• Lapinette

Summan av allt

Gemma, du han självfallet sticka in med en massa inlägg medan jag skrev i snigelfart. Härligt att resan gick bra och att du fick extra fin behandling.

Här på jobbet är det galet för att vara en fredag morgon. Fart och fläkt. Me like!

Och förresten har nog skrivit att jag varit dålig på shopping...men igår klämde jag till rejält och beställde 2 par nya glasögon. REA på Synsam så det var bäst att passa på. Ett par markerade bågar privat och så ett par i bara glas (eller hur man nu säger) till jobbet. Här är de ju vana att se mig i markerade bågar så lite skoj med omväxling.

• Lapinette

Gemma - jag behöver ett par när jag är ute i vida stora världen och ett par framför datorn...så jag kan inte byta som jag vill. Dock alternerar jag privat med linser.

• Lapinette

Roslagsbrud - det är 30 % t o m imorgon...så spring till Synsam!

• Lapinette

Önskar alla er alla en trevlig helg! Jag har ju inte någon uppkoppling hemma så det blir att umgås med mannen i helgen . Ska ikväll funka loss på Sats med en kompis och sedan möta upp mannen för middag och drink på stan. Imorgon ska vi göra någon utflykt på dagen (beroende på vädret) och sedan fira en väninnas födelsedag (de med hus i Älvsjö) och på söndag...visningar som har blivit vår nya söndagsutflykt. Ha de!

• Lapinette

Lyckades visst få in en smiley för mycket. Dessa gubbar som dyker upp överallt!

• Lapinette

Så nu är helgen slut och en slitsam arbetsvecka börjar men åhhh vad härligt det var med helg. Det kom ju inte ens något regn förrän i går kväll när man ända bara var hemma och myste.

mlk - mina bågar (som jag ska använda privat) är väldigt lika dina fast jag tror mina var Armani. Ska tillbaks till Synsam idag för att återigen (3:e gången) göra ett syntest. Fattar inte riktigt varför?!

Annars så har vi varit ute och ätit och druckit på Söder i fredags. Först grekiskt på Esperia och sedan sörplandes drinkar på en divan på Rival. Min man och min väninna hade djupa diskussioner om Sverige kontra Frankrike avseende det sociala systemet och självfallet lån och hus. Själv var jag halvengagerad (har ju redan diskuterat detta tusen gånger) men njöt av deras diskussion och drinken.

I lördags blev det att leta födelsedagspresent och sedan en härlig promenad i skogen. Vi båda gick och tänkte "Sverige är fantastiskt" . På kvällen middag i Älvsjö med gamla och nya vänner. Satt ute hela kvällen bland massor av tända ljus och marshaller. Jättetrevligt!

Och igår blev det att leta lägenhet. Den bästa var en stor 3:a på Bondegatan men inte ens den kändes perfekt. Tror vi bara blir kräsnare och kräsnare...

Angående foton...vi ska också ta tag i den biten och beställa från vår fotograf samt välja ut vilka privatfoton vi ska framkalla och sedan sätta oss ned och göra album...men jag väntar tills mörkret har kommit till Stockholm. Då känns det mer rätt att sitta inne och pyssla. Nu försöker vi njuta av de små solstrålar som ibland dyker upp.

• Lapinette

Skoj, för då kan vi köra pump när du är här! Jag har dragit ned på träningen till 3 ggr i veckan nu när jag har mannen i stan. Kanske blir det något extra pass när han är ute och reser eller när han börjat plugga svenska men nu så tycker jag synd om honom om jag är borta varenda kväll.

Har bara varit och partaja på Marie Leveau men vi får väl ta och provsmaka deras mat också. Vi äter ute var och varannan dag sen vi kom hit. Inte så dyrt och fint varenda gång men ändå. Vi lugnar nog ned oss så småningom...kanske?

Jag fyllde år dagen innan vårt bröllop i maj. Själv då Gemma, är du ett höstbarn?

• Lapinette

utvandraren - vi tittar just nu på Sydafrika som alternativ till vår Japanresa. Hmmm...vi borde kanske ta ett beslut snart så att det verkligen blir en resa i vinter men så trist att avboka Japan för att min far har gått i idé (eller vad han nu är någonstans??!).

Din middag lät underbar! Måste skärpa till mig när det gäller matlagningen. Det har blivit mycket slentrian de senaste åren.

• Lapinette

Min man har sagt att "nu får det vara nog med diamanter"...har dem runt halsen, på fingrarna (3 ringar som jag fått av honom) och så i öronen. Själv så vill jag väldigt gärna ha armbandet som hör till förlovningsringen och morgongåvan också...usch, mycket vill ha mer!

Angående Japan så vill vi självfallet åka dit men den stora orsaken till att vi skulle åka är ju för att hälsa på min pappa och min släkt. Hela den delen faller liksom bort om vi skulle åka dit utan att ha fått kontakt med honom. Han är dåligt på att höra av sig men nu har det gått 3,5 månad utan ett ljud samt att jag har skrivit brev, mailat, Skypat...försökt och ringa. Börjar undra vad som kan ha hänt.

Sen så känner jag ett enormt behov att få åka iväg i vinter då det känns som om vi inte har haft någon semester i sommar. Vet inte hur länge vi kan vänta på att höra av min far för tillslut kommer det inte att finnas några resor kvar.

• Lapinette

Ja pappa känns onekligen viktigare än en guldarmband för typ 30 000 kronor. Har dock börjat misströsta då han nu har varit borta från Skype i 3 månader. Ger honom ett par veckor till sen så tror jag vi avbokar resan och bokar om någon annanstans för semester vill jag ha!!! Känner mig så trötter.

Förresten - Hej Trollsländan och välkommen hit! Sorry om jag sprider lite negativa vibbar här på tråden idag. Känner mig så trött och låg...man kan ju inte alltid vara på topp.

Svar på tråden Summan av allt