och kikar i tårtdecors kursprogram för hösten funderar att gå på deras bröllopstårtkurs. Om den inte redan är fullbokad.
Själv då?
Ingen annan inne här??? Eller har vi tagit över konversationen för mycket?
Tjejer???
Men jösses va ni jobbar på! Vi har inte ens sett lokalen inomhus än! *s* Har precis lyckats boka fotograf och känner inte MINSTA stress att fixa inbjudningskort etc!
Jag är impad av er! Jag och min blivande kommer stressa häcken av oss månaden innan!
Lollo070707
Tror det var nån tårtutställning på lördag i kungälv. Det ska vi nog kika på i alla fall. Sedan ska vi snart åka iväg till Singapore. Ska bli kul!
Där ska vi kolla på sidenblommor, sy upp kläder m.m. Längtar!
l i s a
Japp här ska jobbas! Sedan har jag det lugnt och skönt hela resan och hela december! Blir underbart att bara släppa allt då när så mycket annat är på g.
Var förresten i Kungsbacka och provade klänning med mamma idag. Intressant upplevelse. Tycker fortfarande inte att damen gav samma service som jag fick i Gävle. Samt att hon tog fram klänningar som var ett storlek för stor..
Jo, förresten tänk på att det är rea i de flesta brudaffärer just nu och jämnför priserna mellan olika butiker och städer. Det lönar sig! Om du vill ha nån speciell klänning så går alla nixas klänningar att beställa, men det tar drygt 4 månader att få dem...
Bara en liten tanke..
The
Ja tårtdecor ska ha utställning där i samband med invigningen av de nya lokalerna... Jag ska helt klart dit.. :D
Härligt att komma iväg till värmen nu när det börjar bli kyligare här.8)Hade verkligen inte haft något emot att smita från kalla Sverige ett tag... Hur länge ska ni vara i Singapore? Kan vara kul att se utbudet där oxå. Blir kanske en hel del extra bagage med hem sen... ;) Senaste bröllopet jag var på hade brudparet åkt till Thailand och sytt upp allt inför b-dagen. Inte alls dyrt verkar det som. Bruden hade dessutom sytt upp både brudklänning och aftonklänning som hon bytte till senare på kvällen...
l i s a
hehe tycker inte jag har fått gjort så mycket än heller, särskilt inte jämnfört med The. Kyrka och lokal är bokad... :D Antar att det är det viktigaste! Sen får man väl ta det som det kommer. Pysslet håller jag på med redan nu endast för att jag tycker det är kul. Ni lär nog hinna med oxå :D Och frågan är om man inte kommer stressa ändå sista månaden oavsett hur länge man har förberett sig... 8) Chilla på medans du kan...