• Fru The

Partnerskap??

Hej!

Är det fler än vi därute som tänker ingå partnerskap? Vill gärna komma i kontakt med några för att kunna bolla idéer och tankar inför den stora dagen. Kan vara roligt att höra hur andra löser saker då man ändå gått från normen.

OBS!
    Tråden är till för vänskaplig chatt, INTE påhopp eller annat otrevligt! Här diskuteras INTE rätten till kyrklig välsignelse eller dyligt. Vill ni diskutera det så får ni starta egen tråd!

• Svar på tråden Partnerskap??
  • Grönöga

Japp, det hoppas jag med!

Vill ju så gärna gifta mig med min lilla prinsessa och kalla henne min fru! Det är SÅ stort!

Vi har inte kommet nånstans i planeringsvägen då vi inte ens vet när/om vi gifter oss. Visst tänker jag mycket och har önskningar. Särskilt om ringarna. Är helt galen där! Kan jag inte somna ligger jag och designar och då blir ja så pigg att det blir ännu svårare att somna!

Vilka är era prio?

• Fru The

prio som i prioteringar?

Nu gifter vi oss 070707, så mycket är redan gjort. Har ju hållt på sedan februari i år!

Tärna och marskalk är utvalda.
    Toastmadames är på full fart.

Är egentligen inte så mycket kvar än sånt som måste vänta av en eller annan anledning.

Ska till Singapore om en vecka och sy upp kostym till min blivande fru.. Ska bli så roligt!

• Grönöga

Javisst! Menar jag vill lägga krutet på ringarna. Vad är era prioriteringar? Kläder, mat etc? Singapore! Ah va kul! Själv hoppas jag att jag får ledigt ons tors. Då kommer jag få en minisemester. Har inte varit ledig i sommar överhuvudtaget så nu känner kroppen av att den behöver vila. Plus att vi nyss har flyttat så det skulle vara så kul att fixa och trixa lite hemma. Håll tummarna!

• Fru The

Har inte heller haft semester på över ett år, så resan är välbehövligt! Singapore blev det av den anledningen att min äldre bror bor där sedan 7 år tillbaka. Och såklart man ska passa på att få skräddarsytt när man kan för en billig penning!

Jag vet inte vad vi lägger krut på egentligen. Inget är särskilt mycket dyrare än det andra och så väljer vi ändå billigare alternativ. Måste hålla ner kostnaderna.

Det som är viktig för oss är att det blir en trevlig fest och har därför valt toastmadames m. fl. med stor omsorg.

• gulsippan

Hej hej!!

Gud vad roligt med en tråd för tjejpar!! Vi är nya på denna tråden men tycker det är jätteintressant att höra om er andra!

Vi bor inte i Sverige, men kommer flytta dit snart och har då planer på att gifta oss (och visst kallar vi det även om det formellt heter registrera partnerskap..)

Jag träffade min flickvän en regning kväll i London. Jag var ute med mina vänner och helt plötsligt klev Hon in genom dörren. Jag, som upp tills dess enbart varit tillsammans med män föll pladask! De följande 6 månaderna var som en virvelvind, och när den väl bedarrat något blev vi tillsammans. Lyckligaste dagen i mitt liv!
    Hur träffades ni andra?

• Fru The

gulsippan

Välkommen! Det är roligt att det finns fler par som planerar bröllop, för visst är det just det vi gör! De får kalla det vad de vill, men jag ska gifta mig!

Hur jag träffade min käresta.. Via RFSL-chatten för hundra år sedan typ. I alla fall känns det som så. Fast till en början var vi bara kompisar och hon hade en annan tjej. Sedan när vi väl träffades och så, så blev vi ett par så småningom. Har nu varit ihop i 5 år på lördag!

• Snart_FruL

GRATTIS till er alla!

Ett av de härligaste och mysigaste bröllop jag varit på var mellan min m2bs kusin och hennes fru. Båda var lika vackra i sina klänningar! Och vi hade sanslöst roligt hela kvällen.

Nu hoppas jag bara att min m2bs kusin vill viga oss när jag och min kille vill gifta oss. Och så hoppas jag att alla ni där ute oavsett om ni är straighta eller homo får en fantastisk bröllopsdag.

Plus att vi får hoppas att lagstiftningen snart ändrar sig så att äktenskapsbalken blir könsneutral.

• Fru The

Snart_FruL

Hej! Och tack så mycket!

Inte för vi båda kommer gå i klänning, men en underbar bröllopsdag hoppas vi på.

Och en könsneutralt äktenskapsbalk vore inte alls dumt, men det hinner ju inte ändras innan vi gifter oss tyvärr...

• Grönöga

Det är jätekul att ni känner att ni GIFTER er. Skulle så gärna vilja känna så för jag vill gifta mig NU!

För mig är det inte alls samma sak att registrera sig. Second best liksom. Menar absolut inte att racka ner på er andra, det är bara så jag själv känner.

Provade att byta ut alla "bröllops ord" till "partnerskapsregistrering". Typ bröllopsklänning blir partnerskapsregistreringsklänning....
    Registreringsfest, regisreringsring.

Visst, det är väl bara ord men jag vill vara inräknad som en fullvärdig medborgare vilket jag inte skulle känna vid en registrering. Sorry, det är bara så jag känner.

Påpekar igen att det är inget negativt mot er som ska regga er, vi är bara olika.

• Fru The

Grönöga

Kallas byråkrati! Och nej.. jag gillar inte heller ordet partnerskap. Låter ungefär som att starta företag eller något sådant tillsammans. Men jag kan inte få dessa beslutfattare att ändra det över en natt och jag har varit sambo i 4,5 år nu och jag vill bli gift. Kalla det vad du vill för övrigt. Lite krångligare och byråkratiskt.

När de sedan väl har gjort om partnerskap till vigsel så lär vi få våra papper ändrade eller så får vi förnya våra löften eller något.

Jag kommer ju bruda till bröllop, inte partnerskapsregistrering eller homovälsignelse.. Sedan är byråkrati så urselt tråkigt.. Har väntat på ett okej från kyrkan och det får räcka..

Inget mot er som vill vänta! Alla gör det som de känner för! *ler*

Svar på tråden Partnerskap??