• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Izunia

nu har jag sökt lite administrativa jobb. 2 faktiskt. Ett inom regeringen ;)

• Blivande Fru Stålhandske

Utvandraren:

Jag vet inte riktigt HUR jag hamnade i den branschen jag är i, mest av tillfälligheter tror jag.
    Jag känner folk som jobbar med det jag gör, och sambons kusin som bor här har pratat om hur mycket han trivs med det han gör, att växla branscher och inte vara bunden vid ett enda företag.
    Vi började lite smått under resor hit och gjorde besök hos fabriker och skötte resten via mail och telefon, vilket självklart blev påfrestande då avståndet bidrar till ännu mer förvirring bland de stackars kineserna.
    Men någon spceialiserad utbildning har jag inte lyckats ta mig i kragen att förvärva, vilket är synd.
    Men jag trivs med det de dagar då det inte är så mycket problem som måste lösas, vilket det oftast är, haha!

Lapinette:

Min intention var inte att få fram den "olyxiga" baksidan till allas liv, det är ju därför denna tråden är så fantastisk- Ingen skäms för sitt liv, hur det än utspelar sig, 1 carats ringar eller Japanresor, vad det än må vara!

Trollsländan, jag ska byta proxyserver nu till en icke-kinesisk,för att undgå censuren, så ska jag ta mig en tur bland dina bilder, det ska bli spännande!

Gemma:

Självklart, när man går utanför ytterdörren och möts av fukten, byggsmutsen och avgaserna, då dras glamfaktorn ner betydligt!
    Och åskat har det gjort i månader, och skyfall flera gånger i veckan. Vi har ju till och med haft flera tyfoner som svept över vår provins. När det regnar i Kina så HÄLLER det ner, inget trevligt, småmysigt, gulligt regn som i härliga gamla Svedala.

På tal om vatten, här ska beställas nytt till vattenmaskinen imorgon! Fast jag brukar ringa sambons kusins fru, så ordnar hon, jag skulle aldrig kunna förmedla vad jag vill ha mer än: "Wo yao shui!", ännu mindre kunna förstå när de börjar berätta alla onödiga detaljer om när de kan skicka någon. Men jag antar att du tar det samtalet på engelska?

Imorgon ska jag till skräddaren och se till de två klänningar som jag låter sy upp, hoppas på att inga missförstånd har orsakat några större fel på dem. Det är ett måste att kunna sy upp kläder när man har vader lika stora som kinesernas lår... Som den stackars enorma skandinav jag är!

• Gemma

Fru Stålhandske: Jag glider tack och lov i de kinesiska kläderna med relativ lätthet och små fötter har jag också. Men för mannen är det en mardröm! Speciellt ärmar och ben är för korta... det gäller förresten oss båda två.

Vattnet är nog lättare för oss, jag ringer bara deras engelskspråkiga hotline.

Nu är det jättejättesent, bara så ni vet. Gonatt, G

• Izunia

Nu sitter jag och skriver "spy galla"-brev till Grand hotell....fy för!!

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, små fötter har jag också, kineserna blir lika förvånade varje gång jag ber om storlek 37 i butikerna. Så skor inhandlas det friskt!

Här är det ju lika sent som hos Gemma, så nu checkar jag ut likaså!

• Mycket långt kvar

Tjiho! Nu är det bestämt, vi förlovar oss 080808 och gifter oss 101010. Så japp, jag gör definitivt skäl för mitt namn.

• Gemma

Åååååååå grattis! Men dummisen, varför kan han inte överraska dig? Jaja, ni har i alla fall mitt fulla stöd i allt utom när det gäller att klä hunden i frack. Sorry, där går min gräns. Jag har sagt det förr:

Hundfrack - nej tack!

• Gemma

MLK igen: Har ni bestämt nåt mer? Typ... färg på nagellack? Det var det första jag bestämde, ett år efter att vi träffades. Inte svårt, favvofärgen.

• Gemma

Ååååååååååå vad jag är trött. Sov nästan inte alls. Vi hade en skithög elräkning så vi höjde temperaturen... och det var nästan trettio grader i sovrummet :( Nu ska jag ta taxi till Fitness First som är det lyxiga lilla favvogymmet, inte det stora vräkiga i hotellet mittemot, gillar inte det. Fast det är bra att ha två att välja på såklart.

Tar f.ö. taxi så sällan jag kan, även om det är billigt (14kr till gymmet) är det ändå dyrare än tunnelbanan (3kr) och framför allt är det farligt för den redan hårt ansträngda miljön. Men nu orkar jag bara inte tillbringa 45 minuter ihoppressad i underjorden.

Kram, G

• utvandraren

Mycket långt kvar! Grattis!! Vilket snyggt datum... Får man fråga om du redan har planerat lite?

Svar på tråden Summan av allt