• Fru The

Partnerskap??

Hej!

Är det fler än vi därute som tänker ingå partnerskap? Vill gärna komma i kontakt med några för att kunna bolla idéer och tankar inför den stora dagen. Kan vara roligt att höra hur andra löser saker då man ändå gått från normen.

OBS!
    Tråden är till för vänskaplig chatt, INTE påhopp eller annat otrevligt! Här diskuteras INTE rätten till kyrklig välsignelse eller dyligt. Vill ni diskutera det så får ni starta egen tråd!

• Svar på tråden Partnerskap??
  • gulsippan

Tack!!

Jo, plannering måste ta fart! Vi är mitt uppe i att flytta till Sverige, så det tar upp en del av vår tid för tillfället, men ska försöka boka en vigselförrättare inom snar framtid.. Antar att de bokas ut rätt snabbt.
    Krävs det att man vänder sig till den kommunen där man är skriven, eller går det var som?

• Fru The

Hmm.. jag vet inte.. men vi tog kontakt med kommunhuset där vi vill ha vår registrering, så det är nog lämpligast.

Däremot så är partnerskapsregistrerare inte så fullbokade. Det är ofta värre att hitta tid i kyrka, festlokal m.m.

Vi får inte boka tid till rådhuset innan efter årskiftet så där vilar vi lugnt.

• mrztigger

papprerna som man beställer från skatteverlet gäller bara i 4 månader och parnterskapsförättaren behöver då int bokas före det. det var vad haninge sa till mig iaf. + att dom inte har så mycket att göra, inte lika mycket iaf *ler* så jag kunde boka våran i april.

jag har nu bestämt mig för vitt, blått m lite silver. sambon vill att alla vi skall vara barfota, jag vill ha skor så det kommer att diskuteras. jag vill ha en kort klänning m ev vita stövlar och om det blir stövlar kan jag garantera att hon kommer ha skor, hon älskar att se mig i stövlar *ler*

• mrztigger

the.

har provat igen, hoppas det funkar nu

• Fru The

mizztigger

Tack för mailet. Har mailat tillbaka min aktiva adress.

Vi ska boka tid innan eftersom det är så populärt datum, men sedan även skicka in namn på vittnen och hindersprövningen.

Sitter just och funderar om vi ska göra det på kyrktrappan precis innan välsignelsen eller i rådhuset när vi är färdigklädda..

• mrztigger

åhhh.... blir så arg!! pappan till min dotter bara bråkar med mig och nu är jag livrädd över att han på nått sätt sakll sabotera mitt bröllop genom att inte låta mig få ha henne på bröllpshelgen. det är nämligen hans helg. det är ett tag kvbar, jag vet men jag är verkligen rädd och inte tänker jag ändra helg bara för att han är dum i huvudet.
    vi skulle åka på semester under höstlovet, en ista minuten men hon får itne följa med efersom det påverkar hans helg!

jaja.. skall inte bry mig och oroa mig i förtid men det känns oroväckande...

• Fru The

mizztigger

Låter lite som min farsa.. det ordnar sig till stora dagen ska du får se. Kan du inte ta och byta helg då med honom? Kan ju vara en lösning!

• mrztigger

jag skall inte bry mig.. har slutat med det nu *ler*

vi satt och gjorde en bordsplacering på skoj igår... det vr inte kul.. jättesvårt juh. alla skall sitta med nån som dom intekänner så alla pratar och umgås med andra människor så det ble lite kvivigt. samtidigt så måste vissa få sitta med nån som dom har träffat förrut så man inte gör festen tråkig för dem. sen finns det domsom itne ens skall sitta så dom ser varandra, allt för att undvika bråk...
    men vi har en prel bordsplacering och sen är det juh inte ens säkert att alla kommer *ler*

• Fru The

Gjorde ocksa en i borjan. Kul men knivigt. Sedan dess har den andras flera ganger..

Sa nu vantar vi pa att vi far svaren pa den kommande inbjudan innan vi satter oss igen.

• mrztigger

the:

e du ute och reser nu lr? tänkte eftersom du inte skriver åäö..

skall i åka på bröllopsresa förersten? vet inte om vi skall det på en gång. vi väntar no lite grann... sen unrdar jag... skall alla åka till hotell efteråt? vi hade tänkt stanna hemma och sova där. barnvakt är ett måste, vill itn ha dottern hemma.. hehe... men vi tänkte inte åka iväg.. e man tråkig då? sambon kommer sova hemma m sina tärnor natten innan, jag sover m mina i nynäshamn så hon kan juh fixa ltie myspys så det e lite roligt när vi komemr hem från festen..

Svar på tråden Partnerskap??