Inlägg från: Trollsländan |Visa alla inlägg
  • Trollsländan

Summan av allt

Hej, känner igen era namn från flera forum och undrar om jag inte kunde bidra med lite lyx och glamour. Jag gifte mig för två veckor sen på Drottningholms slottskyrka med en fantastisk bröllopsfest på Ekebyhovs slott och har liksom inte så mycket mer att hämta på Bt. Jag längtar efter bilderna vi hade en fotograf som var med hela dagen och tog över 1500 bilder som snart ska dimpa ner på en cd. Jag vågar inte vara ärlig mot vänner om vad ring och bröllop kostat eftersom det höjs så många ögonbryn...(svärmor blev stum med hakan vid knäna när hon såg ringen på 1.5 ct...) men här verkar det vara lite mer ok att gilla glitter och flärd. Jag bor ute på en i skärgården, bland massa utlandssvenskar och har faktiskt tom en Bernadotter som granne. Själv identifierar jag mig med Lynett i desperate houswives och gömmer mig bakom epiteten välutbildad lyxhustru(låter bättre än arbetslös desperat studerande hemmafru). Jag menar absolut inte att skryta och tror mig inte vara förmer än andra, och hoppas inte att jag uppfattas så, men jag tycker man ska unna sig själv och andra livets goda för man har så kort tid här.

• Trollsländan

Izunia och Gemma
    Tack!!!
    Jag har badat hela sommaren både i vår uppvärmda pool vid huset och i havet. Vi har båthamn 100m från huset och egen liten sandstrand 150 från huset. Min lilla dotter (2 1/2 år) har varit omöjlig att få upp ur poolen och även om jag älskar att bada så blir det kallt efter en timme... Men man ska verkligen inte klaga, den här sommaren har varit underbar. Är från Urskogen i småland från början men hamnade i Vasastan för 13 år sen och flyttade från storstadspulsen när dottern föddes. Jag saknar staden på vintern och vi funderar på lite olika lösningar på "problemet"
    1. Övernattningslägenhet/vinterbostad i stan
    2. Flytta utomlands till stad och behålla huset för sommarboende
    3. Sälja och söka sig lite närmre, typ Saltsjöbadsidyll eller liknande

Bröllopsbilder är på gång snart, längtar själv!

• Trollsländan

Ja jag gifte mig den 12 Augusti!!! Och det var ett sagolikt bröllop, så obegripligt fantastiskt att det är svårt att sätta ord på det. Jag går fortfarande och tänker på hur magisk hela dagen var.

• Trollsländan

Utvandraren
    Min ring (som jag för övrigt inte kan sluta titta på) är gjord av Philip Artinian finns på www.juvelsalongen.se/karleksringar.php
    Den heter "Veronica". Min är inte exakt lika eftersom originalet är flander och jag nöjde mig med brillianter. Men man måste titta mycket nära för att se skillnaden. Och självklart förstår jag att den inte faller all i smaken, men jag blev helt förlorad när jag såg den.
    Jag har en hemsida inför bröllopet, men ingen skildring än...måste göra det snart.

• Trollsländan

Utvandraren
    Tack!!!
    Vad glad jag blev, det är så många som har höjt ögonbrynen för den och inte sagt något direkt. Den är ganska bred (3 ringar) så att jag har bara den, förlovningsringen har jag tyvärr fått lägga ifrån mig. Men om man ska ut i trädgården och gräva, eller åka iväg på lite farligare äventyr kan man alltid lägga den i bankfack och ta på förlovningsringen. Här kommer hemsidan, blev lite distraherad innan eftersom vår helig birma råkade i catfight med grannens svarta bondkatt. www.skorpioner.com

• Trollsländan

Izunia
    Det låter väldigt klassiskt och vackert! Jag var inne och tittade på din bröllopshemsida och du var så vacker med slöjan framför ansiktet, jag hade också slöjan framför och så tog min man bort den när vi kysstes. Det blev så effektfullt, fick vi höra sen eftersom man inte riktigt såg bruden och man ville så gärna se...

• Trollsländan

Det blev ingen av dom klänningarna, utan en lite ovanligare variant som jag hittade i Warszawa på en romantisk weekend med min man. Den går i guld (livet) och har enhel del assymetrisk ditsatt spets och är uppskrynklad på vissa ställen i kjolen. Jag trodde jag valt en modell som var helt ute, men det har visat sig att just den typen med skrynklad kjol kommer tydligen (enligt senaste bröllops magasinet). Jag ska fixa bild så fort jag kan. Lyckaddes någon ladda ner videon från festen? Har hört att den är knepig och funderar på att konvertera om den till enklare format.

• Trollsländan

Lapinette
    Ett bra motto är "varför gapa efter mycket när man kan få allt"
    Hoppas du får ditt armband och framför allt att du får tag på din pappa!

• Trollsländan

Det låter som ett fantastiskt vacker armband?? Syrran köpte ett till sitt bröllop för 17 000 (Laponia) som jag lånade när jag gifte mig och jag kände mig så vacker. Armband har dock den nackdelen att de är lätta att tappa. Vi får verkligen hoppas att din pappa kommer tillrätta.

• Trollsländan

Jag önskar att jag hade ett jobb att gå till. Har egentligen fått erbjudande om ett superbra jobb (i patent och bioteknikområdet) men det verkar inte som om själva jobbet som utlystes blir av... Och jag som har ett uppdämt behov av shoping efter 6 års universitetsstudier...

Svar på tråden Summan av allt