• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • utvandraren

Izunia! Lycka till med jobbsökandet, låter spännande med regeringen!

• Tallen

Hej alla brudar i tråden!
    Måste bara få säga att detta är den roligaste tråden på hela BT just nu. Jag älskar att läsa Era ibland lite "skruvade" svar, och ibland fattar jag ingenting. I vilket fall gillar jag Ert snack och den "softa" tonen som finns här. Skönt med en tråd som bara "ÄR" om allt och ingenting. Tyvärr är jag kanske inte berättigad hit förrän 070616, men jag kan inte hålla mig ifrån ändå. Kram Tallen

• Lapinette

Izunia - det vore himla trevligt att mötas upp i St Anton för lite skidåkning och after-ski. Vi får se om vi tar en weekend dit i vinter för att hälsa på våra vänner. Skidåkning är ju ett måste!

Gemma - vad gullig du är! Har sagt att detta är sista gången jag försöker att hålla kontakten med min far...blir inte Japanresan av så lägger jag ned. Kan lika gärna vara utan pappa. Trist men sant!

För 30 minuter sedan ringde Kungsholms och sa att "nu är vi i Järna". Jaha....??!! Sedan kom det "vi är i Stockholm om en timma för att leverera era saker". Shit, kunde de inte ha talat om det typ ett dygn tidigare??!! Ringde upp min man som tack och lov inte hade kommit längre ut än på gatan (där han stod och pratade med min mamma). Så nu sitter han hemma och väntar på typ 25-30 kartonger som ska förgylla vår vardag!

• Lapinette

Sorry tjejer om mitt inlägg är lite "sent" men medan jag läser igenom allt ni skrivit sen igår kl 17:00 då jag gick från jobbet så har ni hunnit skriva typ 10 nya inlägg. Så är det när man inte har ADSL hemma .

Förresten igår fick jag göra mitt 3:e syntest. Synsam tycker jag har helskum syn men tillslut enades vi om ett par nya glasögon. Så snart kan jag hämta ut min stiliga Armani. Sen gick jag bums och la undan ett par svindyra stövlar. Ska man ändå gå personlig konkurs är det ju lika bra att göra det rejält. Eller hur?!

• Trollsländan

Gemma
    jag har småpoäng i psykologi samt en jur kand + extra specialkurser på juristlinjen på grund av att det är så svårt att få jobb. Samt att jag nu går en ettårig vidareutbildning (master) på juristlinjen för att kamoflera den eg arbetslösheten. Snacka om skoltrött. Har just nu blivit erbjuden en praktikplats där jag i 6 månader endast får a-kasse nivå... det känns som om utbildningen i 6 år varit bortkastad. Men jag kan hålla intressanta samtal med min man som välutbildad lyxhustru, och det är alltid nått.

• utvandraren

Det där med levereringar är alltid lika spännande... När vi skulle få våra vitvaror, där vårat lite speciella kylskåp blev 8 veckor sent, och jag naturligtvis på krigsstigen KRÄVDE att jag skulle få låna ett i mellantiden. (Inte kul att vara utankylskåp i 2mån.) Det fick jag och ett ca datum på när det nya skulle komma. Sen hörde jag inget och rätt vad det var ringde de och sa att nu är vi där om 15 min!!! Tur att Oslo är litet så man hinner hem!
    Matbordet skulle levereras mellan 09.00 och 15.00 alternativt 14.00-21.00.... tror dom inte att man har annat att göra än att sitta hemma och vänta??

• Roslagsbrud

Gemma: härligt att få sy upp en ny, ljus, klänning! Fick verkligen smak för sömmerskesydda kläder efter min brudklänning... Men, men, det får bli i ett annat liv!

Lapinette: min egen far, som bor i Frankrike, är alltid glad när vi ses men själv hör han aldrig av sig annat än till jul. Men faktum är att han ringde på bröllopsdagen - från Filipinerna. Fast jag tror förstås att det är hans fru som kommer ihåg saker åt honom... Fast någon bröllopspresent är det inte tal om.
    Har helt gett upp tanken på att ha en normal relation med honom och faktum är att det känns helt ok. Bättre att bestämma sig för det än att hela tiden bli besviken.

Tänk hur det kan vara med jobb ibland... Jag väntar fortfarande på att drömjobbet ska bli min men under tiden ringde en rekryterare och ville träffa mig för att diskutera ett helt annat jobb i en helt annan bransch! Vet inte ens om jag egentligen är intresserad men jag ska i alla fall dit och charma skjortan av dem så får vi väl se hur långt det räcker... Lönekuvertet är säkert dubbelt så tjock med detta jobb, men jag har insett att ingen lön i världen hjälper om man inte har roligt på jobbet.

Varför ska det alltid vara som ketchupflaskan - först ingenting och sedan allting?

• Roslagsbrud

Och så skriver jag som en kratta - ibland - men det vet ni ju redan!

Ack, mina lärare på Poppius skulle gråta blod...

• Trollsländan

Ingen riktigt lysande dag idag trots det fantastiska solskenet. Fick brev från skattemyndigheten om granskning av deklarationen, har visserligen rent mjöl i påsen, men det är så mycket pappersarbete som krävs bara för att visa att man inte ljuger, tex besiktningsprotokoll från två år tillbaka på en bil man sålt för ett halvår sen... Sätter mig i skuggan på altanen och gör ritningar på sommarstugan till stadsbyggnadskontoret istället. Jag känner på mig att jag skulle blivit arkitekt istället, det är så kul att designa hus, mycket kreativt och passar mig bra. Roligare än att rota fram deklarationen.

• Mycket långt kvar

Tack, hörrni. Det känns super. Gemma, överaskning hade varit kul... men jag är trots allt kontrollfreak och det hade varit jobbigt att vänta två år på den överaskningen.

Utvandraren: Ja, sambon gillar 101010 för det är ett binärt tal. Jag gillar det också. Vi kommer då att ha varit tillsammans i 6 år och det känns rätt lagom och bra.

Hittills funderar jag mest på ringar och klänning, det kan i övrigt arta sig precs hur som helst. En av mina bästa vänner är designer, kanske jag ber henne om hjälp med klänningen (om hon vill och har tid förstås).

Svar på tråden Summan av allt