Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
The - vilken butik i Gävle har du varit till? Det kanske lönar sig att åka dit och titta....
Dalabrud-07
Kladpiraten.. finns bara 2 affarer och en som har nixa. Underbar personal och alltid lika trevligt bemotande. Och det ar bara att ringa efter prisuppgifterna och det de inte vet, tar de helt enkelt reda pa och ringer upp om nagra minuter bara!
www.kladpiraten.se sa har du deras nr dar. Da far du aven veta om de har din klanning inne i din storlek...
förhoppningsis
Hur gar det med musiken?
Igar var vi hos skraddaren. Kanske inte sa jattebilligt som vi tankte oss fran borjan, men en 3-delad kostym i jattefint ullmaterial (kliar inte det minsta) som inte skrynklar sig och 2 siden skjortor var for 6000SEK ar helt okej anda.
Vi skulle aldrig hitta nagot passande i vara storlekar hemma i Sverige anda och absolut inte i den kvaliten!?
Min kara ar ju bara 150cm lang sa det ar svart med klader, sarskilt om man som hon vill halla sig pa herravdelningen...
Vet att det ser ut som jag ar uppe mycket tidigt eller aldrig har gatt och laggt mig. Men vi ligger ju 6 timmar fore i tid...
Vi ses och hors!
The - tack så mycket! Ska ringa dit på måndag och kolla vad "min" klänning kan kosta där.
Dalabrud-07
Gor sa det hade varit roligt att hora om det var nan skillnad i pris!
The
Har mailat över våra solosånger till de som ska sjunga (syskon) så de kan börja öva, funderar lite på ny musik till in och utgång.
Lyssnade på den "klassiska" ingångsmusiken i orginal, visade sig at det var en hel del olika instrument med i den, men den blir ju bra på orgel så kanske kanske en av de vi vill ha funkar. Ska träffa kantorn så fort jag får veta vem det blir. Ska få hem papper från kyrkan snart, men de lägger inte schemat förrän till nyår för nästa sommar... tänk om alla kyrkor florister och biluthyrningar kunde ha lika bra framförhållning som vi blivade brudar... vad mycket enklare det vore.
6000 för kostym + 2 skjortor låter bra om det är i fin tyg kvalite´ och dessutom sydda efter ens egna mått, jfr med att köpa kostym och sen vara tvungen att sy om den.
Hittat några blommor?
Var hos sambons föräldrar igår och de undrade lite om deras roll som värdpar osv. De uppskattar mina planneringsdrag och att allt verkar gå så smidigt. Jag gillar att göra saker själv, då vet jag att det blir rätt + att det blir gjort.
Det är eg bara att hälsa välkommen och hålla ett tal som ligger på deras uppg.
Lovade min blivande svärmor att följa med och köpa en klänning till henne när det börjar närma sig. kan bli en upplevelse...
Sambon och jag har tagit en riktig långpromenad i det fina vädret, så mysigt!! Gäller att passa på innan höstrusket kommer tillbaka.
förhoppningsis
Hej!
Nepp har inte hittat nagra sidenblommor annu, men det kommer har ju inte tittat runt ordentligt i Little India och China Town annu heller. Ska gora det pa tisdag ar det tankt.
Jo, tygerna de anvander ar ju sa fina sa att man knappt kan hitta nagot liknande hemma om man inte gar till de riktigt dyra affarerna!
Ja, det dar med att inte kunna boka allt innan arskiftet ar lite jobbigt emellanat. Kan inte boka sminket eller kyrkan ordentligt (ar dock noterade) och sa den dar forbaskade forordningen som maste bli klar snart. Hoppas, hoppas! Vi vet ju inte ens hur var valsignelse kommer se ut eller far se ut.. blaaa...
Oj vad nni har planerat! Jag har införskaffat stämpel och papper för att göra inbjudningskort...
Är det någon som har förslag på sånger som kan sjungas på vigseln. Inte bara de vanliga "bröllopssångerna" utan något lite mer annorlunda.
Fler frågor/tips:
Vad har ni för färgtema?
förslag på blommor/bukett?
Dukning?
Dalabrud-07
Hur gick det?