• Lapinette

Summan av allt

It-frukt, vad är det? Låter inte hälsosamt.

Idag lite trötter efter några glas vin i trevligt sällskap på Riche igår kväll. Mannen är i Grenoble på tjänsteresa så jag passade på att möta upp två kompisar efter en stenhård pump. Faktum är att det är första dygnet utan man på jättelänge. Tänk vi som var ifrån varandra titt som tätt förut. Känns konstigt utan honom i min närhet nu. Så fort man blir van.

Mitt pump-pass fick jag klara av utan träningsskor. Vet inte vad det är som händer med ordentliga Lapinette. Jag börjar glömma saker. Är det inte strumpor så är det vattenflaska eller som igår skor!! Kan då informera att pump går aldeles utmärkt att utför i strumplästen.

• Lapinette

Du trampar inte alls då jag själv tycker detsamma. Fick t o m lära mig i skolan (när jag pluggade i Frankrike) att måltidern tillsammans med familjen i Frankrike är heliga.

Så du var nere på Rivieran i somras. Vilken stad? Vi bodde ju i Cannes tills i augusti. Saknar det emllanåt och då speciellt de härliga promenaderna i bergen och våra favoritrestauranger. Värmen och sommaren kan jag faktiskt vara utan så när jag tänker på Rivieran är det antingen vår eller höst...då är det som bäst där.

• Lapinette

Ha, ha ...åt också en "sandwich sudeoise" på vägen upp genom Frankrike i augusti.

Härligt med lägenhet på Rivieran. Vi vart tvugna att släppa vår med utsikt över Cannes, havet och pool. Det blev inte ekonomiskt försvarbart att ha den kvar för något weekend besök då och då.

• Lapinette

Oj, vad hade då hänt på motorvägen. Normalt tar det ca 20 minuter från flygplatsen till Cannes (fast då bodde vi uppe på en av kullarna och behövde inte åka hela Rue de Carnot ned).

Visst är det så. Har man ett hus/lägenhet någon annanstans så vill man utnyttja det och då blir andra resor lidande. Men det är ju underbart där så ni får det säkert toppenbra! Vi har varit nere i regionen i nästan 3 år och min man har bott där tidigare så nu är det dags för oss att se något annat. Vi hoppas dock på att komma tillbaka en dag.

• Lapinette

Borde kanske skrivit flytta tillbaka för jag menar att bo permanent. Om du vill ha lite tips på restauranger utanför Cannes eller något annat mysigt att se och göra säg till.

• Lapinette

Brud_juni2007 - tänkte faktiskt på dig imorse. Undrade vart du och Roslagsbrud har tagit vägen. Trist att du är sjuk men bättre att du är det nu än när ni ska till Afrika. Var det i oktober ni skulle åka? Själv är jag fortfarande sugen på SydAfrika med lite safari och Garden route men först fokusering på flytt.

Satt igår och bläddrade i badrumsinredningsbroschyrer (vad långt ord det blev!). Vill ju göra om badrumet och det är så himla skoj att drömma om hur det skulle kunna bli. Trist bara att man inte kan välja fem stilar i ett badrum.

Lycka till med klänningen!

• Lapinette

utvandraren - så ni ska till Sydafrika. Var inte du inne på Japan (som mig) fast en present till mannen? Från Japan till Sydafrika. Vi funderar på en paketresa i 14 dagar där man bl a besöker Krugerparken i 2 dagar och resterande tiden kör man Garden route. Hotell och bil är då bokat hemifrån men sen så blir det ju rätt fritt. Har varit inne på lite Sydafrika trådar här på BT och letat.

Och badrum!!! Hur kommer ert att se ut? Vilka färger och vad blir lite annorlunda/extra? Jag sitter nu bara och drömmer. Måste först in i vår lägenhet och måtta lite och framför allt samla ihop pengar innan vi renoverar badrummet.

Gemma - är du inne och skriver om klänningar igen?!

Brud_juni - din resa låter underbar! Måste vara väldigt speciellt att praktisera på ett sjukhus nere i Afrika.

Nej, ska nu springa iväg och luncha med mannen som är åter i Stockholm.

• Lapinette

Utvandraren - vi kommer att få ett så pass stort badrum att det går att ha både badkar och dusch men jag tror att jag istället för duschhörna vill ha en lång bänk med tvättmaskin och torktumlare under och ovanför bänken två skåp där allt smink ryms i den ena och i den andra handdukar. Skönt att ha en "arbetsbänk" där man kan stå och vika kläder...eller kanske byta blöjor . Funderar också på att ha en fondvägg i mosaik eller en lodrätt bred rand. Hmmm.. färg i badrummet för mig är antingen grått, eller blått men väggarna ska vi behålla i vitt kakel. Det finns så mycket snyggt. Ska in och kolla på sidan du rekommenderade och drömma lite mer.

Ahhh, tror du har sagt det förut - att du ska åka med jobbet. Skulle absolut uppskatta en vinresa till Sydafrika. OM vi åker dit blir det självfallet ett par stopp för att prova och köpa viner.

Gemma - ha så skoj med glosorna!

• Lapinette

Vårt kök är bara ett drygt år gammal m a o en vacker och modern historia i vitt och grått. Där kommer vi inte lägga våra pengar (pust!). Det enda som egentligen är att fixa i lägenheten är just badrummet, som idag är ok men inte mer än så. En av orsakerna till valet av denna lägenhet var att badrummet är stort. De flesta badrum inne i stan är så små så man får backa ut när man väl kommit in och det ville vi inte ha.

Hmmm...från bröllopsplanering till inredning. Tänk att min man var orolig över vad jag skulle hitta på efter bröllopet. Inte bland känner han mig inte tillräckligt väl.

• Lapinette

Under de åren i Cannes hade min man glödlampor hängande direkt från tak och väggar. Tyvärr vande man sig så tillslut såg man inte eländet. Nu känns det helt ok att vi inte köpte lampor till den lägenheten då det var en helt annan stil där än vad vi kommer att få.

En fråga vad har ni för träslag på möblerna? Vi har ljusa färger och nu är det absolut inte populärt utan det ska helst vara valnöt. Svårt för oss som får leta som galningar efter ett ljust matsalbord eller så är det bara att köpa allt nytt...eller är det helt ok att blanda? Jag är ingen "wild an crazy" människa utan gillar ganska så enkelt och avskalat.

Och visst grått överallt blir ganska så tråkigt i längden. Jag hade vitt över allt i min hyresrätt och efter ett tag så blev hallen i varm solros gul och sovrummet i blått. Måste ju ha lite färg. I vår nya lägenhet är det idag ganska så neutrala färger. Förutom vitt och grått i köket är väggarna olivgröna. I sovrummet tror jag att det gick i grått och vardagsrummet i vitt.

Sorry...jag skriver mycket om inredning idag.

Svar på tråden Summan av allt