Summan av allt
Jag måste också berömma filmen Gemma, såg den för länge sen och visade den för min man och bad honom göra nått liknande...vilket han förklarade för mig att det skulle ta all tid vi hade kvar till bröllopet för att bara lära sig programmen för en sån film, så jag fick ge upp den tanken. Det är helläckert att det blir tredimensionellt. Är det gjort i flash eller 3dstudiomax eller nått sånt? Vi gjorde en liten enklare dock som visades på festen men inte på långa vägar så fin som Gemmas. En eloge skulle din mans vänner ha, jag höjer champangeglaset.
Var och shoppade idag för att komma från minuspoängen med falukorven och inhandlade massvis med färska örter, solrosfrön, frukt, grönt och pekannötter. Och sen planterade jag basilikan, rosmarin och persiljan i krukor i köket. Men så var jag så otroligt hungrig och kom att tänka på en story min gamla chef (kock) berättat för mig, som gick ut på att när man var tillräckligt hungrig så brukade han spola mackaronerna i varmvatten och klippa ner falukorven. Ja riktigt så djupt hade jag inte sjunkit, men min hjärna arbetade på för fullt för att finna en snabbväg till något som kunde stilla hungern (smörgås var uträknat). Jag kom på ett snabbrecept och tänkte dela det med er om ni blir superhungriga, självklart har det glamourfaktor.
En halv avokado, rör ner kaviar och creme fraishe i hålet som kärnan lämnat, en kvist persilja, ät.
Efter att jag också matat min tvååring med den andra halvan avokado m kaviar så kunde jag tillaga en fantastisk god sallad på apelsin, tomat, stjärnskuren gurka, solrosfrön, nötter vinäger och basilika mm. Mat behöver tid och kärlek precis som barn.
Nån mer som har bra tips på paniksnabbmat med lite lyxfaktor?