Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
förhoppningsis
Missade nog att svara igår ang. konfettin. Den är varken köpt eller gjord. Den existerar inte ännu nämligen, men det är vår tanke på utsmyckning i alla fall. Hittade bilden på ebay, men tänkte kolla om det inte fanns att köpa billigt i Singapore först.
Placeringskorten är jag riktigt nöjd med. Än bättre blir de när jag har kalligraferat namnen på båda sidor med rött bläck!
förhoppningsis
Jo, ska man flyga så ska man ha det bästa! Nä, men sanningen att säga så var den bara några hundralapp dyrare än den billigaste när vi köpte våra biljetter och ett par hundra hit eller dit. Då tar vi hellre ett känt bolag och slipper mellanlandningar i Frankrike och så. Tycker det är nog med jobb att behöva checka in själv!
Har aldrig hört om bokbytarställen, men mamma har lämnat en hel del böcker hos brorsan innan så där kan jag byta om i alla fall. Annars läser jag mest i perioder och lyssnar även på böcker så mp3-spelarna är ett måste på resan. Dels för musik och även lite böcker då förstås.
Ska inte ha nån handväska alls med mig ner. Brukar aldrig använda någon mer än en miniryggsäck. Kommer dock köpa nytt därnere och då är det meningslöst att ha en som tar plats och vikt när vi åker hem!
Ska ju sy upp kostym till mig själv också och passa på och se om vi kan hitta bra presenter till toastmadame m.m.
Tänkte lite på tärnans halsband. Tror du det funkar med ett glimmande limegrönt hjärta till hennes silvriga klänning?
förhoppningsis
La förresten upp kort på tärnklänningen på min sida. Inget superbra kort, men så får ni se i alla fall.
ok använder du inte handväska till vardags så är det kanske ingen ide att börja nu bara för att du ska flyga.
Det brukar sällan diffa spec mycket i pris mellan flygbolagen och jag betalar oxå gladeligen extra för den extra servicen och utrymmet. dessutom värt massor att slippa tidsspillet vid mellanlandningar... (dessutom då bagaget brukar komma bort)
De senaste 2 åren när vi varit i asien har vi köpt varsin jätte ryggsäck där nere och fyllt med allt vi shoppat, jätte bra att bara ha lite packning på vägen ner.
många hotell har bokbytarhyllor, dvs bokhyllor med böcker från hela världen, där lämnar man sin egen bok och så väljer man en ny. På en del ställen har de affärer med bara böcker men där får man betala en slant extra för varje bok.
Limegrönt och silver kan funka riktigt bra ihop. Bara att se till att klänningen hänger hemma hos er så kan du ju kolla =)
Perfekt att ha "privatguide" på semestern som vet var man ska handla och vad saker ska kosta osv
hoppas ni hittar era blommor!!
Har prelbokat fotograf idag på morgonen, blev klart dyrare än vi tänkt men så går det när man är sen...
kollade tärklänningen på hemsidan, vet inte om det ä bilden men den ser inte så jättesilvrig ut, tror det funkar kanon med limegrönt till
förhoppningsis
Bilden på klänningen är inte jätteåtergivande. Blir bättre sen när hon har provat en gång till och vi har betalat den (hon betalar oss senare). Den är lite gråsilvrig med någon blå ton i. Nåväl. Hon föll pladask för den, och vi vet ju hur sånt är!
Smycket är ju inslaget och klart, det gjorde de ju i butiken, men det är silverkedja på det, så det bör inte skära sig i alla fall.
Kommer ju bo hos brorsan och nu verkar vi ha fått packat det mesta som vi kunde komma på. Köper pocket på vägen och så ska jag packa för skogsturen imorgon.
Tjejen är just nu iväg och hämtar tailänskt käk åt oss. Hungrig som bara den! Och så var jag morgonpigg i morse. Slår tillbaka nu.
Tur att man ska plocka svamp (vi förväller och fryser om vi inte äter upp den direkt) imorgon så man får lite koll på myrorna i både skallen och bena...
Å vad mysigt, vet inte hur vädret är hos er men här strålar solen! Kanonväder för svampplockning... har inte hunnit ut och kolla i skogarna i år än så länge köper jag svamp på Hötorget istället. Perfekt att frysa in, då räcker det hela vintern om man har tur.
Föll hon pladask är det ju inget att prata om, då är det ju den man ska ha! Tur att färgen funkar ändå, är den lite åt det blåa hållet kan det ju bli jättefint mot det övriga kornblåa i ert tema.
Ska ut och kolla klänningar om nån vecka, letar mest modell för jag kommer nog köpa min från kina
förhoppningsis
Tja.. den är inte särskilt blå. Ibland kan man se nån blåaktig ton i den i visst ljus. Lite stålgrå skulle jag nog säga, fast ljus stålgrå förståss.
Alla säger att jag kan ju lika gärna sy upp min klänning därnere. Och vist, det kan jag säkert, men jag har ju fastnat så för nixas och även om det blir en exakt kopia så hade det ändå kanske känts fel.. Vad vet jag? Och vikten.. Allt väger ju och en klänning med underkjol och hela köret blir säkert inte lätt viktmässigt.
Hur hade du gjort?
Har du hittat en klänning som det sa "klick" för till ett pris du vill betala så skulle jag absolut ha köpt den. Brukar säga att "den ville följa med hem/eller den ropade på mig" när det bara känns sååå rätt!!
Men är et en Nixa så riskerar man inte att den tar slut heller och om du inte måste bestämma dig innan du åker så kolla med skräddaren där nere vad det kostar att få den figursydd... om inte annat som jämförelse =)
Vikten är inte så farligt som man kan tro, förra sommaren sydde jag en balklänning med underkjol, lite andra kläder, skjortor, kjolar, 2 kostymer, och köpte 4 par skor, toppar och linnen å massa mer. Det + packningen för 2 veckors semster inkl stora handdukar och jag klarade mig under 20 kg.
Så packa lätt inför resan, packa för halva tiden och tvätta i mitten så får du med allt du vill hem.
Om inte har jag för mig at det kostar ca 300 kr att skicka 10 kg packning per post hem.
en kläningen är svårt, vill du ha en kopia? Sitter den du hittat här perfekt? Hur mycket spelar priset roll?
har själv förälskat mig i en klänning
cgi.ebay.com/Sexy-New-Formal-Wedding-Dresses-Wedding-Gowns-5043_W0QQitemZ120019387107QQihZ002QQcategoryZ63851QQtcZphotoQQcmdZViewItem
men velar lite, finns ett par andra modeller jag oxå gillar.