Summan av allt
Har också hittat hit! Har dock inte hunnit läsa allt (IGEN) då vi varit på min mans bank och talat huslån. Jädrans springande på banker och visningar just nu.
Har också hittat hit! Har dock inte hunnit läsa allt (IGEN) då vi varit på min mans bank och talat huslån. Jädrans springande på banker och visningar just nu.
Gemma - var det den gamla tråden du blev uthängd på??!! Såg att jag hade varit där inne och kladdat liksom Izunia och Laban. Det känns som evigheter sedan jag skrev det där.
På tal om dyra bröllop. Nu när vi har spenderarbyxorna på oss och har lagt ut en massa pengar på bröllop så tittar jag på alternativresor istället för Japan samtidigt som hus. Att flytta tillsammans och få en superbra lön (ihop ) så blir man lite smått galen. Kläder har jag däremot helt tappat sugen på (den här månaden!).
Tjejer, om vi inte åker till Japan vart ska vi då åka? Typ i november-januari och max 2 veckor.
Jag körde upp i Stockholm och fick lov att göra det två gånger innan jag fick det jädrans kortet. Har aldrig gjort något så läskigt i hela mitt liv. Var så nervös första gången att fötterna darrade...så klart det inte funkade! Vi har en underbar bil att köra men jag är jättefeg och speciellt i Frankrike. Har totaltvägrat då jag varit orolig att jag ska krocka med alla galningar....och galnast av dem alla är nog jag!
Roslagsbrud - vi vill nog ha nya upplevelser och en blandning av lata dagar och sevärdheter. Funderar lite på att bila i Sydafrika. Lång resa men ingen tidsskillnad...och så vingårdar förstås.
Gemma - hoppas det går bra med din fd väninna. Tänkte själv på den väninnan jag bad dra åt skogen för 2-3 år sedan. Känns fortfarandejobigt då vi har så många år gemensamt (kompisar sen lekis)...men livet går vidare.
Skriver som vanligt som en kratta!
Vi är ena stofiler när det gäller viner och hur vi än försöker att testa nya världen så slutar vi ändå med gamla klassiker från Frankrike eller Italien. Jag menar då inte att vi absolut inte kan tänka oss vin från nya världen.
Det är rätt många resebyråer som har fly and drive i Sydafrika. Vissa med redan utstakade turer och förbokade hotell samt lite safarin och andra lite mer "friare". Kalifornien skulle också vara skoj dock en större tidsskillnad att räkna med. Vi var påväg dit för 1,5 år sedan (Hawaii med stop i San Fransisco) med O's jobb men det blev inställt i sista stund (tyvärr). En av mina bästa och äldsta väninnor bor där så då blir det att hälsa på dem också. Hmmm...så mycket att se, så lite tid.
Håller med Gemma. Inget antiklimax och inte alls tomt som jag trodde att det skulle bli efter allt planerande. Körde "Tour de France" (spinning) igår med en väninna som gifter sig i januari och sa till henne att det känns jätteskönt att ha det bakom sig. Det var en underbar dag men nu kan man blicka framåt och livet man har tillsammans. Och som Gemma nämnde livet efter bröllopet har hittills varit en enda lång efterfest.
Brud_juni2007 - låter som en tung vecka för dig. Vädret gör en ju inte ett dugg gladare. Själv går jag omkring i en slags koma. Känns som jag är konstant trött. Det är ju toppen att du tycker det är så roligt att arbeta och tänk dig det är bara två ynka terminer kvar! Det gör du i ett nafs. Plötsligt är skolan över och du står där som brud. Jag lovar dig, tiden går så snabbt, så snabbt.
Massage...fick en liten nackmassage häromkvällen då jag är superstel. Ska få en riktig behandling i nästa vecka då mitt jobb tar in en napratpat som knådar anställda en gång i månaden. Förstår ni varför jag inte kollar efter nytt jobb?!
Och nackmassagen fick jag av min man.
Vilken underbar present! Ska nog kolla upp det där med duomassage då jag vill hitta på någon slags "tack för att du flyttar till Stockholm present" till min man.
Japp, skriver ned listor inför varje söndag och sen väljer vi ut ca 4 visningar. I helgen blir det nog Enskede, Stora Essingen samt Södermalm. Vi ska nog diskutera ikväll vad som verkar intressantast. Dock inga hus denna helg men nästa ser lovande ut för husvisningar.
Min man grubblar fortfarande över vårt svenska system att köpa lägenheter och hus. Inatt fick jag dock min skönhetssömn (även om det inte syns) istället för att diskutera varför hyran är så pass hög trots att man köpt sin bostadsrätt, varför folk väljer att ta lån på 50 år och amorteringsfritt vad är det?
Ha en underbar resa G!
Hej chiqitita!
Har du hittat hit. Japp, nu är jag på heltid hemma i Sverige och regnet det bara öser ned. Vi båda (mannen och jag) känner oss jättetrötta och måste nog boka någon resa till solen om vi ska klara av vintern här i Stockholm. Annars är allt toppen! Min man har ju bott här tidigare så han vet ju hur det är och jag har som sagt var pendlat mellan Frankrike och Sverige så jag har hela tiden haft min lägenhet, jobb och vänner kvar.
Skillnaden nu är att jag inte känner mig stressad. Förut skulle jag hinna träffa alla vänner, familj, hinna träna och helst jobba extra mycket under de 10 dagar per månad som jag var hemma. Nu känns det som jag har ofantligt mycket mer tid. Åker hem efter jobbet och bara softar med min man. Underbart!
Hur går det för dig? Har du kommit fram till något? Hoppas det inte är allt för smärtsamt att vara iväg från Sverige.