Vår dag 070707... #3
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)
Vi har tänkt skicka ut dom i februari eller mars.
TomKat:
Vi har ändrats oss lite nu... =) det blir silver i färgtemat istället för guld.
Det var ganska mycket silver detaljer i klänningen jag hittade igår.
Och sambons kläder går också lite i silver/grått.
Har inte funderat så mycket på inbjudningskorten ännu, min sambo är duktig på sånt, så han har väl lite tankar om hur det ska vara, han känner en som har ett tryckeri också.
Vi tänkte nog skicka ut dom i början av april.
MissTess
Ja, det är alltid bra när man känner frisörer m.m. Tror det kommer bli snyggt på dig.. Det låter så i alla fall..
Vårt färgtema är kornblått, limegrönt och silver.. Just för jag har silver i broderierna på klänningen som jag vill ha.
Sedan finns det lite andra teman; hjärtan.
The:
Jo, det är alltid bra att ha lite kontakter, så man kan komma lite billigare undan.
Vi satt och räknade igår kväll på våran budget, och oj va det drar iväg, det är mycket dyrare än man tror att gifta sig.
Fast klänningen var billigare än vad jag hade räknat med i alla fall.
MissTess
Ja. Bröllop är inte billigt. Man får i genomsnitt räkna med 1000kr per person som man bjuder in och då ingår inte bröllopsresan. Det brukar ge en aning på vad det kommer och kosta. Sedan vad man väljer därefter att göra själv eller så istället drar ju naturligtvis ner kostnaden..
Själv beslutade vi att göra placeringskorten själva istället för köpa. Det är en enkel sak och istället för att betala 130kr så kostar de 30kr! En viss skillnad.
Sedan åker vi till Singapore om ett par veckor och då passar vi på att få en skräddarsydd kostym och tärnklänning därifrån. Betydligt billigare än här hemma. Annars hade väl alternativet varit Dressman eller så och då hade det ändå kostat att ändra den så att den skulle ha passat och dessutom ändå inte blivit lika snyggt.
Vi tar chansen när vi har möjlighet. Resan skulle vi ha gjort i alla fall eftersom jag har min storebror där och han blev pappa i slutet av april.
Hur har ni planerat och så då?
The:
Åh va härligt att resa bort! Och smart att köpa kostym och klänning där!
Vi har hyrt en bystuga där vi ska ha festen, kostar 800 kr för en helg helg.
Vi ska ha catering med buffé. Jag känner kocken, så han har lovat oss ett bra pris.
Sen är min morfar bagare så han fixar tårtan.
Min sambo har sjungit i band, så han har lite kontakter och ska fixa ett cover band som ska spela på festen.
Sen har vi bokat en solist som ska sjunga i kyrkan.
Vi har inte bestämt hur vi ska göra inbjudnings/placeringskort ännu, men sambon känner en som har ett tryckeri, så vi ska väl prata med honom om det.
Frisör har jag ju redan (min kompis), det enda jag inte fixat än är make up, Rättvik där vi ska gifta oss är inte så stort, så finns inte direkt något utbud på sånt, men har fått ett nr till en tjej som jag ska kontakta.
Det som vi valt att lägga mycket pengar på är fotograf. Dom ska vara med oss 3-4 timmar, sen har vi valt ett ganska exlusivt album, så där drar det iväg, men det var en av grejerna jag verkligen ville lägga pengar på.
Sen är vi lite osäkra på vad vi ska ha för transport från kyrkan till festen. Det blir nog nästa projekt.
Vi vill gärna åka till Thailand på bröllopsesa, men vet inte om vi har råd med det samma år...
Tänkte om man skulle på inbjudan skriva att istället för presenter får dom gärna ge ett bidrag till bröllopsresan och skriva med ett kontonr där dom får sätta in en valfri summa, jag vet inte... en fundering vi hade.
Hur gör ni med önskelista?
MissTess:
Vad blev det för kläning då? *nyfiken* jag har tittat på en hel del Maggie Sottero - klänningar. helt underbara som man kan få lite billigare om man köper begangnade.
Vi har också funderat på att istället för presenter önska oss pengar till bröllopsresan eler som en hjälp till kontantinsatsen för hus vi planerar köpa. Är det ok att önska så eller det som tiggeri? Självklart får alla ge vad de vill eller om de vill ge nåt överhuvudtaget
TomKat:
Det bidde en liknande den här: chardas.com/sida704.htm
Fast den är "rak" i urringningen och så är det snörning bak.
Jag tyckte också först att det skulle kännas lite sniket...
Men samtidigt tycker jag att det måste underlätta för gästerna, dom slipper ut och leta presenter, och vi får någonting vi verkligen vill ha.
MissTess:
Helt underbar klänning! Något liknande är jag också ute efter. Köpte du eller ska du hyra?
Fick upp vår förlovningsbild på brudparssidan nu. :) Tror jag hittade er sida också. :)
Jo, det underlättar ju för gästerna - hoppas verkligen de ser det som det också.