Summan av allt
Måndagmorgon och jag sitter själv här på jobbet och läser allt som ni har skrivit i helgen. Imorgon frå vi ADSL...och om ca 2 månader så flyttar vi.
Nu kommer beskrivningen av lägenheten. Gemma, det är inte något gammalt sekelskifteshus utan ett trist grått hus byggt på sent 60-tal. Dock är alla husen runt omkring jättevackra så vi kan sitta och blicka ut över de vackra hustaken. Lägenheten ligger högst upp, sjätte våningen och har balkong. Den är på 86 kvm med nytt kök, jättestort vardagsrum, massor av garderober samt klädkammare, två rymliga sovrum och ett stort badrum. Badrummet är helt ok men har potential till att bli riktigt trevligt med klinkers, bad och dusch etc. Det är det rummet som vi kommer att investera i...dock inte på en gång. Vad har jag glömt? Jo, vi har garage i huset vilket är ett jätteplus för oss med bil.
I fredags firade vi detta köp med att gå ut och äta med min bror plus flickvän. Det var jättetrevligt och blev jättesent. Resten av helgen har vi njutit av vin, champagne och god mat men inte ute på restaurang. Igår var vi ute och njöt av solen hela eftermiddagen. Det blev en långpromenad runt Kärsön och en lunch ute i solen på Brostugan. Vilket underbart väder!
Utvandraren - Paris, åhhh så härligt och hotellet såg jättefint ut.
Brud_juni - ha, ha tänkte faktiskt på att du skrev ut hela A's namn. Inte lätt att försöka vara anonym här. Själv har jag ju blivit "avslöjad" ett par gånger redan av folk som känner mig.
Era resa med safari och Zanzibar är en av de som vi skulle kunna tänka oss. Vi kommer inte att åka någonstans nu under hösten då det är tillräckligt med flytten men däremot funderar vi på att komma iväg i februari. Det blir att vända på slantarna för vi pyttsar in massor med sparkapital i lägenheten för att slippa topplånet.
Trollsländan - ser fram emot att se bilderna och känner igen det där med att återuppleva bröllopet. Jag satt dagligen och gick igenom våra bilder veckorna efter bröllopet. Ska ta tag i våra album och beställa kort efter flytten.
Stålis - har några vänner som bor i HK. Hon är svenska och han fransman. Vi skulle ha besökt dem på vägen hem från Japan. Kan säga att deras utsikt från sovrumsfönstret ser helt annorlunda ut än din ljuvliga grönska.