• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Fru The

Gerda

klädkod: kavaj..

hmm.. ja.. vad jag vill.. Det är ju det jag inte vet.. Och vårt färgtema är ju limegrön och kornblått.. kanske svårt att få in i en tärnklänning? Jag måste prata med henne så fort hon kommer från sin semester.. alltså om 2 veckor..

• Gerda

:) :) :)

Då hinner du fundera lite också.

Tar du med hennes mått o syr upp i Singapore så kostar ju det tom mindre än finare klädsel! Å så är det fina färger ni har - helt användbara för henne i andra sammanhang beroende på den modell hon väljer på klänningen!

Vi kör också på kavaj som klädkod.

• Fru The

Gerda

Jag blir glad av dina gubbar!

Känns bara kort om tid att på en vecka hinna få fram hur hon vill se ut när hon kommer hem igen. Men visst är tanken på att sy upp i Singapore trevlig?

Funderar lite på om att bryta av klänningen genom att ha en sjal i den andra färgen. Vad tror du om det? Eller kanske bara om hon väljer limegrön klänning förståss.. Huvudfärgen är nämligen kornblå. Kommer följa bukett, hårblommor m.m.

Hur tar man rätt mått så att klänningen passar sen? Och så måste vi hitta nån bild på modell hon är ute efter eller? Oj så mycket jobb det blev helt plötsligt..

• Gerda

The

Titta i sömnadsböcker/tidningar eller ex på de där ebay-klänningarna hur de vill att man tar mått! Så blir den så figursydd som möjligt, ev. ta längden liiiite längre - det gör ju inget om man får sy upp.

:) :) :)

• Fru The

Gerda

Tack! Får ju ändå prata med henne..

Vad tycker du? Tror du att jag skulle kunna göra en kopia på den klänningen som jag vill ha eller ska jag vänta och prova mer för att köpa senare?

• Gerda

The

Menar du din egna klänning?

Varför inte? Eftersom du är på plats och kan vara med och se ut tygerna och allt så blir det mkt större chans att arbetet blir precis så som du vill ha det.

Se till att välja riktigt bra tyger när du ändå är på plats och överlämna det inte till sömmerskorna.

Hade jag haft möjlighet att åka till Filippinerna före bröllopet hade jag sytt upp helt klart. Men å andra sidan har min moster "egna" sömmerskor och jag vet att tygerna är toppkvalitet.

• Fru The

Gerda>> ja, men blir jag verligen nöjd då? och lika fin som Nixas? Vad händer om jag går ner i vikt under året.. det är ju rätt långt kvar.. *osäker*

• Gerda

The

Ja, det beror ju på - om du syr upp när du är där så tror jag med all säkerhet att klänningen sitter bättre än Nixa och dessutom kan du få bättre kvalite på tygerna till bättre pris. Så det är ju inga problem.

Går du ner i vikt kan du lämna in i Sverige för mindre justeringar.

Men ja... det blir mkt att fundera på för din del nu veckorna innan Singapore! :)

• Fru The

Gerda>> ja verkligen.. jag fastnade ju så för en klänning och inte var den dyr heller... bara 2700kr..

• Gerda

:) Ja, det är ju inte alls dyrt! Så det kanske inte spelar så stor skillnad heller om du syr upp eller inte - det är ju inte flera tusen det skiljer. Du kan ju alltid ta med dig bilder på klänningen... å sen bara se dig om i Singapore och se om du kanske hittar bätte tyger bara för att ;)

Jäkla IKEA....! De har inte förborrat en stöttehylla till barnets bokhylla *suck* inte för att det är jag som ska mäta o borra... det gör A - men det tar en massa TID som kunde gått till annat!!!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3