Summan av allt
Tänkte så man hade en anledning att fira och vara extra romantisk även här. Alla ursäkter till ett glas champagne är bra.
Tänkte så man hade en anledning att fira och vara extra romantisk även här. Alla ursäkter till ett glas champagne är bra.
Ha, ha...onekligen feminin.
Sitter här med ett stor leende och känner igen mig så väl! Fast jag bestämde mig ganska så tidigt att sy upp klänningen själv då min mamma är sömmerska i grund och botten. Sen så föll jag för spets och hade livliga diskussioner med min otroligt envisa mor. Hon tyckte absolut inte att jag skulle ha hela klänningen i spets. Jag letade spets som en galning och på Siden Carlsson viste de inte vad Alencon spets vae...tillslut kom det en räddande ängel och gav mig sin spets (tack åter igen Gemma!). Men som sagt...min klänning blev bara delvis med spets (mamma fick som hon ville) så toppen är i spets medan kjolen blev i dupion siden.
Modellerna ni visar är underbara!
Ahhh, vad ni skriver mycket! Hinner inte läsa allt för nu ska jag rusa iväg till den nya lägenheten. Yahoo!!!!
Så skönt, min man stryker inte sina skjortor utan köper Eton som ej behövs strykas. Han hänger upp dem snyggt efter tvätt och sen är det klart. Voilà!
Vad märkligt att se lägenheten igen och speciellt med de nuvarande ägarna. Vi gick igenom hela lägenheten med tumstock och sen satt vi sömniga på t-banan hem och funderade. Vardagsrummet är inte alls så stort som O trodde. Stort, ja visst, men inte enormt. Sen så höll O plötsligt med mig...badrummet ska renoveras! Tror jag var mer verklighetsförankrad än honom. Kom sen hem och måttade alla möbler och rum hemma för att lättare förstå och få en känsla av vad vi flyttar till.
Det kommer att bli bra! Så härligt att gå ut på gatan och vara mitt inne i stan. Lagom avstånd till jobbet och lägenheten är fin. Ska nu bara fixa till den så den blir vår.
Izunia - tack för tips. Jag mailar dig mer info under dagen.
En till snygging och blondie här på tråden! Fast dig (utv.) hade jag faktiskt tänkt mig som blond....och då menar jag absolut inte dum utan blond. Hoppas du förstår vad jag menar?!
Själv är jag t o m mörkare nu än tidigare efter 2 timmar hos frissan. Mitt långa hår rök också av. Jag har inte klippt mig kort men det hänger numer i en page ovanför axlarna. Min man kommer nog att bli förvånad för han har bara sett mig i lång hår ned på ryggen.
Och visst var även jag inne på Rembo ett tag men då med en kjol (inte skrynklig) från Garamaj och en topp från Rembo som hade lite spets och pärlor på sig. Det var den modellen jag var inne på innan jag provade helt i spets ...och efter princessbakelserna.
Satt bakom en man när vi var på konsert i Monaco i somras (var bara tvungen att skriva det ) som visst håller på och öppnar Buddha Bar i London. Kanske något för dig, mlu, att besöka. Tror de skulle öppna någon gång under hösten. Vi hade tänkt att gå dit när vi var i Paris senast men vi båda blev så dåliga (förkylda) att det blev hem till hotellet istället.
Gemma, har också ditt nummer kvar och under Gemma. Skrev ju dit ditt riktiga namn från början men det kändes så fel. För mig är du Gemma. Har numret kvar då jag tror/hoppas att vi kommer att ses över ett glas champagne när du är åter i Stockholm.
Izunia, senast jag hade så här pass avklippt är nog typ 6-7 år sedan. Oj, är det så länge sen (tänker)...men det stämmer nog.
Är tyvärr inte så bra på Nice då min man inte alls gillar att åka in dit men tycker definitivt att du ska ta dig ut och utforska stadens barer. Jag gillar gamla stan och de delarna men där är det mest studenter som hänger. Om du vill/kan ge dig lite längre bort mot kusten så vet jag trevliga restauranger i Antibes och Mougin och så några barer i Cannes.
Nej, ska nu slita mig från jobbet. Har uppmanat mannen att det är hans tur att laga mat ikväll (jag gör det den resterande veckan!).
Jag har sett Brud_juni och livs levande t o m!!! För mig så överensstämde skriften med verkligheten. Det kändes klockrent.
Själv är jag fortfarande förkyld. Inte ett dugg sämre eller bättre sen i söndags. Varje dag exakt detsamma. Skittrist! Jag som är beorende av min träning...blir odräglig när jag inte får mina träningspass (adrenalinkickar). Min man skällde ut mig imorse för att jag inte har gått till Apoteket och köpt hostmedicin. I Frankrike tar man ju piller för allt...medan jag hatar piller.
Oj, så negativt det här inlägget blev.
Det stämmer Brud_juni är en riktigt pratkvarn och så röker hon! Du är mer diskret i skrift än i tal skulle jag nog säga. Annars tyckte jag att utseendet stämde med den bild jag hade fått.