Summan av allt
det skulle stå "tillfälliga kinEser". Ibland har jag lite brått.
det skulle stå "tillfälliga kinEser". Ibland har jag lite brått.
Han tog faktiskt strömming men smakade glatt min raggmunk och tyckte det var gott.
Jag pratade också rätt mycket om giftemål ett tag. Det var när vi fortfarande bodde på distans. När jag väl började pendla och vi bodde tillsammans halva tiden så vart jag på något sätt nöjd med det och slutade tjata. Sen visste jag att han ville göra det traditionellt, fria när han kände att det var dags...och det var verkligen perfekt då han gjorde det. Då hade vi hunnit få prova på lite vardag i Cannes under ett år och visste att även det vardagliga fungerade.
Jag lovar det kommer...låt honom få göra det till en överraskning. Om ni inte är traditionella av er (som min man) så kan ju faktiskt även vi tjejer fria.
Vi gjorde samma sak - valde Sverige, men då framför Frankrike och Cannes. Ibland kan jag fundera på hur härligt och speciellt det hade varit att gifta sig där MEN jag ångrar absolut inte att vi valde min flickdröm istället. Har ni bestämt vart och när?
Absolut! En av mina bästa väninnor gifte sig i november. Det var jättevackert med massor av tända ljus och facklor.
Har varit på bröllopsmiddag på Cedergrenska tornet. Det är fint men det blev ett fasligt spring i trappor.
Vad avis jag blir Gemma. Vill också gå på bröllopsfest. Fast jag ska väl inte klaga som varit på två den här sommaren.
Själva satt vi på ekonomisk rådgivning igår kväll. Min man ställde som vanligt tusen frågor och jag satt och lyssnade med ett leende. När vi kom ut därifrån var vi båda helt utpumpade (tänk er då hur den stackars rådgivaren måste ha känt sig). Gick bums in på närmaste ställe och satte oss och åt och drack lite vin. Sen kändes det genast bättre. Jag bubblade på som en tok på vägen hem i t-banan. Tror min man skämdes lite.
Förresten under middagen tog jag upp din (Gemma) diskussion om kinesiska glosor då min man nämnde just glosan för "skriva". Sen var jag inne på "piff" igen som jag tycker är så sött (slangord för vin och näsa på franska). Tänk att språk kan vara så roligt!
Åhhh, vad ni alla har roliga saker för er i helgen! En bal på slottet skulle inte sitta helt fel. Själv tackade jag ned till en "Sex in the City" kväll med några kompisars kompisar då jag känner att det där med alkohol har det nog blivit lite väl mycket av på sistone. Har dessutom blivit beroende av min man...vill vara med honom jämnt! Trodde faktiskt inte att jag skulle bli sån.
Trollsländan - hoppas din familj tillfrisknar snart! Måste vara rena mardrömmen att ha hela familjen sjuk. Är det magsjuka... i sådana fall känner jag ändå mera sympati för dig för usch, när folk slåss om toaletten.
Kaisa - underbart att du är tillbaka! Så du har varit inne och smygläst lite här och sett min kommentar om att jag träffade din syster i somras. Kommer fortfarande ihåg när vi stod på en buss på denna möhippa och din syster nämner att hon tror att jag har skrivt på samma tråd som dig på BT. Så var det med den anonymiteten! Kan tillägga att jag hade så skoj på den möhippan och bröllopet. Festade som jag var 19 och var sist att lämna skeppet.
Nu måste du berätta ALLT! Har ni flyttat till Sverige? Hur var bröllopet på Gotland?...eller minns jag alltihop fel? I sådana fall får du ursäkta. Snälla visa foton. Vi frossar i bröllopsfoton här inne på denna tråd.
Sitter för första gången hemma i soffan i min lilla förort med min laptop i knät och uppkopplad! Underbart! Sitter här med en underbart vin från Provence, tittar på bilder på vår nya lägenhet efter att ha gråtit över "So you think you can dance". För att försvara dessa tårar så kan jag bara säga...jesus, vilka dansare, vilken känsla...det var finalen och självfallet gråter man när någon åker ut.
Ja, då har jag varit här inne igen och skrivit massor. Gemma...nu är det din tur. Hur var bröllopsfesten?
Ha det underbart och hälsa Paris från mig. Love it...fast när det kom till kritan så ville vi inte bo där. Är så glad att sitta här hemma i Stockholm men snar inflytt i ny lägenhet. Har nu övergett vinet (det är slut) och sitter med äppeljuice i glaset och tittar på möbler.
Jag är inget proffs på stenar men min man läste på en hel del innan han friade till mig. Är det en viss storlek och kvalitet på stenen så är det ju densamma oavsett om det är en från Tiffany eller en från något annat ställe. Sen beror det på hur den är slipad för att få bästa effekt. Själv är jag nöjd (läs - för tillfället ) med de diamanter jag har.
Nu är det bara möbler och inredning som rör sig i min lilla skalle. Har idag vandrat runt i innerstadens alla möbelaffärer. Från söder över till Kungsholmen där vi även hann med en sushi-lunch på Roppongi för att sedan forsätta in mot city. Har nog hittat stället där vi ska beställa vårt matsalsbord. Fina bord som kan måttbeställas och lackas precis enligt önskemål.
Stålis - vad härligt med romantisk middag. Vi har mest haft spontana middagar sen vi kom till Stockholm. I Frankrike gick vi inte ut lika ofta men när vi gick ut så var det mer romantiskt och specifikt. Ska kanske försöka införa det igen men just nu uppskattar vi så den där spontaniteten (är ju forfarande ovana vid det).
Förutom att ha tittat på möbler så slank jag in i en shop för att visa mannen en potentiel vinterkappa (behöver något varmt för en vinter i Sthlm). Det hela slutade med att jag köpte den! Oj, denna månad är den dyraste i historien. Nya glasögon, kofta, jacka, stövlar, ett sängbord och så handpenning för lägenheten. När man ändå är på väg mot personlig konkurs så kan man lika gärna gå dit med stil och klass...eller hur girls?!
Här i har vi varit och röstat. Min man var så stolt över att få gå och rösta på allt utom Riksdagsvalet då hann knappt ens har röstat i Frankrike de senaste åren (då han bott utomlands). Så i princip har jag lagt två röster i kommun och landsting. Gällande trängselavgifterna så övertygade vi visst varandra med våra argument så vi båda ändrade oss i vallokalen så en av oss rösta ja och den andra nej.
Vi tillhör de där som mycket sällan diskuterar politik och min man verkar vara öppen för de flesta partier och lösningar. Själv har jag sedan barnsben blivit intutad en viss färg och har lite svårare för att gå över linjen till den andra sidan.
Gemma - visst ger slipningen av stenen det där lilla extra. Min förlovningring blingar rejält i rätt ljus. När jag var och tränade härkomkvällen (step för Lina) så undrade jag var det var som reflekterade så i mina ögon ...insåg tillslut att det var min underbara förlovningsring som blingade till när jag lyfte handen mot taket. Ljuste i träningslokalen gav visst perfekt reflektion.
Nej, nu ska vi ta en tur i de stora möbelaffärerna.