• Gabbies

Vår dag 070707... #3

Startar upp en ny tråd då den gamla snart kommer att stängas.. så välkommna hit! :)

• Svar på tråden Vår dag 070707... #3
  • Dalabrud-07

Har gjort första inköpet till bröllopet idag - en minnesbok som gästerna ska skriva i.
    Sambon tyckte jag var ute i väl god tid, men jag håller inte med

• Gerda

Dalabrud 07

Vad skoj! Äsch... ju nämare ni kommer bröllopet desto gladare kommer han vara att du var ute i god tid ;)

Har själv fäst ögonen på en urtjusig "filmstjärne-paraply" - ifall det skulle regna :D Den är á la 1920-tals modell, stor, vit-cremig i färgen och såååå elegant! Men A tycker att 400kr är lite mkt för en bröllopsparaply... :( Ska sätta igång projekt: övertalning :D :D :D

• Fru The

Hejsan!

Hur går det för er andra?

Själv så har jag bockat av sidenblommorna. Blev inga riddarsporrar i alla fall, men andra blå sidenblommor är beställda så jag är nöjd.

Sedan har jag derigerat om tärn-uppgiften till en annan kompis som redan nu bollar med mig. Tjejen som jag tänkte på först varken orkar eller hinner. Lite synd och jättetrist, men vill verkligen inte tvinga på henne en uppgift som hon inte vill ha.

Men det känns bra nu. Har varit lite ledsen och så över allt. Mycket på en gång ibland..

• Gerda

Här monteras det IKEA barnmöbler för fulla drag :D

Inte så bröllopigt men ack så mkt mer nödvändigt innan bröllopet ;)

Annars... som jag skrev ovan... jag vill ha en bröllopsparaply haha.... :D

• Fru The

Gerda

Ett paraply låter kanon.. men 400kr låter mycket, även i mina öron.

När kommer nerkomsten? Förstår att det är mycket att göra inför den lille. Måste vara trevligt också..

• Gerda

The

Ja, tror nog att jag väntar med paraplyet till senare i höst, kanske den reas ut? Är ju inte direkt helnödvändigt och pengarna kan användas till mkt annat till bröllopet :D Nåja, en fix-idé just nu.

23/11 är datumet vi har fått för bebis :) Men den senaste tiden har vi fixat med rätt så mkt, fast vi ändå är lite tröga på barnfronten... kan inget om barn så det blir till att läsa, undersöka o kolla runt en massa innan var o varannan sak bestäms... :D

• Fru The

Gerda

Låter trevligt.. en månad innan jul.. Hoppas att allt går bra.

Fixa idéer ska man ha och rätt som det är så tänker man om eller hittar det man söker. Har haft flertalet sånna att överge eller besvara.. *ler*

• Gerda

The

Precis :) men det är det som är så skönt med lång framförhållning - vi kan ha en hel drös med fix-idéer att plöja oss igenom och förhoppningsvis blir de val vi gör mycket bra :D

• Fru The

Gerda

Japp.. det var ju helt omöjligt att hitta den typ av riddarsporre i siden som jag ville ha och för att få ungerfär lika stora blommor och samma blå färg så valde jag clematis istället. Skönt att inte stå där ett par månader innan och börja leta efter något som inte går att hitta..

• Gerda

:D Tycker du gjorde helt rätt... och så att inte ha det hängandes resten av tiden heller. SKULLE det dyka upp sidenriddarsporre senare så är det ju toppen, men nu har du ju back-up!

Svar på tråden Vår dag 070707... #3